Jump to content
IGNORED

[B5 AHU] Proszę o analizę logów


woj-o
 Share

Recommended Posts

Witam

Dzis zrobilem logi dynamiczne.

( choc jednak na 4 nawet na a4 jest ciezko 4-5 razy od 1500 do 4200 pojechać ;) )

Objawy są takie że moje ahu kiepsko ciagnie powyzej 3500.

Podejrzewalem przepływomierz lub sterowanie turbiną (lub samą turbinę) ew. wtryski ale

to podobno mogę wykluczyć.

oto co namierzyłem:

- grupa 003

27dbd4437d0db3c2.jpg

- grupa 008

5886456be0b6cd75.jpg

-grupa010

96c002aa1e167cb2.jpg

-grupa011

f6d6ab33e1b39614.jpg

samochód dogrzany - 90 st na wskaźniku.

proszę o pomoc w ocenieniu co tu jest nie tak?

moim okiem do LMM jest ok a przyczepić się można do ciśnienia doładowania.

Czy do lepszego oglądu jeszcze jakaś grupa by się przydała?

jeszcze taka uwaga że na logach statychnych wyszła różnica we wskazaniach temperatury

chłodziwa - pokładowy wskażnik pokazuje 73st natomiast komputer widzi 43.

jutro z rana zobaczę czy też jest różnica w tych wskazaniach.

bo 2 razy miałem problem że po zapaleniu i daniu 1500 obr chodzi na 2 gary i nie spala ropy - po 10 sekundach mu przechodzi.

robiłem też logi statyczne na jałowych obrotach - wszystkie wartości wtedy sa w normie tzn w sumie dokładnie w połowie dozwolonych przedziałów.

Link to comment
Share on other sites

a przyczepić się można do ciśnienia doładowania.

fakt, słabo ładuje - wydaje mi się, że N75 niedobrze pracuje. Może na początek zmierz jego rezystancję (powinna wynosić około 25-45Ω)

Link to comment
Share on other sites

dzięki za wskazanie na n75 - jutro pomierze.

jak nastepnym razem bede robil logi to chyba jednak 3 bieg. na 4 przy tych 4200 mam 160kmh to raz a dwa na a4 zejsc do 50kmh tez trudno ;)

czy to normalne że grupy 000 w vag-com 301 nie da się logować?

jeszecze mały OT - przy próbie łączenia z klimatronikiem jest sporo błędów transmisji do tego stopnia że odczytać błędów sie nie da ledwo co udaje się połączyć, nie zawsze zresztą. może byc to problem z panelem - czy może zmniejszyć szybkośc interface'u?

Link to comment
Share on other sites

ewidentne niedoładowanie ... prawdopodobnie wysrał sie N75 ... podmienic na nowy i zrobic nowe logi ...

p.s sprawdz jeszcze przewody cisnieniowe od N75

Link to comment
Share on other sites

pomary n75 w normie (rezystancja 24 Ohm), ale to ewidentnie jego wina, raz na IV przy 3000 odcieło turbo ;) - zero mocy. Po zgaszeniu i jakiś 2 h wróciło do normy, więc albo sie zacina albo co - nowy w drodze (170PLN ASO co dziwne w sklepie zwykłym krzykneli 300 i to nie był ten z AFN'a ;) ).

Link to comment
Share on other sites

witam

mam 1.9tdi z 1997 roku, silnik AHU 90ps

od dawna mam problemy z przeładowaniem

bład 00575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym

zmieniono:

- czujnik ciśnienia na dolocie

- zawór N75 (wrangler) sterujący turbiną

w międzyczasie mody:

- wtryski ASV

- nowy program

robiono logi dynamiczne -> turbo i przepływka są sprawne (moge przesłać logi)

po wymianie czujnika ciśnienia na jakiś czas

się poprawiło ale potem znów zaczęło przeładowywać,

po wymianie n75 na inny używany sprawny

(razem z nowym programem) pogorszyło się znacznie !!

co może być jeszcze przyczyną ?? brak mi już pomysłów

a może jest jakiś sposób na sprawdzenie używanego n75

(mam dwie sztuki) bez wymiany na nowy

aktualnie przeładowuje notorycznie, ktoś mi sugerował

zaślepienie EGR ale czy to ma w ogóle jakiś związek??!!

bardzo proszę o pomoc...

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 21-04-2007, 09:55 ]

scaliłem, kontynuuj w tym samym temacie, przecież to ten sam problem

Link to comment
Share on other sites

pomary n75 w normie (rezystancja 24 Ohm), ale to ewidentnie jego wina, raz na IV przy 3000 odcieło turbo ;) - zero mocy. Po zgaszeniu i jakiś 2 h wróciło do normy, więc albo sie zacina albo co - nowy w drodze (170PLN ASO co dziwne w sklepie zwykłym krzykneli 300 i to nie był ten z AFN'a ;) ).

Nie sugeruj się rezystancją,już wiele razy sie przekonałem...

Link to comment
Share on other sites

podmieniłem n75 na nowy, przejazd testowy wypadł OK

a więc wymieniłem "używany sprawny" na nowy (po rabacie koszt 130zł)

niestety jeden dzień OK (idealnie jak po zmianie padniętego na "używany sprawny")

a potem znów przeładowuje... mam wrażenie że to nie wina n75, tylko czego??!!

PS. a czy nowy program mógł coś namieszać, zbyt wysokie lub niskie ciśnienie doładowania? mogę zrobić logi dynamiczne raz jeszcze

POMOCY :(

Link to comment
Share on other sites

Mialem paska z tym silnikiem i identyczna usterke w nim. Winowajca byl N75, zreszta w AHU turbina jest bez zmiennej geometrii wiec za przeladowanie odpowiada N75 lub gruszka Wastegate (membrana w niej). Podmien na nowy i pojezdzij kilka dni...

Link to comment
Share on other sites

sprawdz wszystkie przewody ciśnieniowe które przychodzą i odchodzą on N75, od początku do końca, moze być któryś przetarty i N75 nie bedzie pracował jak należy

Link to comment
Share on other sites

wymieniono n75 na nowy, zmieniono kąt wtrysku i dawkę (7,6 na 3,2)

wklejam logi przepływki i turbo po tych zmianach:

log1.jpg

log2.jpg

proszę o analizę... PS. autko ma programik (seryjnie 90ps AHU)

Link to comment
Share on other sites

na moje oko ciut niedomoga przepływka przy wysokich obrotach. Turbo ok, ale to osądy dla serii a nie programiku, więc znawcy tematu może coś więcej napiszą.

Link to comment
Share on other sites

masz powyżej przecież, kolega w AHU na programie ma około 1bara

Link to comment
Share on other sites

witam. mam pytanko, jakie może być maksymalne ciśnienie doładowania?

tzn jakie seryjnie jest maksymalne [w mapie] czy jakie moze byc po programie ... ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...