Zastanawiam sie nad wymian diesla na benzyne
2 2

    19 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam mam a4 b5 1.9 90km 1998r zastanawiam sie nad zmiana na silnik benzynowy z gazem przkonuje mnie do tego ilosc kilometrow jaka robie tygodniowo jest niska okolo 100km tygodniowo silnik sie nie dogrzewa przez co silnik chyba dostaje po d*pie choc do konca nie wiem czytalem troche w internecie nie wiem jak to jest w moim przypadku jest to diesel silnik starrego typu moze tak tego nie odczuwa sam nie wiem chetnie bym wymienil na 1.8 z gazem . choc troche mi szkoda autka bo sie przyzwyczailem mam juz go okolo 4 lat. Co radzicie ? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sam jeżdżę dieslem, ale z tego co czytam to 1.8 też się jakoś specjalnie szybko nie grzeje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Jest prosta zasada: diesel nie lubi krótkich przebiegów. Silniki te zostały skonstruowane po to aby prawie nie gasły. Na Twoim miejscu poszukałbym coś w 1.8T. Może nawet nawet bez podtlenku bo po co?... Pozdrawiam.  

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    3 godziny temu, JUZEK1991 napisał:

    Witam mam a4 b5 1.9 90km 1998r zastanawiam sie nad zmiana na silnik benzynowy z gazem przkonuje mnie do tego ilosc kilometrow jaka robie tygodniowo jest niska okolo 100km tygodniowo silnik sie nie dogrzewa przez co silnik chyba dostaje po d*pie choc do konca nie wiem czytalem troche w internecie nie wiem jak to jest w moim przypadku jest to diesel silnik starrego typu moze tak tego nie odczuwa sam nie wiem chetnie bym wymienil na 1.8 z gazem . choc troche mi szkoda autka bo sie przyzwyczailem mam juz go okolo 4 lat. Co radzicie ? 

    chłopie masz stare 1,9 żadnych dpf itd. ciesz się jazdą i nie kombinuj

    zrób mu chipa i bedzie git

    masz 1z?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie rób czipa i ciesz się dłużej bezawaryjnością.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    8 minut temu, Fido napisał:

    Nie rób czipa i ciesz się dłużej bezawaryjnością.

    a co ma chip do awaryjności?

    mam trzecią A4 wszystkie TDI innej konstrukcji VP, PD, CR po mapie z żadną z nich nie miałem problemów i awarii

     

    Edytowane przez wyzyk83

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    5 godzin temu, Fido napisał:

    Nie rób czipa i ciesz się dłużej bezawaryjnością.

    Jeździłeś kiedyś a4b5 1z???

    Jak w budzie golfa sie to spisuje tak w a4 to juz za mało mocy..

    Co do chipa to jak zrobi to ktoś mądrze to nic nie będzie się dziać.

    Nie porównuj do vp zrobionych na 2 z przodu..

     

    Do autora:

    Traktor czasem potrzebuje sie dogrzać,wtedy tez najlepiej jest mu powstawiać a żeby się przeczyścił.

    ja już od roku mało tez śmigam ale czasem trafi sie trasa i wtedy trzeba mu nacisnąć głębiej pedał gazu.

    Jak chcesz to zmień na PB,wiadomo grzeją sie szybciej,można zagazować jak planujesz go na dłużej,ale moim zdaniem only 1,8T..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie mogę czytac że ktoś się przyzwyczaił.... do kobiety tak ale do kawałka blachy?

    Moja Audi też jest w domu 4 lata  i juz nie mogę na nią patrzeć. Do tego niedawno wymieniłem suce silnik, turbo, sprzęgło,  rozrząd i się okazuje że silnik jest c**jowy... i co ?? teraz problem sprzedać. Znowu pakował oprócz tych 5k zł kolejne 2k żeby jeżdził? nikt nie da za 2001 B6 więcej jak 12-13k zł ;/ chyba

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Robisz 100km tygodniowo, przy czym mówisz, że auto się nie dogrzewa na trasach, jakie pokonujesz i mówisz, że chcesz benzynę z gazem montować?
    1. Przecież taki 1.8 niewiele krócej się nagrzewa, a gaz załącza się dopiero po nagrzaniu silnika do ok. 60 stopni (z tego co pamiętam), więc na pewno finansowo gaz się nie opłaci na krótkie trasy, chyba że masz zamiar zamontować LPG włączane "z przycisku", nie sekwencję, to silnik przy nieodpowiednim użytkowaniu będzie dostawał bardziej po d*pie, niż 1.9, który obecnie masz pod maską...
    2. Skoro myślisz o 1.8, to nie lepiej sprzedać obecną, kupić taką samą w PB? U niemca za 500 eur można znaleźć ładną z małym przebiegiem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    21 godzin temu, wyzyk83 napisał:

    chłopie masz stare 1,9 żadnych dpf itd. ciesz się jazdą i nie kombinuj

    zrób mu chipa i bedzie git

    masz 1z?

    ahu       chcialbym zrobic chipa ale najpierw podstawy musze ogarnac uklad dolotowy pompe wtryskowa zastanawialem sie nad wieksza i wtryskami ale jak wtryski dobre to po co je wymieniac sam nie wiem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    3 minuty temu, JUZEK1991 napisał:

    ahu       chcialbym zrobic chipa ale najpierw podstawy musze ogarnac uklad dolotowy pompe wtryskowa zastanawialem sie nad wieksza i wtryskami ale jak wtryski dobre to po co je wymieniac sam nie wiem.

    120KM jest do ugrania bez zmiany osprzętu

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 minutę temu, wyzyk83 napisał:

    120KM jest do ugrania bez zmiany osprzętu

    pompe musze wymienic bo ciezko mi pali na cieplym  wzer sie zrobil pod nastawnikiem uszczelnione ale pod kompem koleszka mowil ze pompa jest do kitu

    1 minutę temu, wyzyk83 napisał:

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    13 godzin temu, Zymek1989 napisał:

    Nie mogę czytac że ktoś się przyzwyczaił.... do kobiety tak ale do kawałka blachy?

    Moja Audi też jest w domu 4 lata  i juz nie mogę na nią patrzeć. Do tego niedawno wymieniłem suce silnik, turbo, sprzęgło,  rozrząd i się okazuje że silnik jest c**jowy... i co ?? teraz problem sprzedać. Znowu pakował oprócz tych 5k zł kolejne 2k żeby jeżdził? nikt nie da za 2001 B6 więcej jak 12-13k zł ;/ chyba

     

     

    ja sie przyzwyczailem przez ten czas nie mialem ani jednej wiekszej usterki podoba mi sie wyglad blachy 0 rdzy wykonczenie w srodku nic nie trzeszczy piszczy jak dla mnie za***iście dopracowany samochod. Widocznie trafiles na slaby egzemplarz albo sie zle obchodziles hehe

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Każdy przypadek jest inny. O chodziłem się dobrze ale dużo 1.9tdi ma słabych rzeczy jak osprzęt itd. Na forum chyba wszystkie możliwe problemy są opisane 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    3 minuty temu, Zymek1989 napisał:

    Każdy przypadek jest inny. O chodziłem się dobrze ale dużo 1.9tdi ma słabych rzeczy jak osprzęt itd. Na forum chyba wszystkie możliwe problemy są opisane 

     

    mowiles o b6 ?? jesli tak to mozliwe mi sie ogolnie nie podobaja 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak o B6 (dziś sprzedana).

    Kwestię gustu pomijam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ja miałem AWX-a b6 (zdjęcie w moim podpisie)przez osiem lat, 380 000 km gdy sprzedawałem. przez ten czas wymieniłem tylko:

    czujnik doładowania, tarczę i docisk sprzęgła, czujnik kąta  skrętu zegar temp. silnika dwa przewody hamulcowe gumowe z przodu, dwa tylne zaciski hamulcowe i linkę ręcznego. 

    reszta to olej, klocki,tarcze, 2x rozrząd  filtry i może ze trzy żarówki. 

    jeździłem nią 10 km do pracy codziennie, weekendowe wypady ok 100 km i raz w roku trasa Anglia-Polska-Anglia.

    Nigdy mnie nie zawiodła.

    Edytowane przez iwadrian

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    29 minut temu, wyzyk83 napisał:

    120KM jest do ugrania bez zmiany osprzętu

     

    jak to zrobic ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    28 minut temu, JUZEK1991 napisał:

    jak to zrobic ??

    programem u tunera

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.