Axel183 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 dzien dobry, mam następujący problem i już nie mam pojęcia co mam robić. Byłbym bardzo wdzięczny jak dałby radę mi ktoś pomóc... A więc posiadam Audi A4 B8 2008 3.0TDI Quattro z praktycznie pełnym wyposażeniem, auto posiadam od roku, 3 miesące po zakupie zaczął sie problem. Zaczeło się od tego że MMI często poprostu nie działało jednak po odłączeniu baterii i ponownym jej podłączeniu dosłownie po sekundzie wszystko działało prawidłowo, do tego po 8-12 godzin stania samochodu nie odpalił (tylko na kable) i tak za każdym razem jak stał ponad 8 godzin (coś rozładowywało baterie). po jakimś czasie tez przestało działać nagłośnienie Bang & Olufsen, poprostu nie było głosu..... oddałem auto w ręce elektryka który poradził sobie z tym problemem, usterka była taka ze dostała się nie wiadomo jak woda do Tunera i wzmacniacza Bang & Olufsen wiec zostaly obie częsci wymienione i wszystko dzialało jak należy, do tego została oczywiście zakupiona nowa bateria która została fachowo zakodowana. Wszystko było okej przez dwa tygodnie, auto odpalało chodziło MMI i chodził głos jednak było tak że po dlugim staniu na FIS czasami pokazało sie ze bateria jest pusta na MMI także pokazywało że 0% a po przejechaniu 15min pokazywało że 100%, do tego za każdym razem jak pokazywało ze 0% to nie działało Keyless w drzwiach. W każdym przypadku ( nie ważne czy przed czy po naprawie) jeśli samochód nie chciał odpalić i pokazywał ze bateria pusta to bateria była zawsze pełna po sprawdzeniu miernikiem. A więc 2 tygodnie po naprawie wzmacniacza i tunera dzieje sie dalej to samo, samochód nie chce odpalić po tym jak stoi 8-12godz mimo że tak naprawdę bateria jest pełna, elektryk też już niema pojęcia co to może być, mówi ze w tym aucie jest wszystko okej i że nie wie gdzie już ma sprawdzać, w autoryzowanym serwisie audi w niemczech mowią mi to samo, że z autem jest wszystko w porządku i ze nie wiedzą w czym problem oferują mi wymiane całej elektroniki za koszt 8000€. *Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz Zapraszam również tu ->Regulamin. Proszę uzupełnić profil.
Robero321 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) Cudów nie ma jak coś rozładowuje aku to trzeba to znaleźć. Serwisanci czy to w ASO czy gdzie kolwiek indziej sprawdzają to najczęściej na komputerze a tam nie zawsze znajdzie się problem. Tu trzeba podejść analogowo do pomiarów.... Wystarczyło by że byś poszukał na forum a znalazł byś wątek bo jest sporo opisanych podobnych sytuacji. Co prawda najczęściej W B7 ale jest to analogiczne do praktycznie każdego wozu. Aku masz rozładowywany przez jakiś moduł który po zamknięciu samochodu nie usypia się ... Co za tym idzie prawdopodobne jest ze pobór prądu masz przez cały czas kiedy go nie powinno być a tego raczej VCDS nie pokaże.. 1 rzecz wpinasz się amperomierzem między aku a klemę najlepiej minus bo nie zrobisz zwarć jak już Ci spadnie czy coś zamykasz zamek maski sam zamek tak żeby klapa była otwarta i było widać amperomierz.. (nie pamiętam czy w B8 nie ma aku z tyłu chyba jest jak tak to robisz to samo tyle że z tyłu w bagaju) 2 rzecz otwierasz drzwi przy których masz bezpieczniki czyli przednie lewe i prawe otwierasz przykrywy bezpieczników tak jak masz to pod linkiem Ważne zamykasz same zamki drzwi obu tak aby drzwi były otwarte to ważne zamki muszą być zamknięte a drzwi otwarte 3 rzecz zamykasz samochód z pilota ale tylko z pilota drzwi i klapa zostaje otwarta a zamki zamknięte... Po zamknięciu z pilota odczekasz kilka minut po czym obserwujesz jaki jest pobór na amperomierzu. Nie powinien przekraczać 200 mili amper. Jeśli jest większy to masz pewność że coś go rozładowuje i przystępujesz do sprawdzania co. Sprawdzanie polega na wyjmowaniu poszczególnych bezpieczników i sprawdzaniu czy pobór spadł po wyjęciu danego bezpiecznika. jeśli trafisz na moduł lub urządzenie które nie wygasiło się będziesz to od razu widział po spadku prądu na amperomierzu. Nie znam innego sposobu który był by skuteczniejszy w namierzeniu prądożercy. Swoją drogą możliwe że gdzieś Ci się przelewa woda i robi zwarcie. Sprawdź dokładnie kanały odpływowe w podszybiu.... Edytowane 17 Stycznia 2018 przez Robero321
Axel183 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2018 11 minut temu, Robero321 napisał: Cudów nie ma jak coś rozładowuje aku to trzeba to znaleźć. Serwisanci czy to w ASO czy gdzie kolwiek indziej sprawdzają to najczęściej na komputerze a tam nie zawsze znajdzie się problem. Tu trzeba podejść analogowo do pomiarów.... Wystarczyło by że byś poszukał na forum a znalazł byś wątek bo jest sporo opisanych podobnych sytuacji. Co prawda najczęściej W B7 ale jest to analogiczne do praktycznie każdego wozu. Aku masz rozładowywany przez jakiś moduł który po zamknięciu samochodu nie usypia się ... Co za tym idzie prawdopodobne jest ze pobór prądu masz przez cały czas kiedy go nie powinno być a tego raczej VCDS nie pokaże.. 1 rzecz wpinasz się amperomierzem między aku a klemę najlepiej minus bo nie zrobisz zwarć jak już Ci spadnie czy coś zamykasz zamek maski sam zamek tak żeby klapa była otwarta i było widać amperomierz.. (nie pamiętam czy w B8 nie ma aku z tyłu chyba nie jest jak tak to robisz to samo tyle że z tyłu) 2 rzecz otwierasz drzwi przy których masz bezpieczniki czyli przednie lewe i prawe otwierasz przykrywy bezpieczników tak jak masz to pod linkiem Ważne zamykasz same zamki drzwi obu tak aby drzwi były otwarte to ważne zamki muszą być zamknięte a drzwi otwarte 3 rzecz zamykasz samochód z pilota ale tylko z pilota drzwi i klapa zostaje otwarta a zamki zamknięte... Po zamknięciu z pilota odczekasz kilka minut po czym obserwujesz jaki jest pobór na amperomierzu. Nie powinien przekraczać 200 mili amper. Jeśli jest większy to masz pewność że coś go rozładowuje i przystępujesz do sprawdzania co. Sprawdzanie polega na wyjmowaniu poszczególnych bezpieczników i sprawdzaniu czy pobór spadł po wyjęciu danego bezpiecznika. jeśli trafisz na moduł lub urządzenie które nie wygasiło się będziesz to od razu widział po spadku prądu na amperomierzu. Nie znam innego sposobu który był by skuteczniejszy w namierzeniu prądożercy. Swoją drogą możliwe że gdzieś Ci się przelewa woda i robi zwarcie. Sprawdź dokładnie kanały odpływowe w podszybiu.... Wielkie dzieki za szybka odpowiedz oczywiscie odrazu na weekend jak bede miec wolne sprobuje tak jak mi doradziles i napisze co i jak. mam tylko nadzieje ze uporam sie z tym problemem bo mnie juz bardzo meczy...... jeszcze raz wielkie dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się