damianos26 Opublikowano 1 Listopada 2017 Opublikowano 1 Listopada 2017 Witam. Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Mam od niedawna A4 B7 1,9 TDI BKE 116KM 2005rok 270000km . Mam z nim problem typu szarpanie na wolnych obrotach. Jest to nie zawsze. Rano ok na ciepłym ok ale jak przejadę kilka kilometrów i postawię go na 1-2 godz. to po uruchomieniu wchodzi w wibracje na wolnych obr. lekkie dodanie gazu i ustępuje gdy gaz puszczę znowu to samo. Trwa to około minuty , Pompki ok zakres +0,70 do -0,45, wałek i szklanki wymienione, synchronizacja wałka 0,0. moc jest dymu zero, oleju nie ubywa sprzęgło wydaje się być ok. Proszę o pomoc.
kamil-vag Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Podstawowe logi by się zdały. 013+018+023 - stan pompek, najlepiej w momencie wibracji. Do tego Basic Settings z EGR - 003, i możesz dynamicznie 003+008+011.
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 chodzi o to że własnego kompa nie mam a jak byłem u kolegi co ma to jak wszedł w wibracje do zanim się komp połączył to wibracje przeszły
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 023 jest taki -0,17 , 0,15 , 0,23 , -0,12 018 jest 0000 reszte będę miał wieczorem to dopisze.
kamil-vag Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Takie pojedyncze wartości raczej nie pomogą w analizie...
pedros_22 Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Miałeś Miałem kiedyś taki motor objawy podobne spróbuj wlać przy tankowaniu płyn do czyszczenia układu wtryskowego mechanik już chciał wymieniać koło 2masowe na szczęście nie zrobił tego mi pomogło
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) dziś udało się sczytać parametry podczas szarpania na zimnym silniku podaje wartości: Blok 023 -25, -23, -33, -62 na ciepłym -13,0, -10,0, -15,0 , 1,0 blok 003 882 obr, 1000, 455mgH, 100% blok 008 882obr, 0,0Nm, 170,8 , 146 blok 011 882obr, 1091,4 , 989,4 , 81% blok 013 na ciepłym 0,24, -0,4, 0,49, -0,21 tyle sczytałem proszę o pomoc. a jeszcze wszedł jeden błąd wypadanie zapłonu 4 cylinder - nieciągły Edytowane 2 Listopada 2017 przez damianos26
kamil-vag Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Jeśli masz takie BIP-y na minusie to albo pompę VACum szlak trafia albo uszczelniacze pompek już do wymiany. Musisz sprawdzić te dwie rzeczy, czyli ogólnie układ dostarczania paliwa... Nie masz problemów z odpalaniem ? ? ?
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) 3 minuty temu, kamil-vag napisał: Jeśli masz takie BIP-y na minusie to albo pompę VACum szlak trafia albo uszczelniacze pompek już do wymiany. Musisz sprawdzić te dwie rzeczy, czyli ogólnie układ dostarczania paliwa... Nie masz problemów z odpalaniem ? ? ? uszczelniacze wszystkie wymienione na nowe. odpala o raz i szybko bez problemu zimny czy ciepły, pompa w baku tez przegladana i jest ok. Zbiornik czysty Edytowane 2 Listopada 2017 przez damianos26
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 10 minut temu, kamil-vag napisał: No to VACum do sprawdzenia. pompa VACum sprawdzana była na podciśnienie vacu pompką i zasysała płynnie na swój zakres
kamil-vag Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Ale sprawdzić jakie ma ciśnienie tłoczenia paliwa w zależności od obrotów...
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 13 minut temu, kamil-vag napisał: Ale sprawdzić jakie ma ciśnienie toczenia paliwa w zależności od obrotów... można to jakoś sprawdzić na aucie bez zdejmowania pompy?
damianos26 Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 już skończyły się pomysły co może być przyczyną szarpania? czy ktoś ma jakąś dobrą radę?
slawekk1980 Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Co do ujemnych bipów to u mnie są po -40 i po ustawieniu synchro na 0.0 ustały drgawki silnika na zimnym, więc w nich nie dopatrywałbym się problemu, są jeszcze w normie. Co z tym wypadaniem zapłonu, może tam tkwi przyczyna?
damianos26 Opublikowano 3 Listopada 2017 Autor Opublikowano 3 Listopada 2017 10 godzin temu, slawekk1980 napisał: Co do ujemnych bipów to u mnie są po -40 i po ustawieniu synchro na 0.0 ustały drgawki silnika na zimnym, więc w nich nie dopatrywałbym się problemu, są jeszcze w normie. Co z tym wypadaniem zapłonu, może tam tkwi przyczyna? no nie wiem skasowałem bład i sie nie pojawił.
damianos26 Opublikowano 3 Listopada 2017 Autor Opublikowano 3 Listopada 2017 dziś sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i na zimnym miał takie 23 , 25, 22, 23
MariuszKK Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Jak masz BIPy -40, to być może włożone są wtryski od innego modelu(z BPW, AWX, AVF), bo były łatwiej dostępne. Trzeba by ściągnąć pokrywę i odczytaj numerki na wszystkich 4. Nie jest to duży problem, bo można dopasować program w kompie silnika, żeby obsługiwał tez te mocniejsze pompki, ale wszystkie 4 muszą być z takim samym oznaczeniem.
damianos26 Opublikowano 3 Listopada 2017 Autor Opublikowano 3 Listopada 2017 3 godziny temu, MariuszKK napisał: Jak masz BIPy -40, to być może włożone są wtryski od innego modelu(z BPW, AWX, AVF), bo były łatwiej dostępne. Trzeba by ściągnąć pokrywę i odczytaj numerki na wszystkich 4. Nie jest to duży problem, bo można dopasować program w kompie silnika, żeby obsługiwał tez te mocniejsze pompki, ale wszystkie 4 muszą być z takim samym oznaczeniem. wszystkie 4 mają końcówkę BH sprawdzałem przy wymianie uszczelniaczy na nich. Jest to typowa końcówka do tego silnika. Ja już ręce rozkładam. Myślałem ze ktoś rozwiązał już kiedyś taki problem a tu jak czytam to tematy podobne ale nikt nie zakończył jak się zakończyło tylko wszyscy wróżenie z fusów, domysły itp.
MariuszKK Opublikowano 4 Listopada 2017 Opublikowano 4 Listopada 2017 No to zostaje Ci pompa vacum / nieszczelność układu paliwowego, bo BIPy na minusie to brak paliwa lub niedostateczne ciśnienie. Kup używkę i podmień dla testu, koszt jakieś +/- 200zł + uszczelka za 30zł. W razie jak to nie pompa, to bez problemu ją odsprzedaż dalej, bo po stronie podciśnienia często luzuje się króciec. Strona paliwowa pada raz na dziesięć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się