Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doładowanie 1.8t - ładuje, jakby spadało i znowu do góry vc-scope + logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Jestem amatorem jeżeli chodzi o silnik 1.8t od msc. jest użytkownikiem samochodu z tym silnikiem, zrobiłem logi i vc-scope na czwartym biegu, gaz do spodu. Chodzi o to że słyszę jak turbo pracuje, ale tak jak by w pewnym momencie słabło i znowu do góry. Proszę powiedźcie mi czy to normalne, na podstawie logów i vc-scope że tak turbo działa ? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny, słyszałem o N75, ale błędu nie ma.  Męczę się już od dłuższego czasu i nie mogę sobie poradzić :)

image.png

Z góry dzięki

Mielec-1.8t.xlsx

Opublikowano

Na początek sprawdź zawór dv i zrób pozostałe logi dynamiczne.

Opublikowano (edytowane)

Postaram się namierzyć, czyli jednak jest coś nie tak z tą turbiną, po logach, czy tylko mi się wydaje?Ps. od tygodnia się bawię vcds, i to moje początki, więc sorry że tak dopytuję, i te pozostałe logi dynamiczne to chodziło Ci o 032,033,002,115-118 ? czyli przepływka, sonda 

Edytowane przez bartex1809
Opublikowano

2+33, 3+20 i 115+118 ale skoro wpisałeś, że masz aeb to 2+7, 3+25 i 2+13. Chyba, że coś pomotałeś w profilu :P Turbo najpierw przeładowuje, potem nie trzyma ciśnienia. Może być też kwestia n75. Porób logi, będzie może więcej widać

Opublikowano

Szukałem zaworu DV... no ale go nie, mam blow off,  dowiedziałem się też że mogę mieć za bardzo podciągniętą sztangę od gruszki, specjalnie podobno aby "lepiej" ciągnęła. Pytanie teraz moje brzmi czy przez podciągniętą sztangę od gruszki może mi tak to wariować? 

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem logi, i również vc-scope na 3 biegu do 5 tys i potem czwarty, też już widzę że turbo nie trzyma :D i w jeździe czuć ewidentnie. Blow off działa poprawnie. Przewody ciśnieniowe sprawdziłem i jest okey. 

image.png

115+118.csv

2+33.csv

3+20.csv

Edytowane przez bartex1809
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, bartex1809 napisał:

Szukałem zaworu DV... no ale go nie, mam blow off,

Jakiś chiński pewnie :P Możesz zrobić log 115+118 z odpiętą wtyczką od n75 i będzie widać czy to wina sztangi, a logi proponuje wrzucać na vaglogi.pl

Przepływomierz masz ori od tego silnika, bo przepływ za duży jak na 150koni.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Dzięki Przemo :)

Temat rozwiązałem, kupiłem nowego N75 i wszystko juz gra :D. Przepływomierz oryginał, blow off nie wiem czy chiński, pewnie tak :D A pacjent to Mazda RX-8 :) silnik AEB, a sterownik od APU chyba. Już wszystko raczje śmiga git, i dziś pewnie nowy soft :P 

image.png

2603.csv

Opublikowano (edytowane)

Jest w miarę ok, niewielkie przeładowanie, ale co do sprawności dv, a raczej tego wieśniacko prychającego blow'a to mam wątpliwości, bo nie upuszcza za specjalnie ciśnienia po odpuszczeniu gazu :P Jeśli tak jest rzeczywiście to turbo dostaje po d*pie.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Powiem Ci że może tak być, w tym tygodniu spróbuję go podmienić :) całkowicie inny samochód, jak jest sprawny n75 :D 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...