Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów. 1.9TDI 110km spadek mocy...


wao1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku miesięcy, szczególnie na trasie auto spada mi z obrotów - na 3 biegu przy ok 3000 obr. i pojawia się błąd 575 opisany jako sporadyczny.

Zrobiłem logi, tak jak umiałem. silnik pow 80 st. C. zakres obrotów od 1500 do lekko ponad 3000 bo potem nie chce przyśpieszać.

Gruszka/sztanga na oko chodzi ok 1 cm, ale to trudno dokładnie ocenić, sprawdzałem jak przełączał sterownik a potem ręcznie strzykawką też to robiłem. Zaworek N75 czyściłem na warsztacie. Przewody gumowe raczej szczelne. Jeden wymieniłem.

Proszę o pomoc.

pozdrawiam 

Waldek z Rybnika

LOG-01-003-008-011.CSV

LOG-01-003-011-004.CSV

logi 3 i 11 audi a4 b5 110km.jpg

wykresy z logów.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo Ci nie pompuje,  sprawdź szczelnosc przewodów podcisnienia najlepiej wakumetrem,  gruszkę sprawdź strzykawka czy trzyma Ci podcisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nieznajomynie69 napisał:

Turbo Ci nie pompuje,  sprawdź szczelnosc przewodów podcisnienia najlepiej wakumetrem,  gruszkę sprawdź strzykawka czy trzyma Ci podcisnienie.

gruszkę strzykawką sprawdzałem, trzymała podciśnienie, waku... nie mam więc podjadę z tym do mechanika. zastanawiają mnie wahania na przepływomierzu, mam go teraz na warsztacie i myję w izopropanolu, siatki były czarne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma jechać jak turbo kaput nic, tak jakby grucha wgl sie nie podnosiła. Lub nieszczelność w dolocie. Jak mogą cie zastanawiać wahania przepływomierza jak turbina absolutnie nie wstaje... To co się dziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymontuję turbo. Ten ruch sztangi jest rzeczywiście bardzo niewielki. Nigdy to ustrojstwo nie było wyciągane a auto jest z 1997 i było ostatnie 6 lat na głównie niskich obrotach jeżdżone. Jak się uda to wyczyszczę. Jak pomoże to się pochwalę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wyczyszczone. Udało mi się to zrobić samodzielnie. łopatki stały w miejscu. Czarno i grubo od nagaru. Teraz jak zdejmuję z gruszki wężyk widzę jak sztanga opada ok 2cm, słychać przy tym cichutki gwizd. Zakładam wężyk sztanga to góry. Ale problem błędu przy ok 3000 obrotów pozostał. 575  - różnica doregulowania. Może jednak ten zawór n75 przepuszcza. Czytałem, że go można zamienić z innym na próbę ale nie wiem gdzie to szukać... 

Edytowane przez wao1
błąd pomiarowy - pomiar w trakcie trybu serwisowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...