Jump to content
IGNORED

[B5 AKN] Dziwne wahania temperatury płynu chłodzącego


Recommended Posts

Posted

witam! panowie,moze wy pomozecie,juz nie mam pojecia co jest grane,a mianowicie, silnik po zapaleniu na zimnym w czasie nagrzewania dochodzi do ok 70st C i nagle spada do zera,po jakims czasie znow wzrasta i znow spada,nie raz jest tak ze długo sie trzyma na 90st C,a nie raz wogole nie wskakuje na swoją temperature,zaznacze ze czujnik wymieniłem(4 pinowy) pytanie do was,czy jest jeszcze jakis inny czujnik odpowiedzialny za temperature cieczy chłodzacej?jesli tak to gdzie? a jesli to nie czujnik to co,wskaznik? z gory dzieki!.pzdr!

Posted

najpierw Vag, czujnik jest ori????

miałem podobnie u siebie w czasie jazdy swirował wskaznik

wymiana czujnika i termostatu pomogła

Posted

tak wszystko ori.moze to rzeczywiscie od termostatu?ciezka wymiana termostatu w 2,5 TDI?

Posted

Niestety wymiana termostatu w 2.5 to problem..., trzeba rozebrac przód i dostać sie do rozrządu.

Posted

Niestety wymiana termostatu w 2.5 to problem..., trzeba rozebrac przód i dostać sie do rozrządu.

niestety to są uroki posiadania 2.5 V6 TDI, zeby wymienic jeden mały element przy silniku

trzeba niestety rozebrać pół auta, nie zazdroszczę :confused4: :confused4: :confused4:

Posted

no tak,nie dawno zmieniałem rozrząd,i mogłem to zrobic;] ale panowie gorące powietrze normalnie mi dmucha z climatr.wiec nie wiem czy to termo;]

Posted

Trzeba pamietać bo przy wymianie rozrządu w tym silniku koniecznie wymienić termostat i tylko na ori. Wiele osób o tym zapomina i pozniej chwile po wymianie rozrządu trzeba znowu rozbierac przód :confused4:

Posted

hmm.ale to na bank termo?moze cos innego panowie jak myslicie? takie sa objawy padającego termo?

Posted

Miałem to samo. Co jakiś czas w zegarach był błąd braku połączenia z czujnikiem temperatury (sporadyczny). Pomogła wymiana czujnika. Czujnik dobrany na po vin-ie w ASO.

Skoro wymieniłeś czujnik i nadal jest źle, to sprawdziłbym styki. Jeśli czujnik nie był z aso, to raczej należy go wymienić na oryginalny.

Posted

obawiam sie ze bedziesz musiał jeszcze raz wyjezdzać z przodem :(

Posted

Tak to właśnie jest z 2.5 tdi trzeba się stosować do kilku zasad(wtedy z silnikiem nie ma problemów,),jedną z nich jest wymiana wszystkich pasków napinaczy ,pompy wody i termostatu w raz z rozrządem. Zanim znowu będziesz rozbierał przód sprawdź styki i podłącz vag

Posted

tak własnie jest,wymiana jednej czesci ciagnie za sobą nastepne,,mechanior mowił zebym pompe wody tez wynienił,ale o termostacie nic nie mowił,oczywiscie bym to wymienił,teraz jak bede wymienial termo paski tez wymienie,co jeszcze panowie,zeby sie nie okazało ze znow cos;) mowicie o stykach na czujniku?czujnik jest ori,wiec na bank dobry!

Posted

rok temu miałem ten sam problem kupiłem z allegro niby nowy i oryginalny czujnik no i dalej temperatura skakała po kilku dniach pojechałem do serwisu niemieckiego i kupiłem za 16 euro nowy czujnik i jak do tej pory śmiga

Posted

Jest sposob na wymiane termostatu bez sciagania nawet przodu tyle, ze to droga nieoficjalna wiazaca sie z jakims riskiem

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=87253

Z racji niewielkiej ceny termostatu i klopotliwej wymiany rozsadne wydaje sie jego wymiana przy rozrzadzie (przyznaje)

Jezeli widac wizualnie jak ta temp skacze (wskazowka sie rusza "na naszych oczach") to obstawiam klopoty z odczytem a nie termostatem

W innym aucie przy za malym poziomie plynu chlodzacego mialem tak, ze na postoju auto sie mocno nagrzewalo (czerwone pole mimo wlaczonego juz wentylatora) natomiast po ruszeniu (moze wyzsze obroty -> szybsza praca pompy wody?) temp szybko spadala

Pozdrawiam,

Przemek

Posted

Zanim się zabierzesz za termostat to sprawdź Vagiem temperaturę bo może też być że coś z zegarami jest nie tak albo faktycznie ten czujnik walnięty.A na klimatroniku sprawdzałeś temperaturę czy też tak skacze jak na zegarach?

Posted

A sprawdzałeś temp na klimatroniku?[br]Dopisany: 05 Luty 2009, 17:53_________________________________________________Oczywiście lepiej vagiem ale jak nie masz

Posted

nie masz jakiś znajomych co mają V6 podmień na chwilke i będziesz wiedział ze to czujnik czy co a z tą wymianą termostatu i zdjęciem przodu to zajmuje tylko chwile

Posted

czujnk jest nowy,na klimatroniku temperatura rzyma 90st,zauwazyłem ze jak jest zimny i w czasie nagrzewania zawsze dochodzi do 70st i spada do 0,nagle ni z tad ni z owąd wskoczy na swoje 90 i nie raz trzyma a nie raz spadnie ,ale zastanawia mnie to ze iz ostatnio robiłem trase i temperaura spadła,jechałem tak moze z poł godziny jak była na 0, na klimatroniku dalem na HIGH i prazylo goracem jak nie wiem,a gdyby to był termo,to razej ogrzewania bym miał mam racje?

Posted

Na bank to nie jest termostat , jak by zdechł termo to by ci sie albo w ogóle nie nagrzewał albo by sie gotował.

Jeśli nie masz dojścia do vaga to może najlepszym wyjściem by było sprawdzenie temperatury chłodnicy ( termometr techniczny - prawie każdy warsztat go ma ) w momencie jak spadnie ci temp do 0.

Ja stawiam albo na walnięty czujnik ( mimo że ori ) albo na problem z instalacja elektryczna ( czujnik--->zegary).

Posted

pamietam ze jak wymieniłm czujnik na nowy,to przez tydzien było ok,po tygodniu znowu zaczął szalec;]

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...