Raxxel Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Witam. Mam taki problemik. Audi 1.9tdi 2001rok w trakcie jazdy zgasło i cisza, nie chce odpalić po podpięciu komputera błędy jak na zdjęciu załączonym. Jakieś rady? Poszedł sterownik pompy? Kręci kręci i nic.
Daniel85 Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 17932 - sprawdź przekaźnik pompy paliwa (J17). 1
piotrsob1 Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) Bezpiecznik nr. 28 zabezpiecza obwód pompki paliwa w zbiorniku . Jak włączysz stacyjkę na obydwóch jego końcach powinno się na kilka sekund pojawiać napięcie ok 12V , a w czasie pracy silnika powinno tam być cały czas . Jeżeli na żadnym styku bezpiecznika nr. 28 napięcie po włączeniu stacyjki się nie pojawia , to na 99 % uwalony przekaźnik załączający pompkę, znajdziesz go w obudowie ECU na podszybiu. Jak na lewym napięcie się pojawia a na prawym nie to bezpiecznik spalony. Tutaj masz rozpiskę bezpieczników : Jak chcesz sprawdzić działanie pompy paliwa w zbiorniku to daj zasilanie bezpośrednio z aku ( przez bezpiecznik 20A ) na prawy styk gniazda bezpiecznika nr. 28, uruchomisz w ten sposób pompkę na stałe, o ile jest oczywiście sprawna Tu masz rysunek gdzie podłączyć zasilanie : Edytowane 21 Listopada 2017 przez piotrsob1 1
Raxxel Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Dzięki Panowie, będę działał dzisiaj. Ten przekaźnik od pompy to 167, i pasuje zamiennie z innych grupy vag? I prąd na ten bezpiecznik normalnie podać w trakcie odpalania auta, nic się nie stanie? Edytowane 22 Listopada 2017 przez Raxxel
Raxxel Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Hmm, byłem w aucie i nie ma przekaźnika 167 :/ Jest tylko 202/219/365 A i generalnie dużo wody było w tych przekaźnikach, do połowy zamoczone. Edytowane 22 Listopada 2017 przez Raxxel
piotrsob1 Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) 14 godzin temu, Raxxel napisał: Dzięki Panowie, będę działał dzisiaj. Ten przekaźnik od pompy to 167, i pasuje zamiennie z innych grupy vag? I prąd na ten bezpiecznik normalnie podać w trakcie odpalania auta, nic się nie stanie? Nie wiem jaki numer ma przekaźnik pompy paliwa w AWX-ie ale to powinien być ten oznaczony na rysunku nr. 1.2 W celu sprawdzenia pompki lub awaryjnego jej podłączenia " na krótko " wyjmujesz bezpiecznik nr. 28 i do prawego gniazda tego bezpiecznika dajesz 12V z aku lub którejś z szyn zasilających "30"( oczywiście przez bezpiecznik 20A ). Rysunek masz try posty wyżej Edytowane 22 Listopada 2017 przez piotrsob1 1
Raxxel Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) od lewej mam przekaznik 395 pozniej 202 i 219 i tyle. Wszystkie 3 zalane w wodzie. Bezpiecznik 28 musze wyjąć żeby dać na krótko? A silnik AVF, dzisiaj zczytałem Edytowane 22 Listopada 2017 przez Raxxel
piotrsob1 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 (edytowane) 6 godzin temu, Raxxel napisał: od lewej mam przekaznik 395 pozniej 202 i 219 i tyle. Wszystkie 3 zalane w wodzie. Bezpiecznik 28 musze wyjąć żeby dać na krótko? Dokładnie, musisz wyjąć bezpiecznik nr. 28 i podłączyć zasilanie pompy na krótko tak jak na tym rysunku : Jeżeli w obudowie ECU jest woda i wszystko w niej pływa, to przyczyną zazwyczaj są zatkane odpływy wody z podszybia, zobaczysz je i zrobisz sobie dostęp do ich wyczyszczenia po wymontowaniu akumulatora Od tego trzeba zacząć Oprócz tego musisz przejrzeć i wysuszyć wszystko co zostało zalane, łącznie z kostkami połączeniowymi znajdującymi się bezpośrednio pod obudową ECU i organoleptycznie skontrolować czy obudowa nie ma uszkodzeń PS Były kiedyś na forum pomocna schematy i rysunki pozwalające zidentyfikować konkretnie przekaźniki, ale linki do nich już nie działają Edytowane 23 Listopada 2017 przez piotrsob1 1
Raxxel Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 Ecu ogólnie było suche, ale woda tylko na poziomie tych przekaźników, całe zaśniedziałe. Wezme osusze to, pojade na szrot kupie te 3 przekaźniki bo i tak zalane i zobacze.
Raxxel Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 Dobra, juz wiem więcej. Filtr paliwa suchy, zalałem go ropą, plak i auto odpaliło i paliło do momentu skończenia się paliwa. Odpalał i gasił normalnie. Wyjąłem ten przekaźnik 219 i już nie odpalał, włożyłem i palił dopóki miał paliwo, czyli przekaźnik ok. Pompa, obstawiam że ona tylko gdzie jest? Zdjąłem fotel z tyłu odkręciłem dwa dekielki i szok, nie ma jej. ?Na krótki wyjąłem bezpiecznik, dałem prąd z 30A bezpiecznika i cisza. 1
kamil-vag Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Wersja Limousine: – Wymontować wykładzinę bagażnika. – Złożyć do przodu w razie potrzeby prawe oparcie tylnego siedzenia. Wersja Avant: – Wymontować 1/3 oparcia z lewej strony – Wymontować osłonę bagażnika z boku po lewej stronie i osłonę zabezpieczającą przed brudem 1
Raxxel Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 Noo, dzięki bardzo, nie spodziewałem się, że tam jest. Otóż tak, miernik podpiąłem pod kable od pompy po włączeniu pojawia się prąd, a od pompy ciszą. Wyjąłem przekaźnik prądu nie ma, wkładam jest, czyli obstawiam pompe.
piotrsob1 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 W takim układzie pompka w zbiorniku uwalona 1
Raxxel Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Opublikowano 24 Listopada 2017 Noo, już druga zamówiona. Dzięki zobaczymy co z tego wyjdzie.
Raxxel Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Opublikowano 28 Listopada 2017 Hmm i znowu problem. Włożyłem drugą pompe i odrazu przekaźniki 202 i 219 inne. Pompe podłączyłem ok, odzywa się. Odpaliłem, chwile pochodził i zdechł. Na krótki pompa działa, co najlepsze stara na krótko też działa. Jakieś pomysły co to może być? Prąd na kablu z tyłu jest.
Raxxel Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Opublikowano 28 Listopada 2017 A jeszcze, może winna jest vacum pompa? jak to mozna zdiagnozować?
kamil-vag Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 Prawda jest taka, że jak odpali i Vaccum zassie paliwo to już nie potrzebna jest ta pompa w baku, kiedyś TDI jej nie miały i dawały radę... Vaccum sprawdza się ciśnienie tłoczenia paliwa, było nieraz na forum, poszukaj. 1
Raxxel Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Opublikowano 28 Listopada 2017 No dobra, bo jak naleje paliwo do filtra, to na plaku zagada i chodzi aż się paliwo nie skończy w filtrze :/
kamil-vag Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 To daj jeszcze raz zasilanie na krótko na pompę w baku i zobacz czy wtedy poda paliwo do filtra... ? Może gdzieś jest po drodze "zator" ? Albo nieszczelność ? ? ? Ściągnij wężyk i obserwuj... Tak wygląda jakby gdzieś była przerwa w podaniu paliwa z baku do filtra... 1
Raxxel Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Opublikowano 28 Listopada 2017 (edytowane) Wypiąłem weżyk doprowadzający paliwo do filtra i dałem na krótko prąd i paliwo idzie. Edytowane 28 Listopada 2017 przez Raxxel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się