Qweer Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Jaki pobór jest akceptowalny w 2.0 alt 0.5 1 czy może 1.5l na 1000km? Mi bierze gdzieś 1.4l/1000km czy ma na to wpływ temperatura i że często jeszcze na zimnym silniku rzadko przejażdżki mają więcej niż 5km Jest czym się martwić czy ten typ tak poprostu ma? Dodam jeszcze że nie kopci ani też nic nie wycieka.
przem8 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 To masz jeden z lepszych wyników konsumpcji oleju przez ten silnik 0,5l na 1000km to można uznać, że taka norma w tych silnikach ale więcej to już gruba przesada
doman96b6 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 To masz kosmiczny pobór oleju,tyle to silnik mógłby brać na 15tyś
A4b620 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 3 godziny temu, Qweer napisał: Jaki pobór jest akceptowalny w 2.0 alt 0.5 1 czy może 1.5l na 1000km? Mi bierze gdzieś 1.4l/1000km czy ma na to wpływ temperatura i że często jeszcze na zimnym silniku rzadko przejażdżki mają więcej niż 5km Jest czym się martwić czy ten typ tak poprostu ma? Dodam jeszcze że nie kopci ani też nic nie wycieka. A jak to wyliczyłeś ile Tobie bierze na 1K Km ?
rade Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Na ten temat jest pół forum postów poszukaj sobie kolego
A4b620 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 4 godziny temu, rade napisał: Na ten temat jest pół forum postów poszukaj sobie kolego Oczywiście, że wiem bo sam wertowałem wszystkie strony i podfora dotyczące Alta. :] Pytam po prostu z typowej ludzkiej ciekawości.
Qweer Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2018 Notowałem wszystkie dolewki i przy jakim przebiegu i taka wyszła średnia. Jest czym się przejmować jak nic z tym nie będę robił to mogą być jakieś negatywne skutki dla silnika bo to że trzeba dolewać to dla mnie żaden problem. Dla was ile bierze? Z tego co czytałem to naprawa pierścieni lub odmy o ile w ogóle pomóze to na krótką metę. Myślałem żeby zrobić jakąś płukankę lub wlać ceramizer lub SiO jak myślicie? Wasze altki ile palą? Krótkie dystanse mogą powodować złożone zapotrzebowanie na oliwę?
Sulfur Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) 19 godzin temu, przem8 napisał: To masz jeden z lepszych wyników konsumpcji oleju przez ten silnik 0,5l na 1000km to można uznać, że taka norma w tych silnikach ale więcej to już gruba przesada Ja do swojego nie dolewam (po zmianie oleju z 5W30 na 5W40 raz dolałem ok. 200ml po 2kkm a przed ostatnie 3kkm nic ale w międzyczasie wymieniałem parę gratów). Jak dla mnie wynik 1L/1000KM jest niezbyt do zaakceptowania. Wiele osób zaniedbuje alty i często te jednostki są katowane... a się do tego w ogóle nie nadają i taki oto skutek. Wada konstrukcyjna + zużycie + często zaniedbane elementy (np. odpowietrznik pokrywy zaworów, odma, filtr, zły olej) i mamy combo. Ogółem według książki do 0.5L jest to wynik akceptowalny. 0,7L+ zaczął bym się martwić. Jeżeli dobrze pamiętam bagnet ma ok. 500ml min-max. Więc 1 dolewka na full tankowanie to jeszcze nie tragedia. W teorii po kosztach można sprawdzić odpowietrznik pokrywy zaworów (ten od B7 jest poprawiony, zapobiega pchaniu się oleju do dolotu, u mnie się sprawdził i pasuje P&P + obowiązkowo wymiana uszczelki). Dobrać odpowiedni filtr + olej i... w sumie chyba tyle? Przy wymianie świec etc. sprawdzić kompresje garów (dla świętego spokoju). Jak lubisz kombinować możesz zrobić płukankę silnika LM przy wymianie oleju. Temat rzeka, wszystko jest w temacie o zasysaniu oleju przez nasz silnik. Są jeszcze pierdoły typu Ceramizer... nie stosowałem ale koledze pomogło trochę ograniczyć apetyt na oliwę w Volvo. Na pewno niby podnosi kompresję garów, co do reszty to się nie wypowiem. Czy warte 100zł? Ja bym się zastanowił... W teorii można dolać od razu po wymianie oleju (poprzedzonej płukanką). @EDIT: Przypomniałem sobie też że temperatura silnika ma wpływ na "znikanie" naszej cennej oliwy. Styl jazdy (ogółem ze względu na wiele czynników) wpływa na pobór oleju. Tak jak i niepełna sprawność niektórych elementów. Głowy nie dam ale nasz alt pracuje w okolicy 100*c, większa temp chyba może sprzyjać większemu "znikaniu" oleju. Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Sulfur
przem8 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 6 godzin temu, Qweer napisał: Jest czym się przejmować jak nic z tym nie będę robił to mogą być jakieś negatywne skutki dla silnika bo to że trzeba dolewać to dla mnie żaden problem. Jest, bo to jest zużycie oleju nie do przyjęcia. Remont ryzykowny i nieopłacalny. Możesz próbować płukanki i zalać 5w50 może coś pomoże, a jak nie to się pozbyć.
tomcruze Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Koledzy to ja może powiem ciekawostkę w związku z tym tematem jakieś 4 lata temu udało mi się zakupić ALTa z przebiegiem 50 000 km...teraz ma 90 000 . Niemiec robił sumienny serwis w aso co rok i wymiana oleju odbywała się co około 6 000 km. Ja wlewam motula 5w40 i notuje spalanie jakieś 0.7 l na 10 000 cały czas .Dziwie się czytając te wszystkie rewelacje olejowe A może winny jest po prostu ten zakichany longserwis ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się