piotrek67 Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Witam serdecznie ! Mam audi a4 1.6 z lpg (zwykly )przebieg 249 000 km rok 95 Mam pewien problem z odpalaniem silnika . -rano na benzynie silnik przekreci 2-3 razy i zapala -gdy jest ciepły ,odpalony zgaszę i odrazu odpala na strzała problem zaczyna sie gdy po stoi chwile -otóż gdy chce odpalić silnik odpala i tak jakby się pobierał i odpali albo nie pobierze sie i zgasnie i trzeba kręcić chwilkę Ja tak myslę ze może to normalne przy gazie zwykłym ,bo jest jedna listwa wtryskowa do gazu i benzyny i przy pracy silnika na gazie i go wyłączeniu zawsze zostaje coś w kolektorze dolotowym a na lpg silnik pali ciężej , ale to tylko moja teoria , a nie chcę gadać głupot więc proszę o odpowiedz bardziej doświadczonych użytkowników . pozdrawiam -
Makale Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Dlatego powinno się odpalać na PB a nie LPG. Żaden nowoczesny układ LPG nie pozwoli abyś odpalił auto na gazie. A co masz na myśli: jedna listwa dla PB i LPG ?
Gifix Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Ile przejeździłeś na tej instalacji? To ciężkie odpalanie, gdy auto dłużej postoi (jeśli odpalasz auto na PB) może być spowodowane tym, że reduktor puszcza gaz w odlot przez wąż od podciśnienia. Można to dość łatwo sprawdzić. Po skończonej jeździe, zakręć butle z gazem i uruchom sinik, pozwól mu się przełączyć samemu na LPG. Wtedy zostanie spalona reszta gazu w układzie i silnik przełączy się z powrotem na PB. Zgaś go, poczekaj do następnego dnia lub zostaw go na ten dłuższy postój po którym ciężej odpalał i uruchom silnik (z zakręconą butlą od gazu). Jeśli nie będzie problemu z uruchomieniem no to już wiesz że to wina reduktora; możesz już odkręcić butle z gazem. PS. Godzinę temu, piotrek67 napisał: Mam audi a4 1.6 z lpg (zwykly ) O co chodzi z tym "zwykły"? Bo nie łapie
piotrek67 Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Opublikowano 8 Listopada 2017 W sensie że 2 generacja gazu prawdopodobnie (bo rozumiem że przy sekwencji jest 2 listwy wtryskowe jedna od Pb druga od gazu ,proszę mnie poprawić jeśli się mylę )Dzięki za odpowiedzi
piotrek67 Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Opublikowano 8 Listopada 2017 a zapomniałem dodć ze odpala dobrze zimny tylko jak postoi dluższą chwile powiedzmy 15 minut to jak się odpala to tak dziwnie sie pobiera i albo odpali albo zgaśnie i jak zgasic silnik i odrazu odpalić pali na strzała a gaz załozony dobre kilka(może kilkanaście) lat nie pamiętam ile ale sporo
piotrek67 Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Opublikowano 8 Listopada 2017 7 godzin temu, Makale napisał: Dlatego powinno się odpalać na PB a nie LPG. Żaden nowoczesny układ LPG nie pozwoli abyś odpalił auto na gazie. A co masz na myśli: jedna listwa dla PB i LPG ? mi cały czas odpala na benzynie i się przełącza na gaz przy 2,5 k
piotrek67 Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Opublikowano 8 Listopada 2017 Panowie rozumię gdyby nie palił zimny ale pali dobrze,nie palil jak się nagrzeje ale pali ,tylko po krótkim postoju dosłownie 15 minut tak się dzieje , jakby go zaduszało i się pobierał silnik albo sie pobierze albo zgasnie ,tak myslałem tez nad za małą albo za duzą dawką paliwa nwm
Gifix Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 2 godziny temu, piotrek67 napisał: bo rozumiem że przy sekwencji jest 2 listwy wtryskowe jedna od Pb druga od gazu Zależy od silnika. Jeśli silnik ma wtrysk pośredni to będzie miał swoją listwę PB z wtryskiwaczami i obok wtryskiwaczy benzynowych (w kolektor dolotowy) wkręca się dysze dla wtryskiwaczy LPG i do tego podpina się wtryski na listwie wtryskowej lub wtryski pojedynczo (zależy jak zostanie to zamontowane). Co do problemu, skoro mówisz że ciężko odpala dopiero w momencie zgaszenia silnika i odczekania kilku minut. A jak wygląda sytuacja gdy silnik nie przełączy się na gaz tylko pracuje cały czas na PB, to czy po zgaszeniu u odczekaniu chwili też ciężko odpala ?
piotrek67 Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 1.Dzięki za odpowiedz Gifix na benzynie pali caly czas jak zgaszę i odpalam na benzynie kilka razy próbowałem tez przełączac na benzyne i zeby na benzynie pochodził i wtedy gasić- czasem pomagało ja tak na logike podejrzewam że podczas odpalania jest gaz w ukladzie i przez to tak gorzej ma odpalić. 2.U mnie jest wtrysk pośredni wielopunktowy bo jest 4 wtryski na kazdy cylinder po jednym ,pośredni bo zamontowane w kolektorze dolotowym (dobrze mówie?) i gaz używa tych samych wtryskiwaczy do benzyny i gazu 3.co ile w audi rozrząd 1.6 bo jedni piszą co 60 tys inni 80tys jeszcze inni 120tys
Gifix Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 1 godzinę temu, piotrek67 napisał: gaz używa tych samych wtryskiwaczy do benzyny i gazu Hmmm, mi to ewidentnie wygląda na 4 generacje instalacji tzw. sekwencyjną. Bo skoro piszesz że instalacja używa tych samych wtryskiwaczy, to znaczy że nie masz mieszalnika (który jest obecny w 2 generacji). 1 godzinę temu, piotrek67 napisał: 3.co ile w audi rozrząd 1.6 bo jedni piszą co 60 tys inni 80tys jeszcze inni 120tys Z tym 120 tyś. to bym nie przesadzał, niby producent sam zalecał wymianę po takim okresie, ale jak dla mnie to już jest coraz większe ryzyko. Ja na twoim miejscu trzymał bym się przedziału 60-80 tyś. i co parę tyś. km, obejrzałbym sobie pasek czy nic mu się nie dzieje.
piotrek67 Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 Dzięki za zainteresowanie ale czy własnie w 4 generacji gazu czyli sekwencj nie było tak że miałes 2 listwy wtryskiwaczy jedna od gazu druga od Pb ,bo w sumie jak rozpoznać która to generacja gazu?
Gifix Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 W 4 generacji dokłada się dodatkowo listwę od LPG (ale można też podłączyć wtryski bez listwy, pojedynczo), więc wtedy można powiedzieć, że są 2 listwy. A aby rozpoznać która to instalacja, hmmm.... Najbardziej widoczna różnica między 2 a 4 generacją to mikser i wtryskiwacze. W 2 generacji gaz jest dawkowany przez mikser a w 4 generacji przez wtryskiwacze. - w 2 generacji, wąż fazy lotnej idący od reduktora trafia do miksera umiejscowionego przed dolotem/gaźnikiem - w 4 generacji, wąż fazy lotnej idący od reduktora trafia prosto do wtrysków LPG (po drodze jeszcze trafia na filtr gazu) A jeśli chodzi o wyższe generacje gazu, to już nie znajdziesz nigdzie parownika/reduktora, tylko zamiast niego będzie pompa gazu (zależy jeszcze gdzie ją umiejscowią).
xamer Opublikowano 29 Listopada 2017 Opublikowano 29 Listopada 2017 no ma 2 generację czyli gaz w dolot... przytrzymaj włącznik zanim odpalisz ten od gazu piknie długo i wtedy zapal powinien odpalić z gazu i zobacz co się będzie działo. Podłącz pod jakiegoś kompa podrzuć logi jak chodzi na zimnym i ciepłym. Chłop się pyta bo mu ciężko pali na zimnym i zamiast mu powiedzieć żeby najpierw filtry powymieniał kable WN i świece ew zajrzał do kopułki/cewki co on tam ma a tu wykłady z instalacji i generacji gazu... czy uświadomi go to w tym co ma pod maską? może aczkolwiek niekoniecznie bo jakby chciał się tego dowiedzieć wpisałby w googlach... no chyba, że neta wykorzystuje tylko do oglądania porno a tu zajrzał przypadkiem... czy rozwiązało mu to problem? no tak nie za specjalnie... może niech ktoś mu wyjaśni też na czym polega skład mieszanki LPG w zimę i w lato... nie da mu to za wiele w tym jego problemie ale niech chłopisko na przyszłość wie....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się