Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kąt wtrysku- za mały?


Kristoffer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawdziłem u siebie kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 89 C . I tak wartości w Measure Blocks wynosi 52- 59 średnio 55.

Natomiast w Basic Settings 32- 35 I też oscyluje w tych granicach.    

U znajomego w Afn rano na rozgrzanym do 55 stopni było to na szybko sprpawdzane nie miarodajnie. Wartości potem wiadomo spadną . Wyniki następujące w MB 61-65 a BS 39-43 średnio 41. 

Jak widać u niego różnica jest ok 6 ja u mnie w BS 35  to u niego 41 ale nie na dogrzanym jego aucie tak poglądowo.

Od zawsze auto paliło w mrozy przy - 18 od kopa jedynie coś tam dwa trzy razy pokulało leko jak i teraz przy np - 5. Mechanik mówił bardzo dawno że auto łagodnie chodzi powinno bardziej klekotać jeszcze przed wymiana tego rozrządu w sumie po wymianie było tak samo od zawsze. Jest to oczywiście minimalna różnica każdy chwali że silnik ładnie pracuje . Ale bez przesady nie jest to tak jak by całkiem był źle ustawiony kąt wtrysku za różny itp. Poprostu minimalnie ma ładniejsza kulturę zawsze jak stoję ze znajomymi obok siebie to motory tak samo równo chodzą mój poprostu mniej metalicznie. 

Co o tym sądzicie?  Czy warto przestawić mimo że auto odpala prawidłowo . Ostatnio mówiłem o białym dymie w okolicach zeru stopni po chwilowym chodzeniu auta z rana. Może ta minimalna wartość przyczynia się do tego że lekko nie dopala paliwa na zimnym mimo że wszystko jest ok. Zbliżam się do wymiany rozrządu za 10 tys . Raczej jak by pasek lekko się wyciągnął to wartości by wzrosły i nie miało by To wpływu że może kiedyś wartość była w miarę ok a z biegiem czasu spadła. Koła rozrządu się rozjadą a wartości powinny się zwiększyć. Mówię tu raczej o bardzo małych wartościach co może i nawet wpływu by nie miały . 

Edytowane przez Kristoffer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porównywałeś te parametry to mogłeś zobaczyć jaka jest temp. paliwa a nie silnika. Bo ten wykres początku wtrysku jest zależny właśnie od temperatury paliwa. I najlepiej nie sugerować się wartościami, a tym by był na niebieskiej lini po wybraniu odpowiedniego silnika :) No i wiadomo, temp płynu powyżej 80 C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz wartości w czwartym okienku w 000 w nastawach podstawowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam czwarte okienko 016

. U kolegi na rozgrzanym lekko do tych 55 stopni była temp paliwa 9.90 

U siebie sprawdzę jaka jest temp paliwa ale wydaje Mi się że koło 22 stopni sprawdzę jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wg czym się różnią wartości kąta ten w Blokach pomiarowych co są zawyżone od tych w nastawach podstawowych. Czy te w blokach pomiarowych to są po zmianach przez czujniki tak jak sobie ecu dostosuje a w nastawach to są poprostu dane bezwzględne nie zależne od innych czynników. Czy źle zupełnie mówię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzysz na ten z BS przy rozgrzanym, a masz tam jak pisałeś średnio 55 więc zostaw.
W MB pokazuje skorygowaną wartość którą bierze po wyliczeniu z czujnika temperatury, o ile się nie mylę.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Hezen napisał:

Patrzysz na ten z BS przy rozgrzanym, a masz tam jak pisałeś średnio 55 więc zostaw.
W MB pokazuje skorygowaną wartość którą bierze po wyliczeniu z czujnika temperatury, o ile się nie mylę.

Wysłane z OP3T
 

55 to mam właśnie w MB pomiarowych a tak jak mówisz że powinienem patrzeć na BS to tam jest takie miedzy 31 a 35 . Odnośnie zaworu odmy jaki mi doradziłeś ,zaciekawiło mnie to i zamówiłem nowy żeby wymienić na próbę . Już jest w drodze 

Edytowane przez Kristoffer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przyspiesz kąt na rozgrzanym żeby w BS było 49-52 to w MB nie wiele powinien się różnić jak u twojego znajomego.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...