Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BFB] Jak zdiagnozować tuning?


Blessu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy,

Tytuł tematu może trochę dziwny, już śpieszę z wyjaśnieniami:

Nie tak dawno kupiłem B6 z BFB pod maską. Kwestia jest taka, że jest... mocny. Jeśli wszystkie BFB jakie testowałem miały ok. 160KM, to mój ma podejrzewam ok. 190KM. Nie mam możliwości wyciągnięcia żadnych informacji od poprzedniego właściciela (nie, nie handlarz, po prostu zielony). W jaki sposób mogę sprawdzić, jakie modyfikacje zostały poczynione w silniku? Jak byście do takiej sprawy podeszli? Od razu nadmienię, że nie mam praktycznie żadnych możliwości garażowo - warsztatowych, więc rozebranie silnika i sprawdzenie organoleptycznie co tam się kryję raczej odpada. Może odpowiednie logi i sprawdzenie parametrów pracy? Może nie da to konkretnej odpowiedzi, ale zasugeruje, że np. Turbina może być inna, lub inne wtryski etc. Zdaje sobie też sprawę z tego, że może to być po prostu agresywna mapa, bez modyfikacji mechanicznych.

 

Pomożecie? :)

Edytowane przez Blessu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś konkretne grupy masz na myśli?

 

002, 032, 115/118? Coś do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest program ale do 190 to jeszcze daleko.  Jest 170pare qunia ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocena w 100% subiektywna, więc być może przestrzelona :)

 

A ogólnie logi jak się prezentują pod kątem sprawności silnika, poprawności parametrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ok przeplywka ok, jest pewnie tylko sam program bez zadbych innych modyfikacji. Logi napewno byly na lpg? Takie cofanie zaplonu nie powinno wystepowac na lpg wiec tylko z tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% tak, świruje mi trochę przełącznik od LPG, więc pewności nie mam, ale sądząc po zachowaniu autka i nie ubywaniu benzyny - LPG się normalnie załącza.

W poniedziałek jadę na naprawę przełącznika, to i przy okazji zagaje nt. cofania zapłonów, a potem mogę zrobić raz jeszcze logi na świeżo :)

Dzięki wielkie Wam, gdyby ktoś miał coś jeszcze do dodania to śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mam pojęcia, postaram się sprawdzić w dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[do usunięcia, missclick]

Edytowane przez Blessu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wtryski zapętlone od 5400obr. więc albo gaz do regulacji lub modyfikacja instalacji. Chyba, że na Pb tak samo pętli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Blessu napisał:

@przem8

Podpowiesz w którym miejscu to widać?

Grupa 2 i kolumna inj. on time i dla 5400 max to 22,22 , a u Ciebie to już 22,36 i później też wszystko poza tolerancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, faktycznie.

Jeśli wtryski pętlą na LPG to wiadomo, że do regulacji instalacja, a w przypadku, gdy wtryski pętlą na PB to...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wtryski pętlą na Pb to albo program do poprawki (zakładając, że ciśnienie paliwa itp. Ok) lub większe wtryski i również korekta programu.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki wielkie. W najbliższym czasie postaram się zrobić przełącznik gazu, wtedy na spokojnie zrobię sobie logi osobno na PB i LPG i porównam co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na takie doladowanie to przeplyw maly... przeplywka moze tez zanizac, ale reki za to uciac nie dam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...