Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem samochód audi a4b6 2001 3.0 asn skrzynia manualna Quatro. Przy wyciskaniu sprzęgła drży pedał sprzęgła plus na zewnątrz samochodu słychać metaliczny dźwięk jak by coś pukało, na gałce od zmiany biegów czuć drgania, nieraz ciężko wbić bieg, podczas przyspieszania drży cała buda na biegu jałowym też czuć że się trzęsie ale jest trochę lepiej na padale i na gałce od biegów nie ma wibracji, tylko że dzieje się to od czasu do czasu przez jakiś 100 km mogę zrobić 3 k km albo 1k i problem wraca ( najczęściej w trasie jak jadę na tempomacie cały czas z tą samą prędkością)

 

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Opisze mój przypadek. Wyprzedzam, redukcja do 5 a tu nagle auta nie mogę utrzymać drgania jak cholera całym autem trzepie, kierownicą tak jak ręce miał bym na wibratorze do pustaków. Nie było szans na jazdę tylko delikatnie do 40 km na godzinę. Pi diagnozie okazało się ze rozsypało się łożysko na dwumasie z tego takie wibracje całego auta. Mój rok samochodu połowa 2004 roku sprzęgło starte już było do zera!! Wiec przy okazji zrobilem całą dwumase i resztę na nowe. Z padnietym lozyskiem nie można było jezdzic ja delikatnie jeździłem przez 4 dni po 5 kilometrów nie dużo przez to zrypalo mi wał do tylnego napędu więc wymieniłem na inny. Przynajmniej mechanik tak powiedział wal sam się nie psuje. Ale ja nigdy nie miałem drgań pedały sprzęgła ani problemów z wbiciem biegów. Skoro ty masz z 2001 roku to tam się wszystko też już trzyma na Bożej łasce. Mi stało się to przy przebiegu 195 tyś , przebieg prawdziwy sprawdzany w serwisie audi auto sprowadzane dla siebie nie przez handlarzy. Tak opisałem swój przypadek a twój się okaże...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

skoro są drgania może padać dwumasa albo docisk sprawdź to w pierwszej kolejności 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyli prawdopodobnie dwumasa [emoji52] tak sądziłem czytając na Internecie, czyli poduszki sobie odpuścić ? Heh miałem cichą nadzieję że będzie ''mniej kosztowna naprawa'' dzisiaj jak jechałem 250km to z duszą na ramieniu [emoji16] jak gadałem wcześniej z mechanikiem to zawsze samochód dziwnym trafem ozdrowiał i przestał miec drgania i sobie odpuszczałem bo miałem podjechać jak ''beda drgania''. Jak dwumas padniety to na jałowym też będzie lekko telepać buda?

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

AA i jeszcze jedno pytanie jaki koszt całości za kompletne docisk sprzęglo i dwumas plus montaż ? W 2k się zmieszczę z robota czy nie mam na co liczyć? I co byście polecili Luk ?

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W 2k nie ma szans. Sama dwumasa to koszt minimum 1800-1900 zł, do tego około 900 zł za komplet sprzęgła a jescze dodaj robotę. Opis brzmi jak dwumasa właśnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W 2k nie ma szans. Sama dwumasa to koszt minimum 1800-1900 zł, do tego około 900 zł za komplet sprzęgła a jescze dodaj robotę. Opis brzmi jak dwumasa właśnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Części może bym załatwił taniej bo kumpel ma dobre zniżki w IC tylko nie wiem ile biorą za wymianę [emoji52]

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

może na biegu jałowym też telepać choć nie musi zależy od stopnia zużycia 

dwa lata temu wymieniałem kompletne sprzęgło łącznie z dwu masą chociaż moja była ok ale wolałem zmienić wszystko za jednym razem zapłaciłem około 1200 euro w pl chcieli niecałe 4000 tyś z robocizną nie wiem jak na dzień dzisiejszy czy potaniało czy podrożało dodam że w quattro mają trochę więcej roboty a sprzęgło ori było LUK-a 200 tyś wytrzymało i takie same założyłem z powrotem 

 

Edytowane przez matisstz
Opublikowano

Mnie dwa lata temu robocizna czyli wyciągnięcie i założenie kosztowała 270 zł.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Narazie objawy ustały będę zrzucał skrzynie za tydzień to zobaczę co siadło. Jak wczoraj byłem w kanale wszystkie poduchy wyglądały na zdrowe. Okaże się po demontażu skrzynu. Zauważyłem że skrzynia się poci z miejsca gdzie wchodzi przegub wewnętrzny wiecie może jaki tam simering wchodzi to odrazu bym wymienił.

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dwumasa wymieniona razem ze sprzęgłem dociskiem i łożyskiem. Wytrzymało 317 tysięcy części były ori. Dwumasa miała luzy plus pęknięte łożysko, tarcza sprzęgła prawie zdarta do nitow, docisk lekko był pogięty, łożysko jeszcze by trochę wytrzymało. Po drodze wyszedł łącznik stabilizatora i osłona wysprzeglika Plus odpowietrzanie wysprzeglika bo zapomnieliśmy taśma zakleić żeby nie wyszedł. Plus przy okazji wymienione zostały wkłady tam gdzie były katy bo już się wszystko wypaliło i trochę już było głośno. Dwumasa i komplet sprzegła najtaniej była na allegro za 2789 plus flaszka whyski dla kuzyna kobiety i 12 h na garażu [emoji3]
Pomocny link: http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/clutch.html my zrobiliśmy linaczej bo jeszcze zdemontowaliśmy pól osie.
Dzięki wszystkim za naprowadzenie mnie co to może być [emoji3]

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...