Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Problem z turbiną - P0234


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem audi a4 b7  1.9 tdi brb od 2 miesięcy i mam nastepujacy problem. Wyswietla mi błąd  p0234.  Auto ogolnie jest troszke zamulone. Wydaje mi sie ze powinno sie lepiej zbierac.( mam porownanie vw jetta silnik tez 1.9 tdi w dodatku troche slabszy lepiej sie zbiera z niskich obrotów) hmm auto podczas mojego uzytkowania dwa razy tak jakby sie odmulilo i sie lepiej zbieralo ale trwało to bardzo kkrótko i. Czasami  przy 2 tys obrotów jadąc ze stałą prędkością auto zaczyna jakby szarpac.. raz mialem przypadek ze auto szarpnelo kilka razy i stracilo moc i mrugala kontrolka swiec zarowych( domyslam sie ze byl to tryb awaryjny) po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Raz  mialem również przypadek ze auto również szarpenelo kilka razy i chyba turbina zaczela wydawac glosny dzwiek troche jakby gwizd troche jakby metaliczny dźwięk lecz po pewnym czasie te dźwięki ustaly. Wydaje mi sie ze turbina troche gwizda przy wciskaniu gazu. Prosze o porade co z tym robic.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem audi a4 b7  1.9 tdi brb od 2 miesięcy i mam nastepujacy problem. Wyswietla mi błąd  p0234.  Auto ogolnie jest troszke zamulone. Wydaje mi sie ze powinno sie lepiej zbierac.( mam porownanie vw jetta silnik tez 1.9 tdi w dodatku troche slabszy lepiej sie zbiera z niskich obrotów) hmm auto podczas mojego uzytkowania dwa razy tak jakby sie odmulilo i sie lepiej zbieralo ale trwało to bardzo kkrótko i. Czasami  przy 2 tys obrotów jadąc ze stałą prędkością auto zaczyna jakby szarpac.. raz mialem przypadek ze auto szarpnelo kilka razy i stracilo moc i mrugala kontrolka swiec zarowych( domyslam sie ze byl to tryb awaryjny) po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Raz  mialem również przypadek ze auto również szarpenelo kilka razy i chyba turbina zaczela wydawac glosny dzwiek troche jakby gwizd troche jakby metaliczny dźwięk lecz po pewnym czasie te dźwięki ustaly. Wydaje mi sie ze turbina troche gwizda przy wciskaniu gazu. Prosze o porade co z tym robic.
Sprawdź czy geometria turbiny się nie zacina.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
20 godzin temu, ecobuda napisał:

Sprawdź czy geometria turbiny się nie zacina.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Ale czy mozliwe ze gdyby geomentria sie zacinala caly czasczas to nie pokazywaloby caly czas jakiegos błędu? Badz checka? Bo błąd p0234 zapa sie tylko czasami a szarpanie jest dosc często

 

20 godzin temu, ecobuda napisał:

Sprawdź czy geometria turbiny się nie zacina.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

 

Opublikowano

Sprawdzenie pracy sztangi turbiny to raptem 5 minut. Masz filmiki na YouTube jak to zrobić. Miałem kiedyś podobne objawy i wystarczyło że poruszałem sztangą ręcznie i dwa miesiące spokoju, później wyrwałem turbine do czyszczenia.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Hmm nie mam ogolnie teraz za dobrych warunków ale w poniedzialek auto idzie do mechanika i ma zbadac dzialanie tej turbinki. Hmm po prostu dziwi mnie to ze skoro łopatki bylyby " zaciete" to czy nie powinnien widniec caly czas jakis błąd?  Hmm a myslisz ze ten delikatny metaliczny swist turbiny moze tez miec cos wspólnego z zacieta geometria czy to grubszy temat sie szykuje z ta turbina?

Opublikowano

W poniedzialek jak mechanik ją obada to dam znać 

Opublikowano

 A powiedz mi czy gdyby byl to zawór n 75 to czy pokazaloby jakis błąd na komputerze?

Opublikowano

Nie koniecznie. Może być żwirek przytarty i wtedy źle będzie sterować geometria. Może też być zasyfiały filterek w n75.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No niestety mechanik u ktorego bylem nie pomogl mi zbytnio. Stwierdzil ze wszystko jest ok? bede szukal innego magika

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem a4 b7 2.0 TDI, przy której niestety również doświadczyłem błędu P0234. Błąd wyskakuje sporadycznie, najczęściej podczas jazdy po drogach ekspresowych lub autostradzie, zdarzyło się również podczas wyprzedzania, po skasowaniu błędu moc wraca i można jechać dalej. Kolejnym objawem są szarpnięcia podczas dłuższej jazdy po mieście, nie pojawia się wtedy błąd ale sądzę, że może mieć to powiązanie. Podczas szarpnięć słychać metaliczne dźwięki, gdzieś na grupie czytałem, że właśnie takie objawy mogą być powiązane ze sobą. W tej chwili moją główną prośbą jest analiza logów dynamicznych (dodaje je w załączniku), które zrobiłem dla kanału 008, 010 oraz 011, jeśli jeszcze jakieś dane będą potrzebne oczywiście doślę. Z góry dziękuję za pomoc. 

chart.csv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...