Miłosz1 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 (edytowane) Od 2 tygodni diagnozowałem swoje auto w tym temacie: https://a4-klub.pl/topic/418449-ocena-logów-18t-apu/ Wymieniłem przepływkę i przepływ wrócił do normy. Zamontowałem zawór DV (2 tyg. temu kupiłem nowy). Tutaj log po podpięciu wężyka do DV (ten który idzie z zaworu N249): Tutaj była jeszcze stara przepływka! http://log.malonetuning.com/chart/230464#H8KLCADDvD3CtVoCA23CjkEOwoMgEEXDrzLDqyHCkWp7GcOCwoLClsKJwpIowphhMMK2wqfCr2DDksK4w6hyw57Du8O%2FZ8KMAcKmJW3CpMK8E8KXSQA1w7YWw7%2FDoVvDhcKvwrQ8QyQ1ciprBsOsTjgnDh86TsKEwpEiwrETwoLDk8OEwo1YwpQkwrUrwrfCh8OaODtTw7DCl8O1DsOvKFzCqBrDp8K9esO%2Fw4LDgGHCnMKkwo0dw4nCizAdw7bDuMKof8OhYBF0wovCuCIpwq9zaMKTesKww7YLGRDCksOVw6EAAAA%3D A tutaj log po odpięciu i zaślepieniu wężyka, który idzie do DV: Tutaj już po wymianie przepływki! http://log.malonetuning.com/chart/230643#H8KLCADCm3jCuloCA23CjkEOwoMgEEXDrzLDqyHCkWp7GcOCwoLClsKJwpIowphhMMK2wqfCr2DDksK4w6hyw57Du8O%2FZ8KMAcKmJW3CpMK8E8KXSQA1w7YWw7%2FDoVvDhcKvwrQ8QyQ1ciprBsOsTjgnDh86TsKEwpEiwrETwoLDk8OEwo1YwpQkwrUrwrfCh8OaODtTw7DCl8O1DsOvKFzCqBrDp8K9esO%2Fw4LDgGHCnMKkwo0dw4nCizAdw7bDuMKof8OhYBF0wovCuCIpwq9zaMKTesKww7YLGRDCksOVw6EAAAA%3D Z tego wynika, że prawdopodobnie uszkodzeniu uległ zawór N249, który cały czas puszcza podciśnienie. Podkreślam, że robiłem test wyjść (output test) i nie ma błędu od N249 ! Gdy wężyk jest podpięty do DV, turbo w ogóle nie chce wstawać, tak jakby już od początku zawór N249 upuszczał, zamiast dopiero po zdjęciu nogi z gazu (zamknięcie przypustnicy). Dodatkowo podpiąłem pod ten wężyk manometr na podciśnienie, auto stało, bieg jałowy, żadnego obciążenia, a zegar wskazywał -0,06MPa. Czy to już świadczy, że zawór ten jest do wymiany? Czy mogło coś innego ulec uszkodzeniu? Macie jakieś pomysły? Nie chce robić nie potrzebnej roboty (cały kolektor + instalacja gazowa, która jest nad nią wymaga demontażu) i wolę zapytać osoby, która zna się na rzeczy. Dzięki. Edytowane 1 Kwietnia 2018 przez Miłosz1
Łukasz13 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) Jeśli faktycznie n249 jest uszkodzony co zdaża sie rzadko, ale oczywiście może sie zdażyć, na Twoim miejscu cienki wężyk od zawru dv podpioł bym prosto pod kolektor omijają n249, podepnij go do krócca na brzegu kolektora dokładnie tak jak na tym obrazku Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez Łukasz13 1
Miłosz1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2018 5 godzin temu, Łukasz13 napisał: Jeśli faktycznie n249 jest uszkodzony co zdaża sie rzadko, ale oczywiście może sie zdażyć, na Twoim miejscu cienki wężyk od zawru dv podpioł bym prosto pod kolektor omijają n249, podepnij go do krócca na brzegu kolektora dokładnie tak jak na tym obrazku Do tego co jest zaznaczone na niebiesko? Czyli odpiąć wężyk od N249 i podpiąć pod ten króciec? Dodatkowo, po zrobieniu tej modyfikacji jak auto ma się zachowywać i czego to dowiedzie?
Łukasz13 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Podepnij zawór dv tak jak jest na rysynku czerwona kreską do kolektora, omijasz w ten sposób zawór n249 i będzie działać wszystko poprawnie, tak to działało w starszych wersjach 1.8t z przepustnica na linkę gdzie nie było jeszcze montowanych n249.
Miłosz1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Teraz, Łukasz13 napisał: Podepnij zawór dv tak jak jest na rysynku czerwona kreską do kolektora, omijasz w ten sposób zawór n249 i będzie działać wszystko poprawnie, tak to działało w starszych wersjach 1.8t z przepustnica na linkę gdzie nie było jeszcze montowanych n249. Czyli jest sens w ogóle wymieniać ten N249? Koszt 250 zł (sam go zamontuje) za samą część. Dodatkowo ten obrazek jest tak mały, że nie widzę co to za króciec Nie masz większego może?
Łukasz13 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 No dlatego Ci pisze zebys załozył i nie bawił sie w wydatki na nowy zaworek, króciec napewno znajdziesz jak otworzysz maskę jest tylko jeden na brzegu kolektora od strony zderzaka, org. jest tam wężyk który idzie najpierw do zaworka n249 a potem do zaworu dv, Ty poprostu podłaczysz zaworek dv do kolektora omijając n249.
Miłosz1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Dobra, doskonale wiem gdzie on jest. Powiedz mi jeszcze czy trzeba wypinać kostkę od N249, zaślepić w jakiś sposób albo coś? Czy taka operacja wystarczy, aby zabezpieczyć moją turbawkę?
Łukasz13 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Kostki nie wypinaj, możesz zaślepić wyjścia z n249 jeśli zaworek nie działa właściwie to może ciągnąc przez niego lewe powietrze, narazie podłacz dv prosto pod kolektor i pojeździj sprawdzając czy nie będzie dodatkowych błedów od zaworka n249.
Miłosz1 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Odepnę jutro, zrobię logi i dam znać co i jak. Później uzgodnimy co dalej zrobić z (prawdopodobnie) zepsutym zaworkiem.
Miłosz1 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 13 godzin temu, Łukasz13 napisał: Kostki nie wypinaj, możesz zaślepić wyjścia z n249 jeśli zaworek nie działa właściwie to może ciągnąc przez niego lewe powietrze, narazie podłacz dv prosto pod kolektor i pojeździj sprawdzając czy nie będzie dodatkowych błedów od zaworka n249. Jedyne króćce, które mam na kolektorze to takie: Spoiler Czy chodzi o ten króciec z pierwszego zdjęcia? On idzie pod kolektor do zaworka? Tam mam podpiąć wężyk prosto z zaworka DV? Co z wężykiem, który wypne?
Łukasz13 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Tak z pierwszego, tam podpiąc zaworek dv, wężyk wypięty możesz zaślepić.
Miłosz1 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 3 minuty temu, Łukasz13 napisał: Tak z pierwszego, tam podpiąc zaworek dv, wężyk wypięty możesz zaślepić. Zaraz pójdę to zrobić, mam nadzieje, że gdy rozkręcę przepustnicę będę miał miejsce, żeby tam rękę włożyć Po tym wszystkim zrobie logi + log do 4tys. i odpuszcze gaz, zobaczymy jak się auto zachowa.
Miłosz1 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Łukasz13 napisał: Tak z pierwszego, tam podpiąc zaworek dv, wężyk wypięty możesz zaślepić. Zaślepilem wezyk który wyjalem z kolektora oraz króciec na zaworku N249 który pozostał pusty po wyjęciu wezyka z DV. Podpialem to na krótko tak jak mówiłeś czyli prosto z DV do kolektora, oto log jak odpuszczam gaz przy 5tys: [ http://log.malonetuning.com/chart/230940#H8KLCADDq2XDg1oCA03CjEEOw4MgDATDv8OCw5nClkLCm8OfIA7CtFjDhFIKwpExVcOaw5cnEMKpw6pxd2bDlznDsyzCrwdnw4IkwqVtw5XDgMOkwqHCl2sRw77DkhnDgSTDiiRBw4lcJMK%2FSRTCtcOgwo5hw6fCvsK4NgtHw4IYNFTDkl7DnkHCpVEnIUbDvMO8ZCPCnBYdZ8Knw7kHw5wEM1jCuHkwdsOgw5DCtMOUbcOlcWdnw68PbhobCMKvAAAA Spełnia swoje zadanie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się