Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o zerknięcie na logi - brak mocy, zamulone autko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Ponieważ nie wiem jak dokładnie mają się te parametry do siebie to bardzo proszę aby ktoś kto ma sporo więcej wiedzy niż ja  zerknął na logi z mojej A4 B5 1,9tdi 1999r Lift  90km

Mam nadzieje że będą ok pod względem wizualnym ponieważ miałem problem z ich przerobieniem na exel. 

Opis - moje odczucia co do autka 

Mam autko już 10 lat i 3 lata temu jak odczułem spadek mocy ale na innej zasadzie niż teraz ( wcześniej autko po dodaniu większej ilości gazu pod górkę np odcinało turbo - pomagał off-on zapłon)

w tym momencie jest cały czas zamulone i nie wiem jaka jest przyczyna. Poprzednim razem wymieniłem N75 i pomogło, ostatnio wyczyściłem stary i założyłem ale jest bez zmian, EGR spalinowy wyczyszczony.

Jako tako błędu żadnego nie pokazuje na vagu ani na desce - po prostu jest zamulony i nie działa jak dawniej  ( i to spora różnica jest).

Nie pomaga off-on zapłon. 

Bardzo proszę o pomoc ponieważ mechanik 4 lata temu mówił że turbo do roboty a jak wymieniłem N75 to pomogło, a przejechałem od tego czasu około 100 tyś km. 

Wężyki podciśnieniowe powymieniane wraz z zaworem N75 na nowe. 

Może zamulone już jest wszystko jak w EGR (mam na myśli ssący oraz zawór sterujący na turbinie to chyba EGR lub WG)

 

Autko już ma przejechane 370 tyś km i napewno nie cofane.

Z góry bardzo  dziękuję za informacje i podpowiedzi.

Jeśli coś nie tak pisałem lub się pomyliłem przepraszam za błędy. 

Statyczny 011.xlsx

dynamiczny 003 008 011.xlsx

dynamiczny 011.xlsx

Opublikowano

Zaniża Ci MAF - widać, że czasami potrafi przyciąć dawkę paliwa. Wyczyść przepływkę i zaślep EGR na próbę i zrób jeszcze raz 003+008+011 - turbo swoje pompuje... 

Opublikowano

MAF to przepływomierz - jak czyszcenie nic nie daje i nie ma ewentualnie nieszczelności to zostaje Ci podmiana na inny... 

Opublikowano (edytowane)

Przepływka jak pisałem była czyszczona więc zatkałem EGR spalinowy i jest zrobiony test grup 011, 003, 008 

Odniosłem wrażenie iż może autko odrobinkę bardziej reaguje na gaz lecz nadal jest słabo, nie wiem czy to ma znaczenie ale na 4 i 5 biegu przy 1500 lub 200 obrotów jak dociskam mocno gaz to delikatne drgania czuję po samochodzie. 

 

Edytowane przez tomek1981
Opublikowano
22 godziny temu, kamil-vag napisał:

Zaniża Ci MAF - widać, że czasami potrafi przyciąć dawkę paliwa. Wyczyść przepływkę i zaślep EGR na próbę i zrób jeszcze raz 003+008+011 - turbo swoje pompuje... 

Przepływka jak pisałem była czyszczona więc zatkałem EGR spalinowy i jest zrobiony test grup 011, 003, 008 

Odniosłem wrażenie iż może autko odrobinkę bardziej reaguje na gaz lecz nadal jest słabo, nie wiem czy to ma znaczenie ale na 4 i 5 biegu przy 1500 lub 200 obrotów jak dociskam mocno gaz to delikatne drgania czuję po samochodzie. 

log 011,003,008 bez EGR.xlsx

Opublikowano

Jeszcze trochę zaniża, ale jest lepiej bo bynajmniej nie tnie teraz dawki - jest na granicy... 

Opublikowano
W dniu 8.11.2017 o 18:27, kamil-vag napisał:

Jeszcze trochę zaniża, ale jest lepiej bo bynajmniej nie tnie teraz dawki - jest na granicy... 

Kupiłem przepływomierz na szrocie i chyba go jutro oddam- strasznie osłabło na nim. Jest masakra na tym nowym.

Miałem na nim przejechać z 100 km i nie widziałem czy dam radę.

Logi zdążyłem zrobić .

jeden jest z egr a drugi bez egr - nie mam pojęcia co się dzieje.

 

BezEGR-11-8-3.xlsx

11-8-3.xlsx

Opublikowano

Oddaj, tnie dawkę w całym zakresie...

Opublikowano
1 minutę temu, kamil-vag napisał:

Oddaj, tnie dawkę w całym zakresie...

wymienię na inny bo mogę, a czy mogę jakoś na miejscu go sprawdzić jak podłączę kompa ?

Opublikowano

Zrobić loga ?

Opublikowano
Teraz, kamil-vag napisał:

Zrobić loga ?

i tu właśnie jest problem. bo go zrobię ale nie wiem jak odczytać, nie doszkoliłem się w tym temacie i się otwarcie przyznaję.

Opublikowano

Grupa 003 - 2 kratka to przepływ wymagany a kratka 3 przepływ rzeczywisty - muszą się pokrywać lub rzeczywisty może być wyższy niż zadany - jak jest niższy to d*pa...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 minuty temu, kamil-vag napisał:

Grupa 003 - 2 kratka to przepływ wymagany a kratka 3 przepływ rzeczywisty - muszą się pokrywać lub rzeczywisty może być wyższy niż zadany - jak jest niższy to d*pa...

Ooo kumam, 

na poprzednich też był mniejszy ten przepływ ale nieznacznie, zmniejszał się bardziej jak obroty szły w górę,

Dziś to zauważyłem przy logu że jak doszło do 4 tyś obrotów to już zamuliło tak że aż zaczęło zwalniać autko.

Podjadę jeszcze do nich i popodmieniam te przepływki aż do skutku.

Dziękuję ponownie 

Opublikowano (edytowane)

Po zmianie na starą przepływkę autko zaczęło lepiej jeździć - nie wiem czy to jest spowodowane ale loga zrobiłem, 

moim zdaniem w zielonym zakresie jest spoko. 

może troszkę opaski na wężu turbo były słabo dociągnięte, bo zdjąłem aby obejrzeć wąż ( dziur brak ale lekkie pęknięcia są - skrepeszały troszkę )

czy taki stan węża może mieć swój skutek na działanie przepływki ?

 

I często się pojawia błąd :

1 Błąd Zapis.:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-00 - -

 

Autko jakby bez turbo wtedy jedzie.

11-03-08.xlsx

Edytowane przez tomek1981
Opublikowano

Z tego wszystkiego szukam mechanika aby wyciągnąć turbo i oddam do czyszczenia i doważenia, chyba że trzeba będzie regenerować  -dam znać czy pomogło po tym zabiegu. 

Opublikowano

Z logów to bardziej wychodzi, że masz przeładowanie... Ale może się wieszać geometria w różnych położeniach... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...