Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Stukot w silniku 1.8 T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy, mam taki problem jestem posiadaczem A4 1.8T 1998/1999 od pewnego czasu słychac delikatne cykanie w chwili gdy silnik spada z obrotów, w chwii dodawania gazu i o ile samochod jest zimny problem ten nie wystepuje..... nie wiem skad ten swierszcz pochodzi czy moze od katalizatora, turbiny mhmhm sam juz nie wiem.......

Opublikowano

moze krokowy ci cyka a to normalne!a pozatym no jak ma ci ktos powiedziec co ci cyka skoro tylko ty to slyszales i sam do konca nie wiesz skad ten dzwiek sie wydobywa!moze swierszcza na gape wozisz!

Opublikowano

silnik krokowy w AEB :shocked:

Opublikowano

silnik krokowy w AEB :shocked:

Właśnie, też tak pomyślałem :mysli:...

Może cyka Ci zaworek odpowiedzialny za odpowietrzenie zbiornika paliwa :decayed:..

Opublikowano

Zawór węgla aktywnego... W AEB nie ma silniczków krokowych :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

ok Koledzy dzieki za podpowiedzi....kolego mA4ciek jaki zawor wegla aktywnego...????pierwszy raz słysze o czyms takim, co o jest i za co jest o odpowiedzialne...???? :) problem ten chce wyeliminowac potencjalemu nabywcy poniewaz w okolicach kwietnia moj audik idzie na sprzedaz czas przesiąśc sie do B6 ale tylko 1.8 T :cool1:

Opublikowano

To jest elektrozawor filtra z weglem aktywnym i on sobie tak tyrkocze

http://moto.allegro.pl/item522900268_elektrozawor_wegla_aktywnego_audi_passat.html

Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80

(system odpowietrzenia zbiornika paliwa)

W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych.

Działanie układu zbiornika węgla aktywnego:

Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza.

Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem

regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania.

Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego.

Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany.

Opublikowano

Moim zdaniem to jest "dump valve" turbiny u mnie też tak jest, jedynie że nie wiem czy to dobrze czy to źle :)

Jeżdżę już tak 6 miesięcy i nic się nie dzieje. :hi:

cytuję forum:

"DV - Dump valve - Zawór służący do upuszczania nadmiaru ciśnienia w autach zaopatrzonych w turbinę oraz przepustnicę. Zazwyczaj są to silniki benzynowe. W momencie gdy turbina wytwarza znaczne ciśnienie doładowania, natomiast kierowca zdejmie nogę z gazu, zamknięcie przepustnicy powoduje, że powietrze tłoczone przez przepustnicę nie znajduje żadnego ujścia i może uszkodzić przepustnicę oraz niepotrzebnie zatrzymywać rotor turbiny. W takim przypadku zawór dump valve upuszcza sprężone powietrze do atmosfery. Awaria zaworu prowadzi zazwyczaj do obniżenia lub zaniku doładowania (zablokowany w pozycji otwartej) lub uszkodzenia silnika krokowego przepustnicy lub jej mechaniki (zablokowany w pozycji zamkniętej). "

Pozdrawiam

Opublikowano

DV to nie BOV. I to na pewno nie to bo tego nie slychac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...