Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Problemy z pracą silnika po deszczu/myjni, Check i ESP, Kręci się wentylator chłodnicy po zgaszeniu auta, Auto gaśnie po deszczu/myjni...


karwat23

Rekomendowane odpowiedzi

dziekuje bardzo i przepraszam za kłopot :embarrassed: poprostu nic nie sprawdzałem czy to Filt czy komp ale jak ją kupowałem to były duże mrozy i akumulator padł i wyjmowaliśmy tą obudowe co zasłania akumulator i kompa może poprostu ją żle założyłem musze to sprawdzić

jeszcze raz dzieki za schemat napewno sie przyda

a nastepnym razem wgłębie sie w wyszukiwarke :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie. u mnie jak pierwszy raz wymieniałem filtr powietrza to ten plastik odprowadzający wodę który zasłania filtr był odwrotnie założony i woda waliła do przegrody pełną parą :decayed:

A może masz zapchane odpływy z przegrody i Ci napakowało do niej wody i zalało kompa. Odkręć ECU i zobacz pod nim czy masz drożny odpływ. Gdzieś już była mowa o tym na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po umyciu rozlaczalo pedal gazu.Rozebralem i okazalo sie ze obudowa ECU jest peknieta.Nowa w ASO to koszt okolo 40zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że z problemem zalewania "czegoś" podczas mycia auta

nie jestem sam . Ciekawe jest to że w większości przypadków ten problem dotyczy

posiadaczy AWX -a z 2001 roku. U mnie sprawdzono EGR ,obudowę kompa ,zainstalowano

nowy soft ,sprawdzono turbo i ....dalej po umyciu nie jechało !

Na razie pomogła wymiana katalizatora ,który nie wiadomo dlaczego był stopiony.

Najgorsze jest to że VAG ,nie widział problemu nawet wtedy gdy akurat występowała usterka.

Jestem w 99% przekonany że jest to typowa "pierdoła" ta sama we wszystkich autach .

Proszę Szanownych Klubowiczów o zainteresowanie tym problemem.

Znalezienie jednoznacznej przyczyny tej usterki we wszystkich AWX -ach

to dopiero wyzwanie ! :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że z problemem zalewania "czegoś" podczas mycia auta

nie jestem sam .

ano nie, nawet kilka tematów było już :

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t25517.0.html;highlight=myj+b6

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21035.0.html;highlight=myj+b6

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afb_brak_reakcji_silnika_na_pedal_gazu_po_wizycie_w_myjniprzypadekzalanie-t19336.0.html

zobacz, może też masz nieszczelność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzieki za podpowiedzi :hi:

Cały problem w tym że obudowa kompa była rozebrana

nic nie było złamane ani dziurawe a w srodku skrzynki było sucho...

Myślę że woda robi zwarcie w innym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie również w AWX-ie :mysli: Po umyciu samochodu na myjni samoobsługowej BP ( karcher ) NIE SILNIKA !!!, również autko jakby osłabło chodziło głośniej i turbina brała jakoś dziwnie później i jakby z "turbo dziurą". Z tym że ja myłem niunię przy temperaturze ok. -3 st.C . Potem po przeszukaniu forum zalałem preparatu do czyszczenia wtrysków STP i wszystko wróciło do normy. Tak naprawdę do tej pory nie wiem czy to była kwestia ropy - wody czy jakiegoś syfu w niej - czy coś jednka było zalane delikatnie i powodowało takimi objawami. Ostatnio myłem autko na tej samej myjni i spokój nic, a myłem z cieżkim sercem czy znowu coś się nie sp....oli. :wallbash: I powiem szczerze że sam, jestem ciekawy z czego to wynika, jak zrobi się cieplej to posprawdzam obudowę ECU, chociaż mam tam suchutko :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...różne propozycje, domysły mniej lub bardziej prawdziwe

choć uważam wszystkie bardzo cenne .

Jednak nikt nie znalazł tej NAJWAŻNIEJSZEJ 100% przyczyny .

Jednak nie ma rzeczy niemożliwych ,dla AUDIFANÓW to tylko kwestia czasu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze na wiosne obudowe ECU przejadę furkę Karcherkiem i dam znać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i znowu ten sam problem trzy dni temu byłem na myjni samoobsługowej i myłem delikatnie auto z przodu sporadycznie delikatnie bo tam sie bałem najbardziej że sie gdzieś dostaje woda, ale za to dwa razy mocniej spłukałem przednia szybę i chce jechać a tu znowu ja mu buta na 1 biegu ledwo ledwo wrzucam 2 KEN i zaczął sie dławić i zgasł obejrzałem auto Filtr powietrza suchy nigdzie za bardzo nie widać pod maską wody ale nie wiem jak w tym ECU komputerem bo nie mam takich gwiazdek do odkręcenia może tamtędy dostajesie woda bo z przodu delikatnie plusnąłem z odległości

po 3 godz jakoś udało mi sie dojechać do domu w kupie dymu na pełnym gazie bez turbiny

na drugi dzień już było normalnie auto wyschło i wszystko grało

ale teraz już mu nie wystarczy myjnia przed wczoraj padał deszcz całą noc i znowu to samo nawęd z parkingu nie wyjechałem bo zaczął sie krztusić ;( :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważny problem skoro nawet jej deszcz szkodzi :mysli:

ja u siebie jak myłem to miałem trochę mokry filtr powietrza i teraz na wiosne jak bedę zmieniał to muszę jakoś to tam uszczelnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć w komorze ecu to częsty przypadek... Niby wszystko hermetyczne ale jednak. Gdy dostanie sie wilgoć to na kostkach sie osadzała rdza... odkręć obudowę i oblukaj uszczelkę pod tą dużą pokrywą ecu, zobacz czy nie ma wilgoci w środku, odepnij ecu i tam pod nim masz kostki. Rozepnij je i oblukaj czy nie ma na stykach osadów. Dla pewności spryskaj przed składaniem jakimś sprajem konserwującym.

Też miałem taki problem w czasie sporej ulewy, auto zgasło. Ledwie Odpaliłem ale 0 mocy. Zdjąłem przewód od siłowniczka turbiony <ten podciśnieniowy> i można było dojechać do domu<tylko że ledwie 100 osiągał>

w domu wyczyściłem te kostki i wszystko wróciło do normy.

Wilgoć to wróg układów elektrycznych :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi

jutro postaram sie go odkręcić tylko pierw musze załatwić te gwiazdki do odkręcenia tego ECU

dzisiaj próbowałem odkręcić tą obudowę ale udało mi sie tylko dwie śrubki odkręcić z przodu i nie było żadnej uszczelki wiec istnieje cień nadziei ze to będzie to tylko jeszcze jedno pytanko mam czy tą obudowę da sie zdjąć bez demontażu tej listwy na podszybiu co są wycieraczki :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tą obudowę da sie zdjąć bez demontażu tej listwy na podszybiu co są wycieraczki :embarrassed:

trzeba odkręcić wycieraczki (popryskaj na śruby WD40) i zdjąć podszybie. Będziesz miał wtedy dostęp do wszystkich śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)Dzisiaj wreście sie za to zabrałem i rozebrałem ECU

Tylko szkoda że nikt mi nie powiedział że będe miał taki problem ze zdjęciem ramion wycieraczek potrzebna była ściągaczka :shocked:

Ale załatwiłem sobie od mechanika ,zdemontowałem obudowe ECU i na pierwszy rzut oka nic nie było widać ale po odłączeniu kostek pod kompem było widać troche osadu na stykach, przeczyściłem je i popsikałem sprayem konserwującym styki i złożyłem wszystko do kupy i na wszelki wypadek zasilikonowałem obudowe ECU i skręciłem

zobaczymy co to z tego bedzie czy to było przyczyną całego zamieszania :> :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można taką operację przeprowadzić bez ściągania wycieraczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...