Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu a wymiana rozrządu w 2.5 tdi


Waldek100581

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie..

 

krótkie pytanie.

 

Czy przy wymianie termostatu  który padł mi przy najechanych 35 tys km na rozrządzie

trzeba też wymieniać cały rozrząd?

Dodam że przy wymianie termo był zdjęty pasek z rozrządu (ten zasłaniający termostat i jego dojscie)

i złożony nowy pasek i termo.

Mechanik  wiem że blokował jakoś rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wymienić sam termostat, jeżeli mechanik ma trochę oleju w głowie i sprytne ręce to obędzie się bez ściągania paska i jego wymiany. Rolek i napinacza po takim przebiegu bym na pewno nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądre księgi nakazują raz zdemontowany pasek wymienić na nowy, ale życie mówi co innego. Sam dziesiątki razy tak robiłem i nic nigdy nie wybuchło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przy wymianie termostatu był zdjęty pasek na rozrządzie zasłaniajacy temostat i założony  drugi nowy pasek.

Z tym że rozrządu nie wymieniałem bo mogę na nim jescze zrobić 20tys km.

 

Z tym że znafcy na jednym z forum na fb piszą że  tak czy inaczej przy wymianie termo zmienia się także rozrząd,nawet jak ma najechane dopiero 40 i mozna jescze zobic na nim 20tys km.

To i tak się wymienia piszą bo to już nie to samo  będzie i może silnik rozwalić----

 

prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest zapis o wymianie paska? w elsie albo zeszytach ssp? Na pasku nalezy zaznaczyć kierunek i zamontować go tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak nowy pasek został zamontowany...w tym samym ustawieniu bo jakos blokowali rozrad przy wymianie paska.Już 5 tys km zrobiłem i chodzi wszystko idealnie jak wczesnie tak więc chyba można  sam pasek wymienic tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... co ma Piernik do Wiatraka !! wymiana termostatu jest konieczna tylko w razie jego mechanicznego uszkodzenia ( np. ze starości czyli zmęczenia materiału ),bądź zawieszania się.... a ludziom którzy rozrząd wymieniają po 20 czy 40 tys. przebiegu auta gratuluję wyrzucania kasiorki w błoto....

Równie dobrze przy wymianie uszczelki głowicy  - też trzeba było by zmieniać rozrząd bo przecież trza wałek zwalać....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to nawet w elsie jest procedura wydłubania termostatu bez całkowitego rozpinania rozrządu, a i wyraźna informacja, ze jak chcemy założyć pasek z powrotem to trzeba pilnować kierunku pracy - czyli raczej się da

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...