Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obrobiona śruba


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj zabrałem się za zmianę oliwy w skrzyni (manual). I niespodzianka śruby to torx'y te gwiazdki. Śruba od wlewu oleju jest cała obrobiona... Śruby nowe wezmę z ASO obie niby 24x1,5 i na 6-kąt już. Tylko jak wykręcić starą, macie jakieś dobre sposoby ? 

Opublikowano

zobacz może imbusa 8mm da się nabić albo większego torxa

a jak nie to młotek i przecinak bo dojście jest raczej dobre i w kołnierz śruby bij, tylko uderz tak zdecydowanie uważając na skrzynie biegów:decayed:

Opublikowano

Imbus poległ, większego torx'a nie mam :( Ten kosztował wnet 40 cebulionów... Też myślałem o młocie, ale może są jeszcze jakieś sposoby ? Żabami nie podejdę... Nie trafię przecinakiem to będę miał drugi spustowy :D  Szkoda że to amelinion bo coś by się dospawało.

Opublikowano

Miałem kiedyś podobny problem. wywierciłem w korku otwór i użyłem grubego wykrętaka do zerwanych śrub.

250px_1430.jpg

Opublikowano
14 godzin temu, iwadrian napisał:

Miałem kiedyś podobny problem. wywierciłem w korku otwór i użyłem grubego wykrętaka do zerwanych śrub.

Do skrzyni nie naleci sporo opiłków ? :x

Opublikowano

jaką śube masz ?

taką

image.png

czy inną?

bo według etki powinna byc taka

image.png

Opublikowano

to jest spline :) czyli masz taki korek

image.png

Opublikowano

Aaaa to przepraszam, i już bogatszy o wiedzę :) Tak dokładnie to.

Opublikowano

Wiercenie raczej odpada bo w środku jest ten bolec. Próbuj przecinakiem tylko takim dłuższym. Najpierw zrób porządną zadre żeby się przecinak nie zemsknął z tej śruby albo zeby się jej kawałek nie wykruszył jak uderzysz.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Może brzeszczotem natnę a wtedy jazda z przecinakiem. Puki co czekam na nowe korki 6-kąt :)

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, A4CCH napisał:

 Tak dokładnie to.

Cytuj

image.png

Jeśli masz taką śrubę na wlewie to ktoś pomylił bo ta śruba ma być na spuście . A na wlewie na imbus jak poniżej 

Cytuj

image.png

Oby nie była doj....a na maksa , a spustowa da się odkręcić?bo zawsze  mozna wlać nowy olej przez spust pod ciśnieniem gdyby była taka potrzeba ....

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano
9 godzin temu, A4CCH napisał:

Do skrzyni nie naleci sporo opiłków ? :x

Wiertło wyrzuca opiłki na zewnątrz, mozna wydmuchiwać powietrzem co chwilę.pod koniec może coś tam wpaść ale skrzyni ci nie zabije.

Opublikowano

Mam dwie takie same. Nie próbowałem bo jakby olej mi uciekł to jestem bez auta :)

Opublikowano (edytowane)

Mam już nowe korki z ASO, są na 6-kąt. One są bez magnesu ? Kiedyś coś chyba czytałem że mają a w tych co mam brak ...

Odpowiedź z ASO: Korki nie posiadają magnesu i nigdy nie posiadały w tej wersji. Zależnie od rodzaju skrzyni zdarza się, że mają lub nie.

Edytowane przez A4CCH
Opublikowano (edytowane)

A więc tak, śruba już wgl nie ma kołnierza, te aluminiowe korki są chyba z masła ... Było wiele kombinacji, nawet płaskownik w 2 rowkach i zebrało ranty z dwóch stron... No ale się nie poddamy :) Myślę aby odkręcić flanszę od skrzyni i w niej jest ten cudowny korek. Czy uda mi się to poprzez, rozczepienie przegubu zewnętrznego, potem odkręcę śruby od tej flanszy ( wszystkie w koło) jest tam chyba kilka torxów, rozpinam wtyczkę od elektryki i wysuwam to tylko ? Muszę na coś uważać, coś się może rozsypać ? Jak to wyjmę jakie uszczelki pokupować, ruszę uszczelkę tylko od flanszy ? Czy w środku może jest jakiś o-ring ? Wujek to kiedyś ruszał w Audi 80 (tą flanszę), będzie to ta sama bajka ?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/eb83ee941e405308

Zaznaczyłem na żółto śruby flanszy o których mowa, no i oczywiście odpiąć tą wtyczkę którą zaznaczyłem na żółto. Zdjęcie zapożyczone z forum, na czerwone punkty nie patrzcie, chce to wyjać w całości z przegubem zewnętrznym, bez rozkręcania wewnętrznego.

Do tego wymienię uszczelkę wybieraka. Rozczepiam ramię od wybieraka, skrzynia na poduszkach w dół. Wydłubać go śrubokrętem, nabić nowy i tyle ?

Edytowane przez A4CCH
Opublikowano (edytowane)

jeśli uda Ci się wyciagnąc flansze półosi z tego dekla to jedynie duży oring bys musiał wymienić :)

Podaj kod skrzyni to się w ETKA sprawdzi czy akurat taki oring twoja skrzynia ma bo te dekle są też na pasty uszczelniajace skręcane:)

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

A jest w ogóle sens taką operaje robić? . Przecież olej w skrzyni nie wymieniasz co roku ;). ja bym spuścił olej i nowy wlał przez otwór spustowy ( troszkę więcej )bo podczas zakręcenia korka kilka ml. wycieknie ale da się tak wymienić i nie ma według mnie zbędnej roboty  ....Ale decyzje należy do Ciebie ....:decayed:

Opublikowano

Kod: DWH. Ciężki zabieg ? Bo tak to sobie wykombinowałem. I nie wiem czy to realne czy trzeba więcej rzeczy demontować.

I jak mam go tam wtłoczyć bo grawitacja mi w tym nie pomoże. 

Opublikowano
43 minuty temu, A4CCH napisał:

 

 jak mam go tam wtłoczyć bo grawitacja mi w tym nie pomoże. 

Niektóre warsztaty mają takie pompki do oleju... Albo z pomocą drugiej osoby mega strzykawka -wężyk w miarę gruby na strzykawkę dławisz wężyk w otworze spustowym ( różne sposoby są ). jedna osoba trzyma wężyk by nie wypadł z otworu i zaciska go podczas napełniania strzykawy a druga napełnia i wstrzykuje nowy olej , na końcu wyciągamy wężyk i błyskawicznie zakręcamy korek i po sprawia .... Ja bym tak zrobił i nie przejmował bym się obrobionym korkiem wlewu a tego dekla bym nie ruszał ....:) Może to wygląda śmiesznie ale realne do wykonania ,a roboty o wiele mniej niż przy Twoim planie ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...