tomkuh Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Witam. Mam problem z moim A4 1.9tdi silnik AFN.Dzisiaj jadąc do pracy nagle mi zgasł i już nie chciał zapalić.Paliwo jest ponad połowa zbiornika.Dodam,że gdy próbowałem go dłużej ,,kręcić" zauważyłem,że na desce rozdzielczej przestała palić się kontrolka od świec żarowych.Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną,że mój sztrucel nie chce palić.Jeszcze nie byłem u elektryka,bo po scholowaniu do domu musiałem gnać do pracy.Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. * stosuj proszę prefix w nazwach wątków - Łukasz
tk74 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Brak kontrolki świec żarowych oznacza brak zasilania na ecu,sprawdź przekaźnik zasilania ecu.
tomkuh Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2009 Dzięki za info.Gdzie mogę znależć ten przekaźnik?Czy jeżeli jest on uszkodzony to ma on wpływ na to,że samochód zgasł podczas jazdy, a potem nie można go już odpalić.
Sqarek Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Czy jeżeli jest on uszkodzony to ma on wpływ na to,że samochód zgasł podczas jazdy, a potem nie można go już odpalić. Jeżeli padł przekaźnik od ecu to samochodzik też stanął bo przestał płynąć prąd Bez prądu to i człowiek nic nie zrobi w dzisiejszych czasach Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 zerknij w bezpieczniki w obudowie ECU. ostroznie z uruchamianiem na sile, jest niebezpieczenstwo ze scielo klin na wale.
Sztomel Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 przekaźnik 109 jest do przejrzenia, nie trzeba kupować nowego, wystarczy ze starego zdjąć plastikową obudowę i lutownicą poprawić luty bo lubią się one wygrzewać pod wpływem wysokiej jego temperatury pracy i wtedy z lutów robią się okrągłe bąble a pod nimi podtapia się kalafonia utrudniając przepływ prądu, jeśli po przekręceniu stacyjki nie zapala się nawet na sekundę kontrolka świec to tylko świadczy to o braku zasilania na ECU, który podaje następnie 12V na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej i to jedyne wyjście 12V jakie podaje ECU na odbiorniki bo poza N109 ECU steruje wszystkim tylko i wyłącznie za pomocą masy. Gdybyś nie wiedział gdzie jest N109 na pompie to tu masz jego foto : dodatkowo gdybyś miał ponownie z tym problem na trasie to N109 można zasilić kawałkiem kabelka bezpośrednio podłączając go do bieguna plusowego akumulatora - wtedy silnik również odpalisz i będziesz mógł kontynuować jazdę z tym, że będzie to jazda taka jak silnikiem SDI bo sterownik będzie wtedy pracował w trybie awaryjnym a ponadto jeśli w Twoim silniku w obudowie zaworu EGR nie ma klapy gaszącej to silnika nie zgasisz po przekręceniu kluczyka tylko musisz wtedy odpiąć przewód podpięcia N109 na "krótko" aby silnik zgasł.
martin a4 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 jak nie swieci to masz cos z ecu masz moze czipsa ???? wlutowanego
wojtekce Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 jak jechałeś tym autem to znaczy że był rozgrzany silnik wtedy kontrolka świec się nie włącza spr rozrząd jak kolega Musashi wspomina
martin a4 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 hmmmm ale na zimnym mu tez sie nie zaswiecaja????[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 23:11_________________________________________________jak cos jest z ECu to na 100% nie polaczy ci sie z VAGiem i na to obstawiam
Sztomel Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 jak jechałeś tym autem to znaczy że był rozgrzany silnik wtedy kontrolka świec się nie włącza spr rozrząd jak kolega Musashi wspomina rozrząd nie ma tu nic do rzeczy, nie jest prawdą że przy odpalaniu ciepłego silnika nie mignie nawet kontrolka świec żarowych (za wyjątkiem aut posiadających moduł komfortu z opcją podgrzewania świec po otwarciu drzwi kierowcy).
tomkuh Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2009 Dzięki za informacje.Nie mogłem sobie poradzić i oddałem samochód do elektryka.Ma mi go dzisiaj zrobić.Oby tylko było wszystko OK.
Sztomel Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 podziel się tylko tym co stwierdził elektryk, oby nie starał się Ciebie naciągnąć na jakieś banialuki odnośnie padniętej pompy wtryskowej itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się