Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Branie oleju w alt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki pobór jest akceptowalny w 2.0 alt 0.5 1 czy może 1.5l na 1000km?

Mi bierze gdzieś 1.4l/1000km czy ma na to wpływ temperatura i że często jeszcze na zimnym silniku rzadko przejażdżki mają więcej niż 5km 

Jest czym się martwić czy ten typ tak poprostu ma? 

Dodam jeszcze że nie kopci ani też nic nie wycieka.

 

Opublikowano

To masz jeden z lepszych wyników konsumpcji oleju przez ten silnik :D 0,5l na 1000km to można uznać, że taka norma w tych silnikach ale więcej to już gruba przesada

Opublikowano

To masz kosmiczny pobór oleju,tyle to silnik mógłby brać na 15tyś

Opublikowano
3 godziny temu, Qweer napisał:

Jaki pobór jest akceptowalny w 2.0 alt 0.5 1 czy może 1.5l na 1000km?

Mi bierze gdzieś 1.4l/1000km czy ma na to wpływ temperatura i że często jeszcze na zimnym silniku rzadko przejażdżki mają więcej niż 5km 

Jest czym się martwić czy ten typ tak poprostu ma? 

Dodam jeszcze że nie kopci ani też nic nie wycieka.

 

A jak to wyliczyłeś ile Tobie bierze na 1K Km ? :) 

 

Opublikowano

Na ten temat jest pół forum postów ;) poszukaj sobie kolego

Opublikowano
4 godziny temu, rade napisał:

Na ten temat jest pół forum postów ;) poszukaj sobie kolego

Oczywiście, że wiem bo sam wertowałem wszystkie strony i podfora dotyczące Alta. :] Pytam po prostu z  typowej ludzkiej ciekawości. 

Opublikowano

Notowałem wszystkie dolewki i przy jakim przebiegu i taka wyszła średnia.

Jest czym się przejmować jak nic z tym nie będę robił to mogą być jakieś negatywne skutki dla silnika bo to że trzeba dolewać to dla mnie żaden problem.

Dla was ile bierze? Z tego co czytałem to naprawa pierścieni lub odmy o ile w ogóle pomóze to na krótką metę. Myślałem żeby zrobić jakąś płukankę lub wlać ceramizer lub SiO jak myślicie?

Wasze altki ile palą?

Krótkie dystanse mogą powodować złożone zapotrzebowanie na oliwę?

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, przem8 napisał:

To masz jeden z lepszych wyników konsumpcji oleju przez ten silnik :D 0,5l na 1000km to można uznać, że taka norma w tych silnikach ale więcej to już gruba przesada

Ja do swojego nie dolewam (po zmianie oleju z 5W30 na 5W40 raz dolałem ok. 200ml po 2kkm a przed ostatnie 3kkm nic ale w międzyczasie wymieniałem parę gratów). Jak dla mnie wynik 1L/1000KM jest niezbyt do zaakceptowania. 
Wiele osób zaniedbuje alty i często te jednostki są katowane... a się do tego w ogóle nie nadają i taki oto skutek. Wada konstrukcyjna + zużycie + często zaniedbane elementy (np. odpowietrznik pokrywy zaworów, odma, filtr, zły olej) i mamy combo.

Ogółem według książki do 0.5L jest to wynik akceptowalny. 0,7L+ zaczął bym się martwić. Jeżeli dobrze pamiętam bagnet ma ok. 500ml min-max. Więc 1 dolewka na full tankowanie to jeszcze nie tragedia. 

W teorii po kosztach można sprawdzić odpowietrznik pokrywy zaworów (ten od B7 jest poprawiony, zapobiega pchaniu się oleju do dolotu, u mnie się sprawdził i pasuje P&P + obowiązkowo wymiana uszczelki).
Dobrać odpowiedni filtr + olej i... w sumie chyba tyle? Przy wymianie świec etc. sprawdzić kompresje garów (dla świętego spokoju). Jak lubisz kombinować możesz zrobić płukankę silnika LM przy wymianie oleju.

Temat rzeka, wszystko jest w temacie o zasysaniu oleju przez nasz silnik.

Są jeszcze pierdoły typu Ceramizer... nie stosowałem ale koledze pomogło trochę ograniczyć apetyt na oliwę w Volvo. Na pewno niby podnosi kompresję garów, co do reszty to się nie wypowiem. Czy warte 100zł? Ja bym się zastanowił... W teorii można dolać od razu po wymianie oleju (poprzedzonej płukanką). 


@EDIT: Przypomniałem sobie też że temperatura silnika ma wpływ na "znikanie" naszej cennej oliwy. Styl jazdy (ogółem ze względu na wiele czynników) wpływa na pobór oleju. Tak jak i niepełna sprawność niektórych elementów. Głowy nie dam ale nasz alt pracuje w okolicy 100*c, większa temp chyba może sprzyjać większemu "znikaniu" oleju. 
 

Edytowane przez Sulfur
Opublikowano
6 godzin temu, Qweer napisał:

Jest czym się przejmować jak nic z tym nie będę robił to mogą być jakieś negatywne skutki dla silnika bo to że trzeba dolewać to dla mnie żaden problem.

Jest, bo to jest zużycie oleju nie do przyjęcia. Remont ryzykowny i nieopłacalny. Możesz próbować płukanki i zalać 5w50 może coś pomoże, a jak nie to się pozbyć.

Opublikowano

Koledzy to ja może powiem ciekawostkę w związku z tym tematem ;) jakieś 4 lata temu udało mi się zakupić  ALTa z przebiegiem 50 000 km...teraz ma 90 000 . Niemiec robił sumienny serwis w aso co rok i wymiana oleju odbywała się co około 6 000  km. Ja wlewam motula 5w40 i notuje spalanie jakieś 0.7 l na 10 000 cały czas .Dziwie się czytając te wszystkie rewelacje olejowe ;) A może winny jest po prostu ten zakichany longserwis ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...