piotrpz87 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam! Chciałem odpowietrzyc układ(leci ciepłe ale nie gorące powietrze), gdyż wydaje mi się, że nie uczynił tego mechanik(wymienił pompe wody z paskiem, termostat).Robiłem to jak koledzy pisali na forum czyli w pierwszej kolejnosci sprawdziłem błedy climatronika- brak, silnik zapalony, dmuchawa na max i temp. max. Nastepnie zsunałem waz z nagrzewnicy i co- NIC tzn. przez dziurke nie leci płyn(leci, tryska dopiero jak silnik wyłącze)czy tak byc powinno? Chłodnice tez odpowietrzałem( tym korkiem czerwonym), ugniatałem węze, cuda robiłem i Nic. Jeszcze jedno pytanie dolny waz od chlodnicy mam zimny(nawet jak tem. 90 stopni) czy tak byc powinno? A ja odpowietrzyłem w inny sposób: Na zimnym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i uniosłem go do góry ile się da i dopiero wtedy zsunołem wąż odpowietrzający z nagrzewnicy aż przez otwór wyleci płyn - troche musiało go zlecieć aby wypchało powietrze. Nałożyłem wąż i odpaliłem silnik aż osiągnął 90*C (zbiorniczek cały czas był uniesiony) potem go zgasiłem aż ostygł i dolałem płynu. Po tym zabiegu podczas odpalania silnika nie ma efektu bulgotania w nagrzewnicy jak to dotychczas miałem.
peteair Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam. Dołączam się do tematu bo od jakiegoś czasu mam podobne przeżycia co szanowni koledzy. Termostat wymieniony i auto rozgrzewa się do temp 90 st. tyle że podczas jazdy gdy ustawiłem temperaturę na HI grzało średnio ciepłym powietrzem ale po przejechaniu kolejnych kilku minut zrobiło się gorąco jak w piekle aby znowu po kolejnych kilku minutach wiać letnim powietrzem na ustawieniach najwyższych. Tak huśtawka. Może to nagrzewnica? Proszę o pomoc.
gacek585 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam. Pytanko odnosnie termostatu. Czy jesli przy predkosci okolo 130-140km/h nagle temperatura opada do okolo 75st to znaczy uszkodzony termostat? Jesli zwolnie do 80 to znow sie podnosi. Dodam jeszcze ze przy zakrytej chłodnicy.
turbobastard Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 jesli by;by uszkodzony to zadna predkosc by temp nie powinna zmieniac, sprawdz wisko.
gacek585 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Jak sprawdzic czy działa poprawnie?
turbobastard Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 gdzies to bylo poszukaj, bo bylo cos na temat jak sie ma zachowywac na rozgrzanym i zimnym silniku, powinienes byc w stanie ten wiatrak zatrzymac jesli jest wisko dobre, tylko nie pamnietam juz czy na zimnym czy rozgrzanym silniku.
pawel123337 Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Witam, mam problem z ogrzewaniem jak w temacie, czytając poprzednie komentarze u mnie jest troche podobnie, ale.. temperatura szybko wzrasta do 90 stopni, dosc dlugo czekam(ok.20km) zeby leciało ciepłe powietrze, tylko ze to ciepłe powietrze (nie gorące) leci tylko przy przedniej szybie, z reszty wieje tylko zimne.. nie mam pojecia jak to ustawić. Dodam jeszcze ze przycisk "śnieżka" nie działa, wyświetla sie tylko wtedy gdy ją naciskam, gdy puszczam wyłącza sie, tak jakby nie "zaskakiwała". Proszę o pomoc:)
turbobastard Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 ja bym zaczal od przeplukania nagrzewnicy
m_c Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 a ja mam problem z ogrzewaniem w B6. przez pare minut grzeją dwie strefy a za jakiś czas jedna przestaje i wieje zimno! ;/ co z tym zrobić ?
kubik224 Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 Panowie właśnie wymieniłem sobie nagrzewnicę. Nie jest to takie trudne jak piszą, lecz po podpięciu wszystkiego jak daje nawiew na kratki leci ciepłe jak na górę zimne. Na LO nie dmucha z kratek. Błędów nie ma lecz chyba klapy źle pracują lub pomyliłem jakieś wtyczki. Jak wyzerować klapy?
Jericho Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 WItam Kolegow! MAm problem z silnikiem AWT 1.8T w passacie - pisze tez tutaj bo na razie nikt nie zna odpowiedzi. Problem jest taki, ze przy aktualnych temp zewn. musze zrobic ponad 4km zeby na zegarach bylo 90C - faktycznie wg vaga jest to 75C. Pelne 90C osiaga po ponad 6-7km. Rozbieznosci w wskazaniach VAGa i wskazowki sa norma w passacie. Chodzi o to, ze np juz przy 50C wszystkie weze w ukladzie chlodzenia, w tym chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy sa juz lekko cieple, z wyjatkiem rury idacej z dolu chlodnicy do termostatu. Termostat jest nowy WAHLERA. Przed jego wymiana temp na trasie mialem w okolicy 80-3C, teraz mam ok 90-92C. Czy kots ma pojecie jak przebiega maly i duzy obieg chlodzenia w tym silniku? Ponizszy schemat jest dla Audi A4 z 2003roku: A ten dla Passata z 2004r.: Dochodzi do tego wysokie spalanie, ok 15l w miescie, ale zostala mi do sprawdzenia przeplywka i sonda lambda. Skrzynia automat.
turbobastard Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 A ja bym na Twoim miejscu Jericho wymienial ten termostat na oryginalny jednak.
WhiteBeezy Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Podziękowania dla autora tematu. Miałem problem z ogrzewaniem. Płukanie nagrzewnicy pomogło (koniecznie ze środkiem czyszczącym). Także jest to dobry i sprawdzony sposób. Polecam i dziękuję. Btw. mechanik specjalizujący się w Audi nie wpadł na to. ;]
swimmer Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Witam. Mam kłopot z ogrzewaniem w mojej audi, mianowicie brak jest ogrzewania tzn leci tylko letnie powietrze, mechanik na razie robi płukanie nagrzewnicy ale nie wie czy to pomoże i stwierdził że może trzeba będzie wymienić nagrzewnicę i tu moje pytanie jakie mogą być średnie koszty takiej operacji bo gość powiedział że sama robocizna około 500zł co wy na to?? szukać innego mechanika?? czy faktycznie jest to taki koszt???
batolini Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja zapłaciłem 250 zł z nagrzewnicą, bez nagrzewnicy 200.
sebo| Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Witajcie! Problem z ogrzewaniem wiadoma sprawa w tym temacie....U mnie wygląda to tak, że grzeje lecz bardzo słabo. Wymieniłem potencjometr bo klimatronik szlał(wskazywał temp od0 do 50st.C), i nic. Dziś zamieniłem termostat z drugiej audi i dalej to samo. Wiec pozostaje płukanie nagrzewnicy, i z tego co tu czytam powinno buc ok po tym zabiegu, chodz dziwi fakt bo oba węze są gorąco. Ale moje najważniejsze pytanie! W tej audi co grzanie było super zawsze mialem temp. wody ok 70 stC a w drugiej 90st.C Po zamianie termostatów temp. tez sie zmieniły. Jak to możliwe??wszyscy piszą ze temp ma byc 90 a u mnie jest 70 i wszystko gra....
swimmer Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Witam! W mojej OOOO płukanie pomogło robili to cały dzień ale jest ciepło , ale termostat chyba będę miał na wiosne do wymiany bo wskaźnik na desce stoi między 80 a 90C. Jak jestem na trasie to jest ok na 90. Jaki termostat polecacie ori czy zamiennik?
turbobastard Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 tylko ori, nie sa wcale takie drozsze od zamiennikow
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się