Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] Niespodziewane - błędy po wymianie sondy na nową


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Już dość dawno koledzy z forum sugerowali mi zmianę sondy. Więc w końcu kupiłem ją zgodnie z numerem katalogowym 021 906 265 AG. Wygląda trochę inaczej jak stara(ale technika idzie do przodu 10lat).

Po wymianie i krótkiej przejażdżce sczytałem błędy : 00635: 16518. Błędy są związane z podgrzewaniem sondy itd.

Pomierzyłem oporność grzałek: stara 10,5 oma nowa 3,5 oma.

Czy oznacza to że różnią się mocą grzałki i dlatego wyrzuca błędy?

Czy po wymianie sondy trzeba wykonać jakieś dodatkowe czynności?

Pozdrawiam

Opublikowano

nie ma prowidlowego podgrzania sondy i wyskakuje blad

widocznie nie te sondy, ile zaplaciles za sady ??- chyba amsz 2 ??

Opublikowano

Kolego sonda o nr 021 906 265 AG owszem jest do AEB ale po '97r., a do Twojego wedle opisu powinna być 058 906 265 i może stąd wynika problem.

Opublikowano

Witam

Pewnie masz racje ,ale tej drugiej nie mogłem znaleźć.

Spróbuję coś z tym zrobić.

Dzięki widzę że zawsze można liczyć na pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Wysłałem zapytanie. Oglądałem ją przed zakupem tamtej (AG wszystko pasuje tylko grzałka ma 25W).

Pozdrawiam

Ps. tak jak myślałem literka na końcu ma zasadnicze znaczenie.

Opublikowano

Witam!

Kolego i jak u Ciebie zakończyła się ta zabawa z lambdą???

Ostatnio zakupiłem sondę o nr 0 258 003 478 ,gdyż sondy o nr 058 906 265 nie mogłem dostać.Sprzedawca zapewniał mnie że ta sonda ma te same parametry,po zamontowaniu podpiołem się pod kompa i cały czas wyskakuje błąd 635-podgrzewana sonda lambda zwarcie do plusa.

Już ustawiłem się z elektrykiem i będziemy szukać.

Pytanie się narzuca czy oby na pewno owa sonda ma te same parametry i czy pasuje do mojego silnika...????

pzdr

Opublikowano

Witam

Otóż wróciłem do punktu wyjścia, tzn. zamontowałem starą sondę i chyba narazie tak zostanie.

Sądzę ze sonda którą zamontowałeś nie pasuje i nic z tym nie zrobisz.

Sonda do naszych silników to sondy PLANARNE-szerokopasmowe o dużej sprawności i wytrzymałości. Zaczynają działać już po kilku sekundach.Są także energooszczędne. Mają tylko jedną wadę, są drogie.Produkowane w większości przez Boscha.

Sprawdź omomierzem oporność grzałki powinna wynosić 10,5 oma .

No cóż można powiedzieć , nauka kosztuje.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Więc chcesz powiedzieć że nawet jak elektro znajdzie przebicie na plusie to możliwe jest iż to i tak nie pomoże??? :shocked: :shocked:

Więc ta sonda z tym właśnie numerem jest ori boscha i rzekomo tak jak zapewniał mnie sprzedawca jest ona parametrami identyczna jak sonda podana przez mateogda.

Co do pomiaru omomierzem proszę opisz mi to jak dokładnie należy wykonać i jeżeli tak jak piszesz że nie będzie 10,5 oma postaram się oddać tą sondę i albo załatwią mi właściwą albo poszukam używki.

W ogóle nie szukałbym drugiej ale stara miała już kable na granicy wytrzymałości i podczas nawet super ostrożnego jej montowania kabel zerwał się i teraz mam problemy z gazem tzn na LPG furmanka szwankuje czego w ogóle nie ma ma na PB.

Wykonałem tel do gazownika i powiedział mi że jeżeli nie poradzę sobie z tym błędem to jego ingerencja jest zbyteczna gdyż oni szczytują parametry z kompa.

Sam już nie wiem czy on mnie po prostu zmywa czy też jest to racją bo przecież na PB auto chodzi bez zarzutu :mysli:

Pzdr

Opublikowano

Kupiłeś tą tańszą sondę. Dane sklepowe mówią, że można zastosować zarówno tą i tą sondę, ale to nie prawda. AEB do poprawnych odczytów potrzebuje Lambde o tej większej mocy grzałki, czyli tą droższą. Ja płaciłem za Lambde ~250zł i działa bezbłędnie już 2 lata. Ty pewnie skusiłeś się na niższą cenę(coś 150zł) i teraz będziesz dwa razy płacił.

Następnym razem warto wiedzieć jak ważnym elementem silnika jest sonda Lambda i nie oszczędzać na niej.

AEB nie ma żadnej szerokopasmowej sondy, a zwykłą.

Opublikowano

Witam

Sonda jaką kupiłem jest właśnie zwykłą 021 906 265 AG.sondą z grzałką 25W która absolutnie nie pasuje do silnika AEB rocznik 95.Z tego co pisał Mateusz to pasuje do AEB od 97 i nie mam powodu zęby mu nie wierzyć bo sam się o tym przekonałem.

I tu " gregory" masz absolutnie racje silnik AEB z roku 98 ma taką sondę jak piszesz.

Do "wesz82" chcę ci powiedzieć że trafiłeś na uczciwego gazownika i radził bym Ci go się trzymać.

Wygląda na to że ze sprzedawcami jest trochę gorzej, moja sonda także miała pasować, z dość dokładnego opisu i zapewnień sprzedawcy--ale nie pasuje.

Co do pomiaru to: sonda ma kabelki:czarny siwy i dwa białe. Dwa białe to właśnie grzałka.Być może elektryk nie musi szukać zwarcia gdyż niektóre sondy mają minus połączony z obudową (możesz to sprawdzić)Nie twierdzę że w tym przypadku tak jest,ale warto sprawdzić.

Po zamontowaniu niewłaściwej sondy VAG wyrzucił mi dwa błędy ,ale gdy odłączyłem sondę miałem te same błędy.

Natomiast auto chodziło normalnie, tylko w blokach była średnia wartość sondy.

Sonda jest jednym z wielu czujników mających wpływ na pracę silnika i w przypadku jej awarii ECU przyjmuje średnią wartość i silnik chodzi normalnie.(ale są także skutki uboczne takie jak wzrost zużycia paliwa).

Pozdrawiam

Opublikowano

A co z taką sondą 0 258 006 014 :?:

Na stronie Boscha wychodzi, że ta powinna pasować do 1.8t AEB 95r.

Tu jest jej opis:

Kod silnika: AEB

do roku prod.: 06/1996

do nr. podw.: 8D-T 300 000

Sonda lambda: Sonda regulacyjna, Układ wydechowy: przed katalizatorem

Opublikowano

Kupiłeś tą tańszą sondę. Dane sklepowe mówią, że można zastosować zarówno tą i tą sondę, ale to nie prawda. AEB do poprawnych odczytów potrzebuje Lambde o tej większej mocy grzałki, czyli tą droższą. Ja płaciłem za Lambde ~250zł i działa bezbłędnie już 2 lata. Ty pewnie skusiłeś się na niższą cenę(coś 150zł) i teraz będziesz dwa razy płacił.

Następnym razem warto wiedzieć jak ważnym elementem silnika jest sonda Lambda i nie oszczędzać na niej.

AEB nie ma żadnej szerokopasmowej sondy, a zwykłą.

Witam!

Gregory i tutaj nie masz racji tzn- rzeczywiście jakieś 3 m-ce temu zakupiłem na sztukę uniwersalną sondę(brak funduszów)zaś na początku tygodnia zakupiłem ori Boscha która jak zapewniał mnie sprzedawca jest odpowiednikiem sondy podanej przez mateogda(koszt około 300zł)

Widzisz do Twojego motoru już idzie zupełnie inna sonda i podejrzewam że nie ma problemów z jej zakupem :wink4:

Witam

Sonda jaką kupiłem jest właśnie zwykłą 021 906 265 AG.sondą z grzałką 25W która absolutnie nie pasuje do silnika AEB rocznik 95.Z tego co pisał Mateusz to pasuje do AEB od 97 i nie mam powodu zęby mu nie wierzyć bo sam się o tym przekonałem.

I tu " gregory" masz absolutnie racje silnik AEB z roku 98 ma taką sondę jak piszesz.

Do "wesz82" chcę ci powiedzieć że trafiłeś na uczciwego gazownika i radził bym Ci go się trzymać.

Wygląda na to że ze sprzedawcami jest trochę gorzej, moja sonda także miała pasować, z dość dokładnego opisu i zapewnień sprzedawcy--ale nie pasuje.

Co do pomiaru to: sonda ma kabelki:czarny siwy i dwa białe. Dwa białe to właśnie grzałka.Być może elektryk nie musi szukać zwarcia gdyż niektóre sondy mają minus połączony z obudową (możesz to sprawdzić)Nie twierdzę że w tym przypadku tak jest,ale warto sprawdzić.

Po zamontowaniu niewłaściwej sondy VAG wyrzucił mi dwa błędy ,ale gdy odłączyłem sondę miałem te same błędy.

Natomiast auto chodziło normalnie, tylko w blokach była średnia wartość sondy.

Sonda jest jednym z wielu czujników mających wpływ na pracę silnika i w przypadku jej awarii ECU przyjmuje średnią wartość i silnik chodzi normalnie.(ale są także skutki uboczne takie jak wzrost zużycia paliwa).

Pozdrawiam

Co do pomiaru to wcześniej podane przez Ciebie 10,5 oma mają być sumą na obu białych kablach,czy też na każdym z nich po 10,5 oma???

Zrobię tak jak piszesz odepnę kostkę i podepnę się pod kompa i zobaczymy jak jest w rzeczywistości!

Coś czuje że tak jak piszesz sprzedawca miał wyjechane na mnie i zapodał mi coś na sztukę a ja już mu tego nie odpuszcze :evil:

Więc gdy okaże się że ta sonda jest badziew to mam szukać sondy o nr 058 906 265 ???

Odezwę się jeszcze w tym tyg po wizycie u elektro.

pzdr

Opublikowano

Witam

Grzałka tak jak powiedziałem jest na białych kabelkach.

Oryginalną sondę Boscha znajdziesz pod numerem 0258006014 PLANARNA. Po numerach kat. Audi jej nie znajdziesz w internecie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Grzałka tak jak powiedziałem jest na białych kabelkach.

Oryginalną sondę Boscha znajdziesz pod numerem 0258006014 PLANARNA. Po numerach kat. Audi jej nie znajdziesz w internecie.

Pozdrawiam.

Dzięki postaram się wymienić swoją sondę na tą wskazaną przez Ciebie :wink4:

pzdr

Opublikowano

Czy któryś z was spróbował zadzwonić do ASO i zapytać o tą sonde (058906265), bo mi się wydaję że została ona zastąpiona inną, której odpowiednik bosch nie zgadza się jednak z podawanymi przez was numerami. Niechcę nic sugerować, bo może się myle....

Opublikowano

Witam

Są dwie hurtownie które oferują te sondy,ale faktycznie trzeba je ściągnąć za pośrednictwem sklepu motoryzacyjnego lub ASO.Jest to Motohurt.info : oraz Leja Spółka Jawna.

Pozdrawiam

Opublikowano

Do 1.8T AEB według Etki numery sondy lambda to:

1995r.- 021 906 265

021 906 265 AG

Z tym, że nie można prosto i jednoznacznie rozeznać od którego do którego roku jaka. Może dlatego jest problem.

1998r.- 021 906 265 AQ

Opublikowano

Witam

Tak jest problem który dotyczy nie tylko samych sond, ale przede wszystkim uczciwości sprzedawców którzy są zainteresowani sprzedażą . Opis jest na tyle skomplikowany by nie przesądzał jednoznacznie czy dana sonda może być zamiennikiem czy nie. Dlatego sonda która jednoznacznie nie pasuje do konkretnego modelu i rocznika zwiastuje potencjalne kłopoty.Osobiście tego doświadczyłem.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...