karwat23 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 witam mam duży problem niedawno kupiłem(08.01.09) a4 b6 1,9 tdi 130km 2001r i wszystko było ok aż do dziśiaj pojechałem niedawno na myjnie pod ciśnieniem nie tą za złotówke tylko pod dachem i chłopaki mi umyli bardzo dokładnie auto pod cisnieniem ,gdy wyjechałem z myjni na wstecznym wrzuciłem jedynka a pózniej dwójke i audi zaczeło szarpać jak by nie miała siły i zaczeło coś śmierdzieć jakby palący sie plastik zatrzymałem sie i wysiadłem , z rury wydechowej wylatywał biały dym i do kabiny zaczeło też wlatywać i smrud ,silnik chodzi normalnie na wolnych obrotach równo nie wiem co sie stało wszystko było dobrze dopuki nie pojechałem na tą myjnie ,sprawdzałem pod maską wszystko ok olej jest ,płyn chłodniczy też nic niewidać i jak jechałem to jakby turbina sie nie załanczał dopiero tak powyżej 2500 obrotów troche ciągnie .błagam pomóżcie nie wiem co jest grane czy coś od tej myjni sie stało przed myciem było wszystko ok wiem ze znacie sie to może ktoś z was wie co to oczywiście mój mechanik gdzieś wyjechał nagle dobrze że udało mi sie dojechać do domu , aha zaznacze ze auto tankowałem 4 dni temu na STATOIL super diesel i zrobiłem na tym paliwie 130km czekam na odpowiedz
Musashi Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 bez diagnozy VAG-iem nie damy rady pomoc. trzebaby sprawdzic bledy. byc moze ze woda dostala sie do obudowy filtra powietrza, byc moze woda dostala sie do instalcji elektrycznej silnika, byc moze ECU zalane woda. ciezko bez diagnozy wyrokowac.
karwat23 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2009 bardzo mnie martwi ten smrud jakby spalany plastik i ta turbina , chyba to od tej myjni bo wcześniej było ok nie wiem co teraz może niech wyschnie?
boseron Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 musiała sie woda gdzies dostać pod maskę i zrobić Ci zwarcie , poczekaj az wyschnie i zobacz czy nie masz gdzies na częsciach z izolacją jakis ubytków
karwat23 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2009 udało sie znaleś mojego mechanika i wstawiłem do niego ,powiedział to samo że musiała gdzieś sie dostać woda i od tego to a rano miałem wymieniać rozrząd ,powiedział że przez noc wyschnąć troche w garażu u niego a jaksie nie polepszy rano to podłączą go pod vaga i zobaczymy co bedzie mam nadzieje że to nic poważnego ,jak wstawiał auto do garażu to nie mugł podjechać pod krawędz normalnie odchodze od zmysłów dzieki za zainteresowanie [br]Dopisany: 29 Styczeń 2009, 18:23_________________________________________________aha ten śmierdzący zapach to nie spalany plastik tylko prawdopodobnie przepalona ropa i stąd ten biały dym z rury ;(
siemian Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 pewnie zalało Ci wiązke. Trzeba poczekać aż wszystko wyschnie, a na przyszłość uważać z wodą pod ciśnieniem...
arczi900819 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ja jak myłem silnik to zakryłem wszystkie elementy czułe na wilgoć ECU alternator wlot powietrza itp. Po umyciu też mi kopcił na biało. Czy był dziwny zapach to nie pamiętam ale wszystko ustąpiło po dokładnym wyschnięciu.
Daimos Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ja jak myłem komorę silnika to zakryłem alternator torbą foliową, spryskałem wszystko płynem do mycia silników i spłukałem następnie lekkim strumieniem wody. Później przedmuchałem wszystko sprężonym powietrzem i problemów nie było. Nie wiem czy myjki ciśnieniowe są dobrym pomysłem
mcm Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ja jak myłem komorę silnika to zakryłem alternator torbą foliową, spryskałem wszystko płynem do mycia silników i spłukałem następnie lekkim strumieniem wody. Później przedmuchałem wszystko sprężonym powietrzem i problemów nie było. Nie wiem czy myjki ciśnieniowe są dobrym pomysłem myjki ciśnieniowe nie są dobrym pomysłem, TYLKO mały strumień i osuszanie powietrzem, a jeśli nie zachodzi uzasadniona potrzeba nie myć silnika
karwat23 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2009 tak tylko ja nie myłem silnika tylko całe auto ,a koleś na myjce tak sie wczówał ,ten strumień wody był bardzo silny ,jeden koleś mi mówił ze mógł sie zalać iltr powietrza zobaczymy jutro bo auto stoi juz u mechanika i sobie schnie w garażu mam nadzieje że wszystko jutro wruci do normy dopiero co kupiłem auto ,a pozatym to mój pierwszy diesel,wcześniej było a4 b5 2.8 i nie miałem takich problemów i auto też tam myłem ;( już my[br]Dopisany: 29 Styczeń 2009, 21:15_________________________________________________ciekawe czy jeszcze ktoś miał taki problem
tomek11 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 U mnie było podobnie po umyciu brynia odmówła jazdy. Po odpaleniu turba wogule nie słyszałem ,a nawet ten dziwny dzwięk turbiny ustał. Na kolor spalin nie patrzyłem,dałem mu pochodzić przez kilka minut na wolnych obr. a potem dałem mu po zaworach. teraz autko chodzi normalnie aha oczywiście silnika też nie myłem tylko samą bude bez ciśnienia.
karwat23 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2009 dziś odebrałem autko od mechanika wszystko wróciło do normy auto zaczeło normalnie Funkcjonować ,poprostu chyba wyschło i mechanio normalnie wymienił rozrząd i zawór EGR ,troszke był zajechany a w środku zawora stary olej na 1cm , ciekawi mnie jedna sprawa gdzie ta woda sie dostała i jak zapobiec tego w przyszłości jedno jest pewne moje auto już do tej myjni nie pojedzie tylko sam bede mył,kamień spadł mi z serca dzieki chłopaki za pomoc pozdro................. :>
arczi900819 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 W przyszłości nie myć silnika wodą pod ciśnieniem... i nie będzie problemu
karwat23 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2009 kolego tylko ja nie myłem silnika tylko całe auto ,w tym senk?
mcm Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 kolego tylko ja nie myłem silnika tylko całe auto ,w tym senk? więc gdzieś jest przeciek i sytuacja może się powtarzać
arczi900819 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 kolego tylko ja nie myłem silnika tylko całe auto ,w tym senk? :?: :?: :?: Całe auto i takie objawy :?: to co oni ci w tej myjni robili z autem... Ja miałem podobne objawy ale jak porządnie umyłem motor w audicy. A może miało być "całe auto" i umyli także pod maską jak całe to całe Nie no ale pierwszy raz się spotkałem z takim czymś że autko po myciu jak już zakładam karoserii ma takie objawy... Więc kolega mcm00 może mieć rację z tym przeciekiem
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 pisalem juz ze prawdopodobnie woda dostaje sie do obudowy ECU. plastykowa skrzynka w lewej czesci podszybia. po mocniejszej ulewie bedziesz mial podobne problemy
_Solar_ Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 warto by do tego zaglądnąć i cos z tym zrobic...zobaczyc czy nie ma jakiegos pęknięcia i uszczelnic.
karwat23 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2009 żebym wiedział gdzie dostała sie woda do komputera Filtra powietrza czy gdzieś na elektryke co spowodowało że auto nie miało siły jechać i kopciło zaznacze jeszcze że wcześniej myłem raz auto sam myjka ciśnieniową tą za 1zł minuta i nic mu nie było nie wiem co uszczelnić
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 gdyby sie tobie chcialo poszukac to bys znalazl gdzie jest zamontowane ECU, gdzie jest filtr powietrza, http://www.a4-klub.pl/smf/ajm_awx_avf_avb_lokalizacja_czujnikow_oraz_elementow_wykonawczych-t45015.0.html rusz odrobine glowa przeciez nikt stad, nie sprawdzi, gdzie miales mokro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się