Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Ostrzegajaca Kontrolka hamulca na wyświetlaczu w B6 !


marcin_uk

Rekomendowane odpowiedzi

Ostrzegajaca Kontrolka hamulca na wyświetlaczu w B6 ! podczas jazdy w szczegolnosci na mokrej nawierzchni ,na zakretach zapala sie kontrolka hamulca na wyswietlaczu oraz jest sygnal dzwiekowy , czy to klocki sie koncza ? czy moze cos innego? tylne klocki sa juz pewnie zuzyte acz kolwiek chyba nie do konca dodam ze na poczatku objaw miał ten miejsce podczas dosyc dynamicznej jazdy ,w trakcie gdy interweniował ESP , wiec myślałem ze jest to sygnał aby nieco zwolnić , obecnie jeżdze znacznie spokojniej lecz objaw ten pojawia sie również choć nie często kilka razy dziennie , przy spokojnej jezdzie zwłaszcza po deszczu .

Dziekuje za konstruktywne odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz poziom płynu hamulcowego ..... a i zajrzec pod autko nie zaszkodzi ..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie liczę na waszą pomoc. Poprzednio jak miałem A3 w momencie jak ruszyłem hamulec zapalała mi się ikonka pomarańczowa i wiedziałem że muszę hamulce wymienić.

Teraz w A4ce z rok temu Niemiec zmieniał cały komplet hamulców, płyn hamulcowy jest i po odpaleniu i przejechaniu z 1km zaświeca się i mrugnie (oraz zapiszczy) ze 3 razy kontrolka czerwona duża na FISie z napisem BRAKES.

Na VAGu nie mam błędów przy automatycznym teście, check też zwraca OK.

To oznacza że mam powoli do wymiany klocki ale jeszcze nie teraz (bo nie zaświeca się od razu po pierwszym wciśnięciu hamulca)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ladnie ale zabytek :decayed: ale do rzeczy :cool1: pewnie czujnik od klockow zasygnalilowal wymiane ale sie nie martw spokojnie jeszcze do wymiany masz ze 2000 km . Sprawdz okladziny zwlaszcza od strony wewnetrznej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwił mnie kolor czerwony, jak to jest w naszych B6kach z nie-kolorowym fisem, czerwone mrugnięcie oznacza bliską wymianę a dopiero jak się będzie świeciło na stałe to już trzeba zmienić na 100% ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrzegajaca Kontrolka hamulca na wyświetlaczu w B6 ! podczas jazdy w szczegolnosci na mokrej nawierzchni ,na zakretach zapala sie kontrolka hamulca na wyswietlaczu oraz jest sygnal dzwiekowy , czy to klocki sie koncza ? czy moze cos innego? tylne klocki sa juz pewnie zuzyte acz kolwiek chyba nie do konca dodam ze na poczatku objaw miał ten miejsce podczas dosyc dynamicznej jazdy ,w trakcie gdy interweniował ESP , wiec myślałem ze jest to sygnał aby nieco zwolnić , obecnie jeżdze znacznie spokojniej lecz objaw ten pojawia sie również choć nie często kilka razy dziennie , przy spokojnej jezdzie zwłaszcza po deszczu .

Dziekuje za konstruktywne odpowiedzi .

Taka ostrzegawczą lampkę mam i w tym modelu Model: A4 B5

Silnik: AFN 1.9 110PS

Rodzaj napędu: FWD

Nadwozie: Avant

Rocznik: 1999 , klocki były zmieniane kilka razy wraz z tarczą i nadal czasami się pojawia. Czy to wina komputera czy jak?[br]Dopisany: 30 Listopad 2010, 11:41_________________________________________________Płyn też był wymieniany tuz przed listopadem jeszcze. Co może mieć jeszcze wpływ, wiek auta to na pewno ale coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie zastanawialiscie sie nigdy ze skoro brakuje plynu to cos jest przyczyna (mniej klocka) :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podepnę się pod temat, żeby nowego nie zakładać.

U mnie sytuacja ma się inaczej niż powyżej, tzn: na fisie nie wywala mi błędu układu hamowania, ani ESP.

Natomiast po podpięciu VAG pokazuje w zakładce ABS taki błąd

"65535 Uszkodzony moduł sterujący"

jak go skasuję to pojawia się po wykonaniu testu wyjść, a nawet go przerywa(test) i właśnie wtedy się pojawia.

Do tego w tym samym czasie pokazuje się błąd w zakładce silnika

"18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY"

Innych błędów brak, abs i esp, działają tak jak powinny, tarcze, klocki i płyn ok. Dodam, że jak z miesiąc temu podpinałem VAG, to nie było tych błędów.

Z postów które przeczytałem wcześniej domniemam, że te dwa błędy mogą być ze sobą powiązane.

Czy ktoś się z tym spotkał, może jakieś wskazówki co posprawdzać?

Będę wdzięczny za jakiś sensowny trop :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo miesiac temu zapaliła sie kontrolka od klocków (O) i wczoraj po miesięcznej przerwie znowu, na klockach przejechane około 15.000 km, klocki i tarcze założone 04.2010 , klocki bosch, widze komentarze nie przejmujcie się tym , ja właśnie tak samo zareagowałem bo stwierdziłem że to nie możliwe aby już się klocki starły, natomiast można napewno rozwiązać ten problem i zdiagnozować przyczynę :wallbash: :wallbash:

aha to nie jest wina płynu ,jak brakuje płynu to sygnał na fis-ie jest powtarzany 3 razy i kolor obrazka czerwony i napis BREMSE (wiem bo przerabiałęm ) tutaj sygnał jest z czujnika zużycia klocka więc nie uwierze że ten problem rozwiązało dolanie płynu ,zresztą ja płyn cały wymieniałem 4 miechy temu i stan mam ok bo patrzyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podepnę się pod temat, żeby nowego nie zakładać.

U mnie sytuacja ma się inaczej niż powyżej, tzn: na fisie nie wywala mi błędu układu hamowania, ani ESP.

Natomiast po podpięciu VAG pokazuje w zakładce ABS taki błąd

"65535 Uszkodzony moduł sterujący"

jak go skasuję to pojawia się po wykonaniu testu wyjść, a nawet go przerywa(test) i właśnie wtedy się pojawia.

Do tego w tym samym czasie pokazuje się błąd w zakładce silnika

"18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY"

Innych błędów brak, abs i esp, działają tak jak powinny, tarcze, klocki i płyn ok. Dodam, że jak z miesiąc temu podpinałem VAG, to nie było tych błędów.

Z postów które przeczytałem wcześniej domniemam, że te dwa błędy mogą być ze sobą powiązane.

Czy ktoś się z tym spotkał, może jakieś wskazówki co posprawdzać?

Będę wdzięczny za jakiś sensowny trop :confused4:

sterownik siada[br]Dopisany: 09 Styczeń 2011, 12:44_________________________________________________

u mnie to samo miesiac temu zapaliła sie kontrolka od klocków (O) i wczoraj po miesięcznej przerwie znowu, na klockach przejechane około 15.000 km, klocki i tarcze założone 04.2010 , klocki bosch, widze komentarze nie przejmujcie się tym , ja właśnie tak samo zareagowałem bo stwierdziłem że to nie możliwe aby już się klocki starły, natomiast można napewno rozwiązać ten problem i zdiagnozować przyczynę :wallbash: :wallbash:

aha to nie jest wina płynu ,jak brakuje płynu to sygnał na fis-ie jest powtarzany 3 razy i kolor obrazka czerwony i napis BREMSE (wiem bo przerabiałęm ) tutaj sygnał jest z czujnika zużycia klocka więc nie uwierze że ten problem rozwiązało dolanie płynu ,zresztą ja płyn cały wymieniałem 4 miechy temu i stan mam ok bo patrzyłem

VAG ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego devastation, ten sterownik to sama "kostka", którą się wyciąga i wpina nową, czy mechanicznie też coś trzeba grzebać?

Orientujesz się może jakie to koszta i czy jeździć z tym, skoro samochód hamuje normalnie i fis nic nie wywala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik to ten czarny element przykrecony do bloku ABS/ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przyglądałem się temu urządzeniu, muszę to obejrzeć jutro.

Wymiana tego chyba nie jest jakoś trudna?

A jesteś w stanie odpowiedzieć na drugą część mojego pytania "orientujesz się może jakie to koszta i czy jeździć z tym, skoro samochód hamuje normalnie i fis nic nie wywala?"

Po opisie widzę, że jesteś biegły w tym temacie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby wymontowac sterownik z cewkami musisz delikatnie uniesc blok ABS

nastepnie wypiąc wtyczke (wczesniej odepnij + od akku)

nastepnie odkrec sruby 4 z boku sterownika i delikatnie odczep

uwazaj aby cewki nie powypadały

naprawe masz tutaj:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=abs+naprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

devastation- dziękuję za odpowiedź :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat:

Miałem to samo o czym piszecie. Powodem była błahostka: czujnik stopu, który nie był wyregulowany (reagował z opóźnieniem). Też świecił ESP, ABS, napis BREAK. Wystarczyło go nastawić, i jak ręką odjął, wszystko zniknęło. :blink:

A jeszcze chciałem zapytać: zaczęła mi świecić kontrolka wymiany klocków. Ile jeszcze mniej więcej mogę na tym pojeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...