wkowal10 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Witam. Panowie jestem po wymianie rozrządu 196 tkm. Silnik CJCB , pasek mam szerokości 25 mm i reszta podzespołów. W serwisie po vinie powiedzieli, że wymiana rozrządu po 210 tkm. Przy wężzszym pasku 210 tkm- trochę dziwne. Co o tym sądzicie? Na rolce napinającej wskaźnik mam w pozycji skrajnej - po prawej stronie patrząc na rolkę. Czy to jest dobrze? Podczas pracy też się nie zmienia. Tylko jakby trochę drgał. O kąt synchronizacji mechanika nie pytałem. Silnik chodzi ok , żadnych błędów. Czy kąt synchronizacji jest ok jak wskaźnik jest w pozycji wyciętej blaszki, czy bywa różnie? Dodaję zdjęcie położenie wskaźnika przed i po wymianie rozrządu.
iwadrian Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Ja bym nic nie ruszał. Sprawdź kompem czy kąt synchro w normie i tyle.
wkowal10 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Podjadę do mojego mechanika i poproszę go o sprawdzenie kąta vcdsem- chyba będzie wiedział o co chodzi?
bin85 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Info z ELSY "Wskazówka rolki napinającej znajduje się na środku lub maksymalnie 5 mm w prawo od wycięcia w płycie podstawy"
kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 U Ciebie wskazówka jest przed wycięciem, przy słabym napięciu paska synchronizacja będzie skakać... Ja bym poprawił sam naciąg paska i tyle... A rolka napinająca ma mało wspólnego z wartością kąta synchronizacji, to zależy od ustawienia rozrządu na blokady i ewentualnej korekcji na kole wałka rozrządu... Słabe napięcie skutkuje jak pisałem skaczącymi odczytami...
czarek76 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 2 minuty temu, kamil-vag napisał: U niego wskazówka jest przed wycięciem, przy słabym napięciu paska synchronizacja będzie skakać... Ja bym poprawił sam naciąg paska i tyle... Raczej za wycięciem w prawym skrajnym położeniu, zobacz fotkę po prawej, na lewej fotce jest przed wymianą rozrządu.
kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Rzeczywiście spojrzałem na 1 zdjęcie tylko [emoji14] na tym 2 masz już za wskaźnikiem. Pojeździj trochę, jak nowy pasek powinno się lekko cofnąć, a jak jest za mocno napięty to to raczej słychać...
wkowal10 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 No po prawej stronie skrajnie. Po ilu kilometrach sprawdzi położenie?
wkowal10 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 43 minuty temu, bin85 napisał: Info z ELSY "Wskazówka rolki napinającej znajduje się na środku lub maksymalnie 5 mm w prawo od wycięcia w płycie podstawy" Te skrajne położenie to jest akurat 5 mm. A co sądzicie o tym,że pasek jest wąski 25 mm (w innych silnikach występuje 30 mm) a wymiana wg vinu po 210tys. Pan w serwisie nie był w stanie mi odpowiedzieć Krotoskiy Cz-wa. Jutro zadzwonię do innego serwisu.
wkowal10 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 A zderzak nie był demontowany , bo nie zauważyłem żadnych śladów. Czy można zdemontować chłodnice bez demontażu zderzaka i wyjąć dołem jak samochód jest na podnośniku?
czarek76 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 2 minuty temu, wkowal10 napisał: A zderzak nie był demontowany , bo nie zauważyłem żadnych śladów. Czy można zdemontować chłodnice bez demontażu zderzaka i wyjąć dołem jak samochód jest na podnośniku? Chłodnice można wyjąć bez zdejmowania zderzaka, wychodzi do góry, a odnośnie tego napinacza to sprawdź przy zapalonym silniku jak jest zimny a potem rozgrzany. Bo u mnie jak jest zimny to mam wskaźnik na środku a jak się nagrzeje to mam właśnie w skrajnym prawym położeniu jak u Ciebie.
wkowal10 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2018 Załączam zdjęcia. Jedno silnik nie odpalony, drugie silnik odpalony. Przy odpalonym silniku wskaźnik jest blisko wycięcia- widac drgania wskaźnika. Czy uWas też takie zjawisko występuje?
machina Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Napinacz prawidłowo ustawiony. Ma prawo lekko drgać. Nie szukaj problemu.
czarek76 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Te zdjęcia to na zimnym silniku czy rozgrzanym ?
wkowal10 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2018 wszysztko na zimnym. Pierwsze bez odpalenia, drugie silnik pracuje.
vito555 Opublikowano 3 Marca 2018 Opublikowano 3 Marca 2018 jest dobrze,nic nie tykaj(mowa o ostatnim zdjęciu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się