Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHH] długo kręci zanim odpali


opat

Rekomendowane odpowiedzi

Od dwóch miesięcy szukam przyczyny następującego problemu: auto zanim zapali musi przekręcić wałem 8-12 razy - przy czym są takie przypadki kiedy zapala przy jednym obrocie. Nie ma znaczenia temp. silnika ani temp. powietrza. Nic w aucie nie było robione przed wystąpieniem tej usterki. Jest to absolutnie losowe - tak jakby coś się zacinało. Potrafi dwa dni palić dobrze / dwa dni kiepsko. Czasem zapali od razu, ale po zgaszeniu i próbie odpalenia znowu odpala długo.

Do tej pory sprawdzone:

1. pompa uszczelniona, dawki startowe sprawdzone na stole- są równe i w normie

2. nowe filtry powietrza / paliwa / kąt wtrysku ustawiony

3. n109 sprawdzony - po podaniu 12v bezpośrednio z aku zapalał tak samo długo

4. aku / rozrusznik (kręci ponad 220-230obr/min) / św żarowe wszystko sprawne

5. paliwo sprawdzone z kilku stacji + wlany uszlachetniacz

6. pompa się raczej nie zapowietrza - czasem odpala prawidłowo / czasem nie.

7. zła kompresja odpada - losowo odpala prawidłowo

 

 

Z góry dziękuję za wskazówki.

B.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokusiłbym się o podmiankę czujnika położenia wału.
Ewentualnie sprawdził czujnik cieczy chłodzącej, również ma wpływ na odpalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vagu jakieś błędy?

Czujnik położenia wału może być dobrym tropem.

Ale najpierw sprawdziłbym czujniki które mają wpływ na odpalanie silnika, czyli czujniki temp. powietrza, paliwa i płynu chłodniczego.

Sprawdź czy przekaźnik od pompy paliwa nie ma zimnych lutów i jak wyglądają platynki

 

Do takich objawów pasuje jeszcze:

- immo (nie będę się rozpisywał, ale jak nie ma błędu to olewasz kwestię immo)

- alarm, może sam dokładałeś albo poprzedni własciciel? Również niektóre wersje były wyposażone w fabryczny alarm mimo braku pilota. Jak umiera sterownik alarmu lub pojawia się gdzieś zwarcie to wierz mi że dzieją się cuda na kiju (brat w Passacie B4 miał zwarcie na module alarmu, wypinał kostkę stacyjki a silnik dalej ładnie pracował, żeby zgasić silnik wystarczyło zamknąć kluczykiem autko [emoji37] )

- kostka stacyjki może w kulki wali?

Powiem Ci że jest co sprawdzać żeby dojść do strzała [emoji6]

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zapala za każdym razem czy tylko po nocnym postoju ?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2018 o 23:18, Hezen napisał:

Czujnik położenia wału może być dobrym tropem.

 

a czujnik polozenia wału nie bedzie glownie jesli silnik jest CIEPLY i nie chce odpalic?

Edytowane przez nkaroluky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...