Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF A przepisy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam pytanie Google nie za dużo mi powiedziało Mianowicie mam A4B7 2,0Tdi 170 k z wyciętym Filtrem Tylko.reszta wszytko jest no i program oczywiście Poprzedni właściciel się bawił  Ale doszły mnie słuchy ze już polska drogówka ma jakieś ustrojstwo do sprawdzania czy ma się filtr czy wycięty.Druga Sprawa ze od któregoś miesiąca tego roku stacje kontroli pojazdów na przeglądzie będą miały obowiązek sprawdzania czystości spalin  

Ja osobiście zakupiłem nowy filtr DPF do mojego auta i zastanawiam sie co dalej czy zakładać i robić serię oryginał co ciekaw jestem co się z tym wiąże z eksploatacją spalanie większa temperatura silnika itd...czy puki co olać montaż i czekać do pierwszego zabrania dowodu I co najgorsze mam w dowodzie rejestracyjnym wpisane DPF   

Opublikowano

temat rzeka przechodziłem przez to niedawno poczytaj jest sporo wątków o tym

miałem DPF na wykonczeniu zapchany w 3 du** pojechałem na przegląd a tu 2,2 gdzie norma 0,5

wykastrowałem zrobiłem program i tyle zależy gdzie pojedziesz niekiedy wogole nie badają 

co jak co do dpf już nie wrócę chyba ze mnie zmuszą :)

Opublikowano

DPF to temat rzeka podobnie jak EGR i każdy ma swoje zdanie (jedni twierdzą że silnik się szybciej z egr'em nagrzewa, inni pozytywów nie potrafią dostrzec). głównie chodzi o konstrukcje danego modelu auta.przy wyrzuceniu DPF'a w silniku 2.0tdi norma spalin ulegnie niewielkiemu zwiększeniu, gorzej ze smrodem. Jeśli dorzucić do tego dobrego wirusa gdzie smoke limiter i inne mapy nie będą przesadzone to większych różnic nie będzie. Na terenie niemiec gdzie normy spalin bada się podczas przeglądu, nie wszystkie stacje potrafią wyłapać czy dpf rzeczywiście jest czy został wycięty. Wszystko zależy kto i jak to wyrzucił a co najważniejsze czy zrobił i jak zrobił moda. Co ciekawe przy silniku 3.0tdi nowych generacji w audi, po dobrym modzie stacja diagnostyczna nie widzi czy jest dpf czy nie. Norma spalin niemal zostaje na tym samym poziomie. Wiem bo zrobiłem juz kilkadziesiąt tych silników. (oczywiście zależy od stanu jednostki i podzespołów)

A teraz z punktu widzenia silnika: Chyba same pozytywy. Nie wiem czy ktoś mógłby napisać negatywny wpływ na silnik wyrzucenie dpf'a. Przy egr jeszcze można na siłe doszukiwać się wolniejszego rozgrzewania silnika przy niskich temp (też nie w każdym modelu) ale dpf? On działa jak wsadzenie szmaty w wydech i przypchanie. Natomiast miło stać za autem który jednak go ma, bo auto bez niego potrafi śmierdzieć jak stary passat. 

Hmm może ktoś się oczywiście nie zgodzić z moją opinią i chętnie posłuchałbym drugiej strony :) 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ganiam po Niemczech, zaliczam kontrolę, i nie spotkałem się z kontrolą dpfa, a też mam b7 po kastracji. Ja osobiście uważam że jak motor zdrowy to aż tak bardzo środowiska nie rani.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...