a4ek Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 WItajcie Od około tygodnia zauważyłem w swojej A4 (1.8TQ, silnik BFB) niepokojące dźwięki - objawiają się w dwóch sytuacjach: 1) auto rozgrzane, wbijam wsteczny na skręconych kołach i ruszam to słychać takie tępe, głuche dudnienie, auto rusza dosyć opornie - na prostych kołach minimalnie też to słychać, natomiast po nocy przy pierwszym wyjeździe na wstecznym z posesji jest cicho, nie ma tych odgłosów 2) auto rozgrzane, jadąc na 6 biegu w okolicach 2000-2200 obrotów słychać prawdopodobnie ten sam odgłos, trochę zbliżony jakgdybyśmy jechali 100km/h z opuszczoną tylnią szybą - takie jakby głuche dudnienie. Na zimnym aucie tego tak nie słychać. na niższych biegach również nie słyszę tych odgłosów, tylko i wyłącznie na 6-tce. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale zauważyłem też, że powyżej 140km/h auto wpada w wibracje, podobne do takich jakgdyby koła nie były wyważone (są wyważone, zrobiłem to kilka dni temu, ale wibrcje nie zniknęły). Poczytałem trochę na forum i nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny - od podpory wału? czy może dwumasy? Wiadomo - wolałby, zacząć trop od spraw najmniej wymagających... Z góry dziękuję za pomoc. Pzdr a4ek
MemberA4 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 58 minut temu, a4ek napisał: Poczytałem trochę na forum i nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny - od podpory wału? ja bym od tego zaczął. Ruszając wałem w jej okolicy bedziesz wiedział w jakim jest stanie.
a4ek Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Opublikowano 16 Lutego 2018 Dzięki Marcin. Jutro wjadę na kanał i posprawdzam czy są jakieś luzy na podporze. Pozdrawiam Arek
a4ek Opublikowano 17 Lutego 2018 Autor Opublikowano 17 Lutego 2018 Wał siedzi sztywno w podporze, żadnych luzów góra-dół czy na boki, przy przegubach na wale sucho, gumy całe. Jest jakiś sposób na sprawdzenie dwumasy? Nie mam żadnych innych objaw zużycia dwumasy, dlatego nie wiem czy łączyć te hałasy z dwumasą...
MemberA4 Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 sprawdź może jeszcze wszystkie przeguby od półosi przednich i tylnych (najlepiej na kanale bo koła muszą dotykać podłoża) jak również same półosie czy nie są skrzywione(np na podnośniku żeby się wszystko kręciło), ktoś na forum miał przypadek dudnienia w czasie jazdy i wina leżała w wewnętrznym przegubie a jak wiadomo na forum jest wiele anomali które są połaczone z wewnetrznymi przegubami co do dudnienia podczas skręconych kół to kiedyś również wyczytałem na forum że u jednego z forumowiczów podobne objawy powodował torsen w skrzyni ale on miał chyba 5biegów i niestety metodą prób i błędów wymienił skrzynię i problem zniknął no ale wiadomo skrzynia 5 jest o wiele tańsza od 6b 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się