Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Samochód nagle zgasł


tomkuh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moim A4 1.9tdi silnik AFN.Dzisiaj jadąc do pracy nagle mi zgasł i już nie chciał zapalić.Paliwo jest ponad połowa zbiornika.Dodam,że gdy próbowałem go dłużej ,,kręcić" zauważyłem,że na desce rozdzielczej przestała palić się kontrolka od świec żarowych.Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną,że mój sztrucel nie chce palić.Jeszcze nie byłem u elektryka,bo po scholowaniu do domu musiałem gnać do pracy.Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

* stosuj proszę prefix w nazwach wątków - Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli jest on uszkodzony to ma on wpływ na to,że samochód zgasł podczas jazdy, a potem nie można go już odpalić.

Jeżeli padł przekaźnik od ecu to samochodzik też stanął bo przestał płynąć prąd :) Bez prądu to i człowiek nic nie zrobi w dzisiejszych czasach :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij w bezpieczniki w obudowie ECU.

ostroznie z uruchamianiem na sile, jest niebezpieczenstwo ze scielo klin na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik 109 jest do przejrzenia, nie trzeba kupować nowego, wystarczy ze starego zdjąć plastikową obudowę i lutownicą poprawić luty bo lubią się one wygrzewać pod wpływem wysokiej jego temperatury pracy i wtedy z lutów robią się okrągłe bąble a pod nimi podtapia się kalafonia utrudniając przepływ prądu, jeśli po przekręceniu stacyjki nie zapala się nawet na sekundę kontrolka świec to tylko świadczy to o braku zasilania na ECU, który podaje następnie 12V na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej i to jedyne wyjście 12V jakie podaje ECU na odbiorniki bo poza N109 ECU steruje wszystkim tylko i wyłącznie za pomocą masy.

Gdybyś nie wiedział gdzie jest N109 na pompie to tu masz jego foto :

2bc6afb9acffe39a.jpg

dodatkowo gdybyś miał ponownie z tym problem na trasie to N109 można zasilić kawałkiem kabelka bezpośrednio podłączając go do bieguna plusowego akumulatora - wtedy silnik również odpalisz i będziesz mógł kontynuować jazdę z tym, że będzie to jazda taka jak silnikiem SDI bo sterownik będzie wtedy pracował w trybie awaryjnym a ponadto jeśli w Twoim silniku w obudowie zaworu EGR nie ma klapy gaszącej to silnika nie zgasisz po przekręceniu kluczyka tylko musisz wtedy odpiąć przewód podpięcia N109 na "krótko" aby silnik zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jechałeś tym autem to znaczy że był rozgrzany silnik wtedy kontrolka świec się nie włącza spr rozrząd jak kolega Musashi wspomina :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm ale na zimnym mu tez sie nie zaswiecaja????[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 23:11_________________________________________________jak cos jest z ECu to na 100% nie polaczy ci sie z VAGiem i na to obstawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jechałeś tym autem to znaczy że był rozgrzany silnik wtedy kontrolka świec się nie włącza spr rozrząd jak kolega Musashi wspomina :przebiegly:

rozrząd nie ma tu nic do rzeczy, nie jest prawdą że przy odpalaniu ciepłego silnika nie mignie nawet kontrolka świec żarowych (za wyjątkiem aut posiadających moduł komfortu z opcją podgrzewania świec po otwarciu drzwi kierowcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziel się tylko tym co stwierdził elektryk, oby nie starał się Ciebie naciągnąć na jakieś banialuki odnośnie padniętej pompy wtryskowej itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...