Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki spod pokrywy zaworów 1.8 T AVJ


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety coś się chyba u mnie dzieje nie dobrego pod maską.

Czy ktoś spotkał się z podobnym dźwiękiem i zlokalizował co go powoduje?

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, WYSKUN napisał:
Im cieplejszy silnik tym głośniejsze stukanie?
Może szklanka
cisnienie oleju sprawdz tez

Nie pamiętam albo znika czasami albo jest taki sam. Obecnie motor rozebrany bo wymieniam nieszczęsne odpowietrzenie skrzyni korbowej. Silnik na tym filmiku rozgrzany poniżej 60 stopni.

EDIT:

3k temu zrzucałem wałek dolotowy i się sram, że zaczęło coś latać w środku, mimo że dokręcałem wszystko według instrukcji na odpowiednie momenty, ale wtedy by było chyba wyraźniej słychać po odkręceniu korka.

I w sumie dźwięk się pojawił właśnie chyba po płukance i zalaniu nowego oleju z tymże to już druga płukanka, a teraz przy spuszczaniu leciał już złocisty płyn a nie czarna breja jak ostatnio.

Nad ciśnieniem też się zastanawiałem, ale na tą chwilę to nawet nie mogę znaleźć gdzie jest czujnik, bo zawsze odpowiedzią na pytanie "gdzie jest czujnik ciśnienia oleju" jest "miska w dół i smok do czyszczenia" :facepalm: Z tego co widzę, na innych filmikach to przez zapchany smok ludziom o wiele gorzej chodzą motory.



Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mam nadzieję, że to wypadanie zapłonu i ustąpi po załataniu odpowietrzenia skrzyni. Niestety część jak źle pójdzie będę mieć dopiero w czwartek. Także dam znać co i jak po poskładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa się jedna myśl - napinacz.

 

Co by tak mogło stukać w tym napinaczu? I czy można a to sprawdzić w vagu

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HatefulEvil napisał:

Co by tak mogło stukać w tym napinaczu? I czy można a to sprawdzić w vagu

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Robiąc logi grup 90 i 93 można sprawdzić czy i jak działają zmienne fazy oraz ustawienie rozrządu. Objawów zużytego napinacza jak i łańcuszka jest dużo i ciężko wszystko wrzucać do jednego worka ale kojarzy mi się inny filmik z takimi stukami i to był właśnie napinacz. Może stukać ten tłoczek na sprężynie albo łańcuch o obudowę. Spróbuj odpiąć wtyczkę od fazatora i sprawdź czy coś się zmieni

Jak to się mówi, tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra poskładałem wszystko do kupy. Jakby nie było stał 5 dni, ale odpalił normalnie. Stuki dalej były - występują tylko na biegu jałowym. Po dodaniu najlżej gazu jak się da od razu ustępują. Pojeździłem trochę; zrobiłem logi na benie oraz gazie i po powrocie zero stuków na biegu jałowym. Na kanały 90 i 93 tylko zerknąłem bez robienia logów , to jedyne liczby jakie pokazywały mi się to 0 albo -1 (sprawdzałem to na postoju z lekką przegazówką). Nie mam pomysłów co to może być. Rozumiem jakby trzeba było podnieść obroty o 500 czy coś, że faktycznie ciśnienie oleju wzrasta wtedy, ale tak to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu, któraś szklanka po płukance wypuściła olej i stukała. Skoro problem ustąpił i nie wróci to nie masz się co martwić. Jeśli będzie pukać na zimnym to szklanki do przeglądu i wymiany.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...