Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Para z odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,panowie po odłączeniu rurki z odmy w miejscu łączenia z grubą rurą od turbo,jest tam woda troszkę więcej niż śladowa ilość czy z odmy aż tak może się skraplać para?Dodam jeszcze ze sprawdziłem cały dolot jest szczelny.Zrobiłem mały test;Założyłem na rurkę z odmy kawałek gumowego węża i wsadziłem do plastikowej butelki,odpaliłem motor na 15 min i w butelka zrobiła się cała zaparowana, brak śladu oleju, wąż gumowy w środku był cały mokry [od wody].Czy z tej odmy aż tak może parować?

Opublikowano

to normalny objaw, że w niskich temperaturach i zwłaszcza przy pokonywaniu samochodem krótkich odcinków (kiedy to silnik nie ma czasu popracować przez jakiś czas w normalnej jego temperaturze roboczej lub wogóle ją osiągnąć) gromadzi się w nim para wodna po jego wyłaczeniu czego objawem przy kolejnym odpaleniu zimnego silnika w niskich temperaturach jest wydobywający się przez jakiś czas z rury wydechowej biały dymek, dziwić się tylko należy, że była w wężyku czysta woda bez opar i drobin oleju zamiast emulsji wodno-olejowej.

Nasuwa się tylko jedno pytanie - czy to była woda czy płyn z układu chłodzenia, dla pewności proponuję sprawdzić co osadza się na bagnecie wskazującym poziom oleju i jaki jest poziom oleju oraz wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia bo nie jest wykluczone, że to właśnie płyn chłodzący przez nieszczelną uszczelkę głowicy dostaje się do oleju i odwrotnie;

doadać jeszcze należy, iż ewentualna nieszczelność uszczelki pod głowicą powodująca mieszanie się oleju z płynem chłodzącym wcale nie musi iść w parze z nieszczelnością uszczelki pomiędzy kanałem wodnym a którymś z cylindrów czego objawem jest wybijanie płynu chłodzącego przez ciśnieniowy zaworek upustowy znajdujący się w korku zbiorniczka wyrównawczego z układu chłodzenia.

Opublikowano

Płyn chłodniczy to nie jest,sprawdziłem w zbiorniczku żadnych tłustych plam.Co do tej wody z rurki odmy to nie jest ona w 100%czysta ,Dodam ze płyn mam koloru czerwonego.Zrobię jeszcze mały test podroczę rurkę z odmy do butelki i pojeżdżę tak trochę i zobaczę co będzie w butelce?

Opublikowano
podroczę rurkę z odmy do butelki i pojeżdżę tak trochę i zobaczę co będzie w butelce

tylko nie zapomnij zaślepić otworu w dolocie gdzie wchodziła rurka z odmy.

Opublikowano

Oczywiście nie zapomniałem,jak długo mogę tak jeździć na tej butelce,czy to bezpieczne dla silnika?Sprawdzę dopiero na weekend co mam w butelce.Myślę ze będzie tam tylko sama woda,która skropliła się z pary.Jeśli będzie tam tylko woda to ok?

Opublikowano

możesz tak jeździć bez końca, dla silnika nie ma to żadnych skutków ubocznych a wręcz zapewnia czystość dolotu i zapobiega osadzaniu się nagaru ze zwęglonego oleju na ściankach kolektora ssącego i nie powoduje jego zarastania tym nagarem,

w butelce powinna się zbierać zarówno woda ale więcej powinno być oleju i nie ma się czym przejmować bo to normalne zjawisko - opary wraz z drobinami oleju idą ze skrzyni korbowej tym właśnie wężykiem z odmy i kierowane są normalnie do dolotu - dlatego często przy nieszczelnościach na wężach za turbiną, przy intercoolerze i obudowie zaworu EGR pojawiają się wycieki oleju - mylnie przez niektórych interpretowane jako wycieki z pseudo padającej turbiny.

Opublikowano

Dzięki kolego,olej w dolocie też mam ostatnio jak ściągnąłem rurę dolotu z turbo to wylało się trochę oleju może z 25g.A następnie ściągnąłem wąż u dołu ic i tam też wyciekł olej ale troszkę dużo na oko ze 100g.Jeszcze nie wiem czy to olej z turbo czy z odmy,ale teraz jeśli nie będę miał oleju w butelce,a po ściągnięciu rury dolotu turba znowu wycieknie to diagnoza będzie oczywista że Turbo puszcza.Chyba że się mylę?Dodam jeszcze że turbo juz trochę głośno pracuje :confused4:

Opublikowano

ale teraz jeśli nie będę miał oleju w butelce,a po ściągnięciu rury dolotu turba znowu wycieknie to diagnoza będzie oczywista że Turbo puszcza.Chyba że się mylę?

nie mylisz się, to właśnie sprzyjająca okazja do sprawdzenia turbiny,

ale zapewniam Cię, że z turbiny nie poleci olej, gdyby turbina przepuszczała olej to nie nadążyłbyś z jego dolewaniem do silnika.

Opublikowano

Moze byc tak jak mówisz,bo oleju nie ubyło,ale prawdze co i jak z tą butelka jak olej bedzie w niej to znaczyc będzi ze z odmy daje?

Opublikowano

dokładnie tak - z odmy.

Opublikowano

Witam ponownie,dzisiaj sprawdziłem co naleciało do butelki,jeździłem z nią dwa tygodnie i jest w niej dużo więcej wody niż oleju,oleju śladowe ilości,a wody ze 100ml,w wężach natomiast zgromadziło się cos w rodzaju mazi,odkręciłem korek wlewu oleju i tam też jest ta maź, trochę białego koloru.Podobno to normalne w niskich temp,i jazdą na krótkich odcinkach?

Opublikowano

dokładnie, to normalny objaw w obecnych zimowych warunkach.

Opublikowano

Dzięki,a czy wymiana tej odmy by cos pomogła na ta parę ,która się skrapla?

Te śladowe ilości tego oleju w połączeniu z woda tworzy ta maź,przeciesz to wszystko normalnie dostaje sie do ic i tam dopiero jest syf :gwizdanie:Rozumiem że każdy tdi tak ma zimą?

Opublikowano
Dzięki,a czy wymiana tej odmy by cos pomogła na ta parę ,która się skrapla?

nie pomoże, trzeba z tym żyć :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...