Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Dziwny dźwięk przy obracaniu kierownicy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio dzieje mi się coś niedobrego przy uruchamianiu auta.

Na początku słychać dziwny odgłos, tak jakby jakiejś pompie wspomagania brakowało oleju.

Przy obrocie kierownicy ten dziwny dźwięk nasila się i jest bardzo wyraźny. Co dziwne, jak auto się rozgrzeje, to już nic nie słychać.

Co to może być ?

Opublikowano

Wymien lub dolej plynu do wspomagania kierownicy ewentualnie pompa wspomagania siadla

Opublikowano

Sprawdz poziom oleju w zbiorniczku wyrownawczym od wspomagania. Jezeli jest mocno zuzyty, lub niewlasciwy moga byc podobne objawy.Na zbiorniczku powinno pisac czy masz mineralny(zielony) czy syntetyczny(czerwony). Jezeli jest zolty to znaczy ze od nowosci nikt go nie wymienial.

Opublikowano

W zbiorniczku przy lewym błotniku (od kierowcy) mam mniej płynu niż MIN.

Jest on zielonego koloru. Niestety mam gdzieś na przewodach pod tym zbiornikiem jakiś wyciek i nie mogę go zdiagnozować.

Jak się ten płyn nazywa w sklepach, bo na stacji bezn. ostatnio szukałem, ale nic nie pasowało do "płyn do wspomagania układu kierowniczego"

Opublikowano

Na zbiorniczku masz napisany numer. Jezeli jest zielony to powinno byc napisane G00200 ale tego nie dostaniesz nastepca jest G00400- litr 63 zl jakis czas temu. Na stacji mozesz nie dostac ale w wiekszosci sklepow beda ci proponowac zamiennik Febi 6162 (zielony)-23zl/1l .http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszenie/Wspomaganie.pdf tu masz schemat budowy ukladu wspomagania moze sie troche roznic do twojego ale generalnie bedzie bardzo pomocny. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=74452&highlight=wymiana+oleju+wspomaganiu - to drugi link ktory powinien byc pomocny. Milej zabawy i postaraj sie to zrobic jak najszybciej bo mozesz zniszczyc pompe jezeli bedzie za malo plynu.

Opublikowano

Akurat nie miałem dostępu do netu i Waszych odpowiedzi i w weekend dolałem oleju Mobil ATF 220, koloru czerwonego. Ten który miałem w zbiorniku to chyba żółty. W każdym razie objawy ustąpiły. Na zbiorniczku było napisane, że ma to być olej mineralny, a ten ATF 220 taki jest. Mam nadzieję, że będzie ok.

Opublikowano

Zolty miales bo taki byl kolor byl G00200, a jego nastepca jest zielony. Pamietaj jezeli nalales niewlasciwego oleju to za jakis czas masz po pompie wspomagania, wiec nie wiem czy warto ryzykowac. Chlopaki na forum twirdza ze jest tylko jeden olej i ma kolor zielony a wszystkiego innego trzeba sie wystrzegac jak ognia bo mozna zniszczyc nie tylko pompe ale i przekladnie wspomagania.[br]Dopisany: 09 Luty 2009, 10:26_________________________________________________Dodam ze jak mi wymieniali rozrzad to nalali czerwonego i po roku czasu zaczalem slyszec 'jek' pompy przy max skrecie kierownicy, pozniej zaczela pracowac coraz glosniej. Po prostu zaczela konczyc swoj zywot. Dowiedzialem sie co i jak wyienilem plyn na G00400 bo na tym moze pompa moze jeszcze pochodzi(tak twierdzili na forum). Dziala do teraz tylko delikatnie ja slychac.

Opublikowano

Przy maksymalnym "dobiciu" w skręcie pompa zawsze delikatnie pojękuje, bo pracuje na maksymalnie wysilonych parametrach. Ważne, żeby ten delikatny "jęk" nie pojawiał się w normalnym skręcie i nie przechodził w głośne zawodzenie - rzężenie, bo wtedy to już kaplica :thumbdown:

Opublikowano

"Dziwny dźwięk przy obracaniu kierownicy na zimnym silniku"

witam. pozwole sobie podpiac sie do tematu, a mianowicie mam podobny problem co kolega z tym, ze u mnie ten dzwiek wystepuje nawet podczas jazdy, oczywiscie dolalem plynu do wspomagania (febi biala butelka) jest ciszej, ale w dalszym ciagu delikatnie huczy, trze trudno opisac ten dzwiek. Mam pytanie, czy ten halas moze byc efektem zniszczenia pompy wspomagania badz czegos innego zwiazanego z ukladem? nie wiem jak dlugo jezdzilem bez plynu aha bym zapomnial dzis nawet zaswiecila mi sie kontrolka na pulpicie (wykrzyknik)

pozdrawiam

Opublikowano

W przypadku kiedy odgłosy pojawiają się na zimnym silniku i jest gdzieś wyciek to problem polega na zapowietrzaniu się układu.

Problem znika kiedy ciśnienie wróci do normy.

Jeśli odgłosy nie zależą od tego czy auto jest ciepłe czy zimne- może się kończyć pompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...