Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Wibracje/szarpanie na wolnych obrotach.


damianos26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Mam od niedawna A4 B7 1,9 TDI BKE 116KM 2005rok 270000km . Mam z nim problem typu szarpanie na wolnych obrotach. Jest to nie zawsze. Rano ok na ciepłym ok ale jak przejadę kilka kilometrów i postawię go na 1-2 godz. to po uruchomieniu wchodzi w wibracje na wolnych obr. lekkie dodanie gazu i ustępuje gdy gaz puszczę znowu to samo. Trwa to około  minuty , Pompki ok zakres +0,70 do -0,45, wałek i szklanki wymienione, synchronizacja wałka 0,0. moc jest dymu zero, oleju nie ubywa sprzęgło wydaje się być ok. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe logi by się zdały. 013+018+023 - stan pompek, najlepiej w momencie wibracji. Do tego Basic Settings z EGR - 003, i możesz dynamicznie 003+008+011. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że własnego kompa nie mam a jak byłem u kolegi co ma to jak wszedł w wibracje do zanim się komp połączył to wibracje przeszły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

023 jest taki -0,17 , 0,15 , 0,23 , -0,12   

018 jest 0000

reszte będę miał wieczorem to dopisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś

Miałem kiedyś taki motor objawy podobne spróbuj wlać przy tankowaniu płyn do czyszczenia układu wtryskowego mechanik już chciał wymieniać koło 2masowe na szczęście nie zrobił tego mi pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś udało się sczytać parametry podczas szarpania na zimnym silniku podaje wartości:

Blok 023 -25, -23, -33, -62   na ciepłym -13,0, -10,0, -15,0 , 1,0

blok 003 882 obr, 1000, 455mgH, 100%

blok 008 882obr, 0,0Nm, 170,8  , 146

blok 011 882obr, 1091,4  , 989,4  , 81%

blok 013 na ciepłym 0,24, -0,4, 0,49, -0,21

tyle sczytałem  proszę o pomoc.

a jeszcze wszedł jeden błąd wypadanie zapłonu 4 cylinder - nieciągły

Edytowane przez damianos26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz takie BIP-y na minusie to albo pompę VACum szlak trafia albo uszczelniacze pompek już do wymiany. Musisz sprawdzić te dwie rzeczy, czyli ogólnie układ dostarczania paliwa... 

Nie masz problemów z odpalaniem ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kamil-vag napisał:

Jeśli masz takie BIP-y na minusie to albo pompę VACum szlak trafia albo uszczelniacze pompek już do wymiany. Musisz sprawdzić te dwie rzeczy, czyli ogólnie układ dostarczania paliwa... 

Nie masz problemów z odpalaniem ? ? ? 

uszczelniacze wszystkie wymienione na nowe. odpala o raz i szybko bez problemu zimny czy ciepły, pompa w baku tez przegladana i jest ok. Zbiornik czysty

Edytowane przez damianos26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kamil-vag napisał:

No to VACum do sprawdzenia.

pompa VACum sprawdzana była na podciśnienie vacu pompką i zasysała płynnie na swój zakres 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawdzić jakie ma ciśnienie tłoczenia paliwa w zależności od obrotów... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kamil-vag napisał:

Ale sprawdzić jakie ma ciśnienie toczenia paliwa w zależności od obrotów... 

można to jakoś sprawdzić na aucie bez zdejmowania pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ujemnych bipów to u mnie są  po -40 i po ustawieniu synchro na 0.0 ustały drgawki silnika na zimnym, więc w nich nie dopatrywałbym się problemu, są jeszcze w normie.

Co z tym wypadaniem zapłonu, może tam tkwi przyczyna? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, slawekk1980 napisał:

Co do ujemnych bipów to u mnie są  po -40 i po ustawieniu synchro na 0.0 ustały drgawki silnika na zimnym, więc w nich nie dopatrywałbym się problemu, są jeszcze w normie.

Co z tym wypadaniem zapłonu, może tam tkwi przyczyna? 

 

no nie wiem skasowałem bład i sie nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz BIPy -40, to być może włożone są wtryski od innego modelu(z BPW, AWX, AVF), bo były łatwiej dostępne. Trzeba by ściągnąć pokrywę i odczytaj numerki na wszystkich 4.

Nie jest to duży problem, bo można dopasować program w kompie silnika, żeby obsługiwał tez te mocniejsze pompki, ale wszystkie 4 muszą być z takim samym oznaczeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MariuszKK napisał:

Jak masz BIPy -40, to być może włożone są wtryski od innego modelu(z BPW, AWX, AVF), bo były łatwiej dostępne. Trzeba by ściągnąć pokrywę i odczytaj numerki na wszystkich 4.

Nie jest to duży problem, bo można dopasować program w kompie silnika, żeby obsługiwał tez te mocniejsze pompki, ale wszystkie 4 muszą być z takim samym oznaczeniem. 

wszystkie 4 mają końcówkę BH sprawdzałem przy wymianie uszczelniaczy na nich. Jest to typowa końcówka do tego silnika.

Ja już ręce rozkładam. Myślałem ze ktoś rozwiązał już kiedyś taki problem a tu jak czytam to tematy podobne ale nikt nie zakończył jak się zakończyło tylko wszyscy wróżenie z fusów, domysły itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje Ci pompa vacum / nieszczelność układu paliwowego, bo BIPy na minusie to brak paliwa lub niedostateczne ciśnienie. 

Kup używkę i podmień dla testu, koszt jakieś +/- 200zł + uszczelka za 30zł. 

W razie jak to nie pompa, to bez problemu ją odsprzedaż dalej, bo po stronie podciśnienia często luzuje się króciec. 

Strona paliwowa pada raz na dziesięć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...