Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika z ANA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W mojej Audi jest slinik ANA, niestety skończyły się w nim pierścienie, postanowiłem przełożyć silnik, żeby zrobić remont tak jak należy nie mam w tej chwili pieniędzy. W mojej okolicy jest problem z dostępnością takiego samego silnika jak mój, moje pytanie czy bedzie pasował któryś inny silnik bez zbytnich przeróbek, czym się różni AHL, ARM (słupek silnika)? Który najlepiej wsadzić, czy szukać koniecznie ANA?

Edytowane przez Strzala88
Opublikowano

Jaki masz budżet?

I skąd wiesz że skończyły się pierścienie?

 

Opublikowano
1 godzinę temu, maciej_m napisał:

Jaki masz budżet?

I skąd wiesz że skończyły się pierścienie?

 

Po rozgrzaniu pali olej w dużych ilościach, ok 0,8l na 100km, górą tyle by nie brał napewno, ale jutro jeszcze zmierze kompresje i ewentualnie zrobię test olejowy, olej z płynem chłodniczym się nie miesza, ciśnienie w węże od płynu nie idzie, budrzet im niższy tym lepiej, chciałbym zmieścić się w 1000zł ze wszystkim

Opublikowano

Przy takim budżecie to raczej ciężko będzie Ci kupić silnik w przyzwoitym stanie - nie zależnie od tego czy to będzie AHL czy ANA. W najlepszym wypadku kupisz kolejną niespodziankę - "Panie nufka funkiel sztuka, nie śmigana, wyjęta z 20 letniego auta i pacz Pan tylko 130 kkm nalotu ;). Do tego dolicz rozrząd, olej, filtry, płyn chłodniczy, jakieś drobne detale trudno będzie się zmieścić żeby, parafrazując klasyka był "taaaaaki efekt przy takim skromnym budżecie". Jak doliczysz przekładkę u mechanika to 2k cebulionów może być mało.

Pierścienie nie koniecznie musiały się skończyć ale mogły się zablokować w rowkach nagarem (nawet jeżeli to i tak warto dać nowe pierścienie). Powiedz jeszcze jaki masz przebieg i czy nie przegrzałeś go w ostatnim czasie?, czy jeździsz na LPG i czy na czas wymieniasz olej i jaki olej używasz?

Jeżeli robocizna zostaje po twojej stornie i masz warunki to ja bym jeszcze przemyślał wymianę tylko pierścieni i ewentualnie regenerację głowicy.

Komplet pierścieni KolbenSchmidt - 240 PLN; uszczelka pod głowicę - 100 PLN; olej - 100 PLN; płyn chłodniczy - 50 PLN; filtr oleju - 20 PLN, szlif głowicy - 30 PLN, drobne detale - 100 PLN. SUMA: c.a. 700 PLN. Jak już możesz trochę podnieść budżet to regeneracja głowicy obejmująca wymianę prowadnic zaworów, uszczelniaczy zaworów, docieranie zaworów powinna się zamknąć w 600 PLN. Dorzuciłbym jeszcze 200 PLN na nowe panewki (główne i kobowodowe) tak dla świętego spokoju.

Może się oczywiście okazać, że tłoki bujają się na "sworzniach", tuleje są wytarte albo wał ma na czopach rysy jak "wielki kanion". Ale możesz motor rozebrać i jak się okaże beznadzieja to szukać zamiennika.

Aha i moja rada. Jak jednak zrobisz taką naprawę, tuleje będą w dobrym stanie, to na pierwsze dotarcie ani nigdy później nie lej do silnika żadnych minerałów ani innego g......a. Od razu zalej 5W40 ostatecznie 10W40 ale jakiejś przyzwoitej firmy. Wyremontowałem i docierałem tak dwa motory (ANA i ALZ) stosując MOTUL 5W40 i dałem im kilka godzin popracować na wolnych obrotach. Nic im się nie stało. Jak się zdecydujesz na remont to daj znać mogę coś jeszcze podpowiedzieć.

Opublikowano (edytowane)

Silnik właśnie mogę kupic w bardzo dobrej cenie, dobry znajomy się tym zajmuje, ale niestety nie ma akurat ANA, stąd pytanie czy AHL ma taki sam słupek, czy wiele się różni?

 

Jeżeli chodzi o remont to może wystąpić problem z osiowością cylindrów, wtedy jeszcze dochodzi szlif cylindrów, założenie większych tłoków, lub wstawienie nowych tuleji pod nominalne tłoki, przy remoncie zdaje sobie sprawę z kosztów.

 

Olej był właściwie zmieniany, co 10tyś 10W40 Valvoline, a przebieg na liczniku to 212tyś, samochód  miał od pewnego czasu problem z termostatem, trzymał za niską temperature, ok 62 stopni, po wymianie okazało się że silnik na ciepłym ciągnie olej w dużych ilościach, może rzeczywiście prblem leży w tym że pierścienbie "stoją" w tłokach? Aha no i samochód zawsze jeździł tylko na benzynie.

Edytowane przez Strzala88
Opublikowano
3 minuty temu, Strzala88 napisał:

Silnik właśnie mogę kupic w bardzo dobrej cenie, dobry znajomy się tym zajmuje, ale niestety nie ma akurat ANA, stąd pytanie czy AHL ma taki sam słupek, czy wiele się różni?

No to pytanie nie odpowiem na 100% ale etka pokazuje, że dla niektórych wersji samochodu kompletny blok ma taki sam symbol dla AHL i ANA. http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/1999/223/R/1/103/103005

 

5 minut temu, Strzala88 napisał:

Jeżeli chodzi o remont to może wystąpić problem z osiowością cylindrów, wtedy jeszcze dochodzi szlif cylindrów, założenie większych tłoków, lub wstawienie nowych tuleji pod nominalne tłoki, przy remoncie zdaje sobie sprawę z kosztów.

Robiłem remont ANA przy niepotwierdzonym przebiegu 260 kkm (auto ściągnięte z Niemcowa po dwóch Hansach i jednym Abdulu czyli ma pewnie ze 100 kkm więcej). Na tulejach dalej były doskonale widoczne ślady honowania a więc nie ma możliwości aby cylinder miał znaczące zaburzenia kształtu. Auto po remoncie nie pali oleju.

9 minut temu, Strzala88 napisał:

Olej był właściwie zmieniany, co 10tyś 10W40 Valvoline, a przebieg na liczniku to 212tyś, samochód  miał od pewnego czasu problem z termostatem, trzymał za niską temperature, ok 62 stopni, po wymianie okazało się że silnik na ciepłym ciągnie olej w dużych ilościach, może rzeczywiście prblem leży w tym że pierścienbie "stoją" w tłokach? Aha no i samochód zawsze jeździł tylko na benzynie.

No więc skoro motor był poprawnie eksploatowany to po co robić sobie robotę z rozbieraniem i wyciąganiem motoru. Zrzuć czapkę i miskę. Zdemontuj tłoki, obejrzyj pierścienie i tuleje (a nawet same tuleje bez demontażu miski) i będziesz wiedział czy warto wymieniać czy jest trup. Taki demontaż nie powinien Ci zająć więcej niż 4h (jeżeli masz pojęcie jak się do tego zabrać).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, maciej_m napisał:

No to pytanie nie odpowiem na 100% ale etka pokazuje, że dla niektórych wersji samochodu kompletny blok ma taki sam symbol dla AHL i ANA. http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/1999/223/R/1/103/103005

Po etce patrzyłem właśnie że pasuje dużo części, wydaje mi się że powinny pasować, ale właśnie brakuje mi tej pewności.

 

Godzinę temu, maciej_m napisał:

Robiłem remont ANA przy niepotwierdzonym przebiegu 260 kkm (auto ściągnięte z Niemcowa po dwóch Hansach i jednym Abdulu czyli ma pewnie ze 100 kkm więcej). Na tulejach dalej były doskonale widoczne ślady honowania a więc nie ma możliwości aby cylinder miał znaczące zaburzenia kształtu. Auto po remoncie nie pali oleju.

 

Godzinę temu, maciej_m napisał:

No więc skoro motor był poprawnie eksploatowany to po co robić sobie robotę z rozbieraniem i wyciąganiem motoru. Zrzuć czapkę i miskę. Zdemontuj tłoki, obejrzyj pierścienie i tuleje (a nawet same tuleje bez demontażu miski) i będziesz wiedział czy warto wymieniać czy jest trup. Taki demontaż nie powinien Ci zająć więcej niż 4h (jeżeli masz pojęcie jak się do tego zabrać)

Skoro tak, rzeczywiście warto wyciągnąć tłoki i sprawdzić stan tuleji, możeliwe że wystarczy wymienić pierścienie. Zrobię jak napisałeś. Dzieki wielkie za pomoc.

Edytowane przez Strzala88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...