Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatronic 3strefy Lift Do Przedlifta.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś napisać czy każdy poliftowy klimatronic podejdzie do przed lifta 3 strefy? czy jakis konkretny ?

Opublikowano

Każdy, jedyne na co musisz patrzeć to guziki do grzania/wentylacji.

Opublikowano
51 minut temu, pydzik napisał:

Każdy, jedyne na co musisz patrzeć to guziki do grzania/wentylacji.

tzn pod jakim względem patrzec ?

Mam teraz 3 strefy grzane rozumiem że jak znajde 3strefy grzane lift obojetnie z jaka literka bedzie mozna go zaadaptowac ? wystarczy CP sciagnac czy trzeba tez kodowac cos ?

Opublikowano

Mówiłem o wentylacji siedzenia. Jak nie masz to szukasz jakiegokolwiek z grzanymi stołkami (literka obojętna)

Przekładasz, ściągasz CP, kopiujesz long code ze swojego starego panelu, w adaptacjach zmieniasz komunikacje z CAN na LIN bo inaczej nadmuch świruje i parę innych pierdółek, żeby było tak jak miałeś przed.

Kup z dobrego źródła, ja chyba dopiero za 5tym panelem trafiłem na niekradziony. Nawet tu na forum gość mi sprzedał część z wędki :/

Opublikowano
8 godzin temu, pydzik napisał:

Kup z dobrego źródła, ja chyba dopiero za 5tym panelem trafiłem na niekradziony. Nawet tu na forum gość mi sprzedał część z wędki :/

Skad wiedziales ze panele byly kradzione? Dowiedziales sie podczas sciagania CP w ASO? Jaka byla ich reakcja? :decayed:

Opublikowano
21 godzin temu, pydzik napisał:

Mówiłem o wentylacji siedzenia. Jak nie masz to szukasz jakiegokolwiek z grzanymi stołkami (literka obojętna)

Przekładasz, ściągasz CP, kopiujesz long code ze swojego starego panelu, w adaptacjach zmieniasz komunikacje z CAN na LIN bo inaczej nadmuch świruje i parę innych pierdółek, żeby było tak jak miałeś przed.

Nie do końca tak z tymi literami i patrzeniem tylko na funkcje (grzanie/wentylacja), są dwa typy paneli, które różnią się budową wewnątrz (tym samym sterowaniem) sprężarki klimy.

Opublikowano (edytowane)

@l2k2 zmienisz to kodowaniem. Pamiętaj, że mówimy o 3strefowym panelu.

 

Różnice w literkach to kombinacje poniższych:

PRCode: 4A0 = Without seat heater
PRCode: 4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
PRCode: 4A4 = Seat heater for front and rear seats separately controlled
PRCode: 9AQ = Air conditioning plus
PRCode: Q1A = Standard front seats
PRCode: Q1D = Sports front seats
PRCode: Q2J = Comfort front seats
PRCode: Q4Q = Sports front seats

I sprowadza się to do frontu, czyli czy potrzebujesz guzik na grzanie/wentylacje.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
2 godziny temu, pydzik napisał:

@l2k2 zmienisz to kodowaniem. Pamiętaj, że mówimy o 3strefowym panelu.

...

I sprowadza się to do frontu, czyli czy potrzebujesz guzik na grzanie/wentylacje.

No nie jest tak. Jak zmienisz kodowaniem skoro panele różnią się hardwarem? Są różne kompresory klimy i w zależności od tego jaki jest w aucie, musi być dobrany odpowiedni z nim współpracujący panel sterowania, inaczej nie będzie w stanie go załączyć. Przerabiałem to na własnej skórze, z tematem woziłem się przez kilka miesięcy, więc wiem co piszę.

Opublikowano

Ok, zostanę jednak przy swoim ;)

To możesz nam i koledze Gibons wyjasnic jak dobrac panel?

Opublikowano

Podzielam zdanie Bartka. Ostatnio rozmawiałem z kolegą który właśnie ma mi przekodować poliftowy do przedlifta i powiedział że wszystko da się zrobić kodowaniem a literkami mam się nie przejmować ważne żeby był z podgrzewaniem foteli jeśli ma się to funkcję.

Opublikowano (edytowane)

W B8 występują kompresory klimatyzacji o różnej budowie i w zależności od tego trzeba dobrać odpowiedni panel, który będzie współpracować z konkretnym kompresorem, inaczej nie odpali sprzęgło i nie będzie się on załączał a tym samym nie poleci zimne powietrze w aucie. Panele jak już pisałem różnią się od siebie budową wewnątrz i samym sterowaniem przez przekaźniki kompresorem, więc głęboka wiara, że rusza wszystko ze wszystkim czy słowa kolegi nie mają tu znaczenia, gdy dwie rzeczy są ze sobą niekompatybilne sprzętowo.

W przypadku źle dobranego panelu do kompresora można: 1) wymienić kompresor na współpracujący z danym panelem 2) kombinować z dodatkowymi przekaźnikami poza panelem, żeby kompresor był włączony, jednak to już druciarnia i nie sądzę, żeby ktoś tutaj tego chciał.

Reasumując, Gibons musi sprawdzić jaki ma u siebie w aucie kompresor i do tego dobrać właściwy panel.

Dla 3 strefowej klimy, z podgrzewanymi fotelami, w polifcie:

Panele: 8K1 820 043 N, 8K1 820 043 T, 8K1 820 043 AQ nie współpracują z kompresorem z pojedynczym przewodem idącym do sprzęgła.

Panele: 8K1 820 043 AJ, 8K1 820 043 BB (8K1 820 043 AD chyba też), współpracują z kompresorem z jednym przewodem idącym do sprzęgła, np. 8T0 260 805 F, 8T0 260 805 P, 8T0 260 805 S, 8T0 260 805 T.

(litery paneli i kompresorów zmienne w zależności od roku produkcji, mogą być jeszcze inne).

Edytowane przez l2k2
Opublikowano

Jeszcze jedna rzecz. Czy panel współpracuje z kompresorem można sprawdzić bez konieczności zdejmowania CP, trzeba go podłączyć do auta i pomimo nieaktywnych funkcji sterowania, sprawdzimy czy na przednią szybę wieje zimnym powietrzem, jeśli tak, to można jechać na zdjęcie CP.

Opublikowano

Rozmawiałem jeszcze dzisiaj aby potwierdzić teze o której wspominałem i mi powiedział że nigdy nie patrzyli na numery w climatronikach poliftowych na numery. Wspomniał też że kompresor nie jest sterowany z panelu climatronica a sterownika elektroniki J519 i tam jest podłączony kompresor.

Opublikowano
3 godziny temu, l2k2 napisał:

Jeszcze jedna rzecz. Czy panel współpracuje z kompresorem można sprawdzić bez konieczności zdejmowania CP, trzeba go podłączyć do auta i pomimo nieaktywnych funkcji sterowania, sprawdzimy czy na przednią szybę wieje zimnym powietrzem, jeśli tak, to można jechać na zdjęcie CP.

Tak bez kodowania taki test? Nie dziwie się, że bujałeś się z tym parę miesięcy. Póki nie znalazłeś panelu który akurat był dobrze zakodowany pod Twoje auto. 

Pamiętasz jaki błąd wywalał panel klimatronika u Ciebie jak miałeś złą literkę? Taki o sprzęgle kompresora? Bo wiem który bit za to odpowiada.

Opublikowano
1 godzinę temu, dominis23 napisał:

Rozmawiałem jeszcze dzisiaj aby potwierdzić teze o której wspominałem i mi powiedział że nigdy nie patrzyli na numery w climatronikach poliftowych na numery. Wspomniał też że kompresor nie jest sterowany z panelu climatronica a sterownika elektroniki J519 i tam jest podłączony kompresor.

Yhmm.. 80% magików elektryków tak uważa, a jak przychodzi co do czego to szeroko otwierają szczękę i rozkładają ręce, bo nie tak miało być Panie... a Ty się z tym tematem męczysz kolego, życzę powodzenia w podłączeniu tych paneli które podałem (8k1 820 043 N, T, AQ) z kompresorami (8T0 260 805 P, S, T) za pomocą kodowania :thumbup:

Opublikowano
44 minuty temu, pydzik napisał:

Tak bez kodowania taki test? Nie dziwie się, że bujałeś się z tym parę miesięcy. Póki nie znalazłeś panelu który akurat był dobrze zakodowany pod Twoje auto. 

Pamiętasz jaki błąd wywalał panel klimatronika u Ciebie jak miałeś złą literkę? Taki o sprzęgle kompresora? Bo wiem który bit za to odpowiada.

Z kodowaniem, panel można zakodować przed zdjęciem CP. Ten test to dodatkowa możliwość sprawdzenia zanim zapłacisz za zdjęcie CP z panelu a potem d*pa.. klima nie działa.

Z błędami różnie, albo 01270 - A/C Magnetic Clutch (N25) 010 - Open or Short to Plus, albo.... żadnych błędów, a nie załącza kompresora.

Opublikowano

Właśnie zrobiłem mały test, u siebie mam panel z literkami AQ, wsadzilem BB - dziala bez zarzutu, zero błędów, chłodzi, grzeje.

Niestety nie wiem jaka mam sprężarke klimy.

Opublikowano
1 godzinę temu, pydzik napisał:

Właśnie zrobiłem mały test, u siebie mam panel z literkami AQ, wsadzilem BB - dziala bez zarzutu, zero błędów, chłodzi, grzeje.

Niestety nie wiem jaka mam sprężarke klimy.

Szkoda, że nie miałeś odwrotnej sytuacji.. Jak masz oba, rozkręć AQ i BB i porównaj. Swoją drogą możesz sprawdzić i sprężarkę, która u Ciebie siedzi, skoro AQ masz to raczej żadna z podanych przeze mnie. 

Opublikowano

No... ale wg Twojej rozpiski AQ i BB nie są zamienialne... :/

Ja ogólnie zamieniałem przedlifta z literkami AP na ten poliftowy AQ. Budowa może i jest inna, ale schemat kabli zawsze ten sam, sterowanie jest realizowane po LIN lub CAN, więc nie rozumiem czemu software'owo nie może być to rozwiązywalne.

Opublikowano
2 godziny temu, pydzik napisał:

No... ale wg Twojej rozpiski AQ i BB nie są zamienialne... :/

Ja ogólnie zamieniałem przedlifta z literkami AP na ten poliftowy AQ. Budowa może i jest inna, ale schemat kabli zawsze ten sam, sterowanie jest realizowane po LIN lub CAN, więc nie rozumiem czemu software'owo nie może być to rozwiązywalne.

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem rozpiskę. Nie napisałem, że są nie zamienialne, tylko które panele nie współpracują z którymi kompresorami konkretnie i że nie jest tak, że wszystko ze wszystkim współpracuje po wymianie. Być może AJ i BB obsługują nie tylko kompresory z pojedynczym kablem, co nie zmienia faktu że AQ ich nie obsłuży. Jak dalej nie rozumiesz tego to nie mam zamiaru Cię kolego przekonywać, możesz wierzyć w supermoce kodów. EOT z mojej strony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...