Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Dziwny problem z ABS


kuba252525

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy!!Mam dziwny problem z ABS-em,,,zaczne od poczatku.Wymienil mi kiedys mechanik łozysko(prawy tył)....jakis miesiac pozniej nagle zaczal sie wlaczac ABS,(prz 50km/h)czyli tarcie o ząbki(chociaz samochod nie wpadal w poslizg i nie mial zadnych drgań-zwyczajnie przejezdzajac od swiatel do swiatel)hm...za jakis czas zaczelo hałasowac drugie łozysko po lewej stronie(tył)Oddalem do mechanika(tym razem innego..ale tez dobrego),zeby naprawic...on dzwoni do mnie i mowi,ze jeszcze musi wymienic czujnik ABS-u,bo ten jest przytarty dosyc mocno..i ze pewnie dlatego wlącza mi sie ten ABS.Wiec ucieszony,ze usterka zlokalizowana kupilem czujnik taki jak trzeba i mechanik zlożyl wszytko do kupy.Odebralem samochod...a tu Zonk!!!ten sam problem..a nawet wiekszy...bo teraz ABS sie wlaczal juz nawet przy 100km/h bez poslizgu,przy zwyczajny dotknieciu hamulca!!Pojechalem do tego pierwszego mechanika i powiedzial,ze chyba czujniki mają złe odleglosci od "siatek".Zostawilem samochod...odebralem...przejechalem droge o dlugosci 30km i wszytko bylo ok...dopiero po 30 km zaczelo sie to samo,ale przy mniejszej predkosci tj.przy 30 km/h.Minely juz 3 miesiace jak z tym jezdze,ale strasznie mnie to wkurza i chialbym to wreszcie naprawic....aaa i co ciekawe...jesli nacisne hamulec np przy 50km/h i nie puszczam az samochod stanie to ABS sie nie włacza...wystraczy,ze puszcze w okolicach 30km/h i znowu wcisne,znowu sie wlacza. RATUJCIE!!!!co to moze byc???

przy zakaldaniu nowych tematów uzywaj prefix-ów / cuber[br]Dopisany: 04 Luty 2009, 01:36_________________________________________________..i dodam jeszcze..ze nie zapala sie zadna kontrolka..wpinalem juz na kompie..i nie ma zadnego bledu...wyglada to tak jakby po prostu auto mialo poslizg i dobrze reagowalo!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmy, ponieważ nie widzę żeby ktoś pisał postaram Ci się pomóc chociaż niemiałem takiego przypadku. Wszystko zależy jaki masz ABS aktywny czy pasywny, przyznam się że nie wiem jakie są w audi stosowane ale wydaje mi się że wykorzystują czujnik Halla. Sprawdź czy na 100% łożyska są założone takie jakie powinny być. Bo są dwa rodzaję do aktywnych i pasywnych systemów. Jak masz stare łożysko to porównaj z tym założonym numery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mily -bardzo dziekuje za sposob sprawdzenia...jestem umowiony do pana Janusza w Krakowie i mam nadzieje,ze on zdiagnozuje co z tym jest.Jesli nie uda mu sie to..podsunę mu Twoj pomysl...bo sam jestem muzykiem i wole tego nie dotykac...(zeby mnie nie kopnęło.hahah..zart)..zauwazylem dzisiaj,ze wlacza sie ABS tylko miedzy predkoscią 30km/h a 20km/h...[br]Dopisany: 05 Luty 2009, 03:21_________________________________________________..a starego łozyska juz dawni nie mam,bo naprawialem je 5 miesiecy temu..i wywalil je mechanik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh! Co za przypadek - mam bardzo podobną sytuację. Wymiana przegubu przód prawy i końcówek drążków. Auto odebrane z warsztatu. Jade normalnie prosto na suchej drodze. Hamuje przy 70kh/h - jest ok. Przy 30 jest ok. Ale jak dojeżdżam do świateł trzymając hamulec to przy prędkości pomiędzy 20 a 15 wzbudza się abs i zaraz przestaje. Zawsze przy tej prędkości niezależnie od siły mojej nogi na hamulcu abs włącza się dokładnie pomiedzy 20 a 15 km/h. Jak rozwiążesz ten problem - daj znać.

Dodam ze kontrolka na zegarach nie włącza się nigdy.

A4 1.6 benzynka z 1996 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sila nacisku nogi nie ma znaczenia....kurde co to moze byc...nawet Wam powiem,ze mialem chyba stluczke z tego powodu...na skrzyzowaniu dojezdzalem do samochodow,ktore juz ruszaly....ale nagle sie zatrzymaly..ja w ostatniej chwili wdepnalem hamulec..(wlasnie majac 30km/h)i ZONK!!!!uderzylem w auto....czulem jak zrobil mi sie twardy pedal..drgal mi..no i droga hamowania po prostu sie wydluzyla...nie wiele zabraklo,a by tej stluczki nie bylo....ale tylko lampe rozbilem i zderzak zarysowalem(i troszek sie przesunąl)...trudno...dlategop tak mnie wkurza ten ABS..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba specjalnie dla Was przejrze układ elektryczny ABS. Dam odpowiedź w sobote jak coś ciekawego zobacze. Aha i u wszystkich tak się dzieje tylko w pewnym zakresie prędkości??[br]Dopisany: 05 Luty 2009, 16:36_________________________________________________Słuchajcie przeanalizowałem układy ABS i nie widzę żeby on był uzależniony od prędkości. Sprawdza jedynie różnicę w kołach i jak jest ona rozbieżna, czyli jedno koło kręci się szybciej a drugie wolniej (różnica ok 10 km/h) to wtedy ma zadziałać.

Przeczyście tarcze ABS-u może ta cewka ma zbyt małą styczność z kołem i jest wytwarzany w którymś kole zbyt mały prąd. Może też się tak dziać wtedy gdy jeden z czujników stracił swoje parametry a drugi nie. Ja proponuje zmierzyć omomierzem rezystancje wszystkich 4 czujników przy kole. Z tego co pamiętam powinna być ok 1,2 kohma. Jak wszystkie czujniki będą miały podobną rezystancję to MUSI działać.

Jesczsze druga opcja doświadczalna. Podłączcie pod każdy z czujników rezystorki 1,2 kohma. Komputer będzie wtedy widział że czujniki są. Rozpędzić auto do ok 50 km/h i zacząć hamować (ale normalnie nie z piskiem, uwaga ABS nie powinien zadziałać). Jak zacznie odbijać to znaczy że ma jednak jakis pomiar prędkości i to tu jest problem, a jak nie zacznie to któryś czujnik nawala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo zjawisko u siebie po wymianie wahaczy z przodu i łożysk z tyłu. Rzeczywiście nie było bezpiecznie jak w czasie normalnego hamowania załączał się nagle abs. Ponieważ wymianę powyższych elementów wykonałem w warsztacie to od razu zadzwoniłem do szefa, powiedziałem co się dzieje i że przyjeżdżam reklamować usterkę. Oddałem auto sprawne i takie powinienem otrzymać. Na koniec w dodatku zapaliła się kontrolka abs/esp i abs przestał działać. Jak podjechałem z reklamacją to mechanik wziął samochód na podnośnik, wyjął wszystkie czujniki abs, przeczyścił i zamontował ponownie, oraz przeczyścił wszystkie styki wtyczek czujników odpowiednim preparacikiem. Po tej operacji problem zniknął bezpowrotnie i jeżdżę już z 2 miesiące i jest ok. Za "usługę" oczywiście nic nie płaciłem :) Dodatkowo sprawdził też koronki w tylnych tarczach czy przypadkiem nie uszkodziły się podczas wymiany łożysk, ale były ok :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...