Tikas Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 (edytowane) Witam. Zanim coś napiszę wiem że to jest wróżenie z fusów i bez vaga ani rusz ale najpierw zacznę od akumulatora i naładuję go bo z doświadczenia wiem że vag może działać nie właściwie z powodu rozładowanego akumulatora. Dzisiaj jadąc odcinek ok. 10km przed domem zapaliły się dwie kontrolki ABS i ESP oraz nie działał dźwięk czujników cofania uruchamiając auto ponownie kontrolki zniknęły dżwięk czujników działa. Wiedząc że akumulator ma 5,5 roku i może być do wymiany lub do naładowania postanowiłem udać się do fachowców od akumulatorów żeby go sprawdzili okazało się że ma napięcie 9,30 V a że zapomniałem sprawdzić ładowanie akumulatora podjechałem do innego po drodze do domu. Uruachamiając ponownie silnik zapaliły się ponownie kontrolki ABS, ESP i od silnika oraz nie działał prędkościomierz. Ponownie uruchomienie silnika wszystko zgasło prędkościomierz działa po za kontrolką żółtą silnika. I co się okazało... u drugiego fachowca że ma napięcie 12,20 V i ładowanie 14 V. Czyli akumulator w obu pomiarach wystarczy podładować bo musiałby mieć poniżej 9 V (tak dwóch fachowców powiedziało) żeby akumulator wymieniać. I teraz pytanie czy owa kontrolka od silnika (żółta) zniknie po naładowaniu akumulatora ? Pytam bo może ktoś z forum miał podobne objawy i naładowanie akumulatora załatwi sprawę. Pozdrawiam. Edytowane 4 Grudnia 2017 przez Tikas
adrian_pt Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Check zniknie po odłączeniu akumulatora, powróci jeśli jest jakiś problem z silnikiem. Ładuj baterię i sprawdź - nic nie tracisz
Tikas Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Tak jutro będę zakładał i się okaże czy kontrolki wysypały się przez rozładowany akumulator.
mszark Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Po jakim czasie po zgaszeniu był jeden i drugi pomiar?To też ma znaczenie. I powinni sprawdzić spadek napięcia podczas odpalania, to dużo powie o kondycji. Miernik warto mieć własny, nawet i prosty za 2dychy. Przydaje się.
Tikas Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2017 Dzisiaj już nic nie sprawdzę bo nawet nie mam jak założyć akumulatora (leje i mocno wieje cały dzień) auto pod chmurą ale dzięki Michał za cenną wskazówkę. Jak się poprawi pogoda jutro działam i zobaczymy.
Tikas Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2017 Odpowiadam sobie sam na pytanie zawarte w temacie po podpięciu kompa i wykasowaniu błędów. Tak winny jest rozładowany akumulator. Doszło do przerwania zasilania między komputerem silnika a sterownikiem ABS-u nie było komunikacji i wyskoczyły te wszystkie błędy jakie wyżej napisałem i jakie były objawy. Też były błędy czujników ABS-u prędkości koła po lewej stronie i skrętu (jak dobrze pamiętam G47 i G85). Usunąć ten błąd tylko vagiem można odpinanie klem nic nie daje. Także jak macie takie problemy zaczynajcie od najprostszych spraw jak podładować akumulator. Swoją drogą nie odpuszczę i za jakieś dwa tygodnie sprawdzę stan akumulatora jeżdżąc krótkie krótkie odcinki po mieście jeśli znowu będzie nadawał się do ładowania kupuję drugi chyba że szybciej kontrolki się zapalą. Pozdrawiam.
Tikas Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Niestety okazało się że jednak nie jest winny akumulator tylko jednak czujnik ABS-u padł. Zapaliły się kontrolki następnego dnia .A że wytrzymał nieco ponad rok od wymiany trafił mi się wadliwy (wymieniałem wtedy dwa) egzemplarz. Wszystkie te błędy są powiązanie z tym czujnikiem nawet błąd miałem na centralnym zamku. Najważniejsze że jest zrobione i póki co nic nie świeci. Powodzenia w naprawach. Edytowane 12 Grudnia 2017 przez Tikas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się