Skrabio02 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Witam, ostatnio zauważyłem spadek mocy, brakuje dołu, góra też szału nie robi. Ponadto silnik rano po odpaleniu trzęsie się dosyć mocno. Porobiłem logi, widać że jest coś nie tak. Odłączyłem przepływomierz żeby zobaczyć czy coś się zmieni. Samochód jeździ tak samo, logi są podobne, nie było checka ani błędu w komputerze. Gdzie może leżeć problem? 1.8t BEX Q 2003r 300.000km przebiegu. Pierwsza próba na benzynie, druga LPG log 115+118 log 002+033 log 003+020
przem8 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Turbo późno wstaje, auto po programie i brak przepływu. Sprawdź szczelność dolotu, dv i odmę na początek.
Skrabio02 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) DV jest ok. Znalazłem nieszczelności w kolektorze ssącym, jedna na króćcu od gazu a druga to gumki na wtryskiwaczach. Mam wrażenie że zawór pcv jest jeszcze uszkodzony. Jak go sprawdzić? Czy te nieszczelności mają wpływ na pomiar przepływu powietrza? Edytowane 11 Lipca 2018 przez Skrabio02
Skrabio02 Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 (edytowane) Naprawiłem nieszczelności, bez zmian. Następnie z ciekawości zacząłem odpinać czujniki. Odłączyłem przepływkę i obie sondy lambda, co ciekawe auto jechało identycznie, bez żadnego checka. Na pierwszy strzał poszedł program. Zrobiłem backup i wgrałem serię. Czuć że auto jest znacznie słabsze, do serii też mu sporo brakuje, kumpla AWT z wirusem jedzie znacznie lepiej. Poniżej logi. Proszę o ocenę ? LOG 002-033 LOG 003-020 LOG 115-118 Edytowane 11 Lipca 2018 przez Skrabio02
cysiek18 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 12 godzin temu, Skrabio02 napisał: Naprawiłem nieszczelności, bez zmian. Następnie z ciekawości zacząłem odpinać czujniki. Odłączyłem przepływkę i obie sondy lambda, co ciekawe auto jechało identycznie, bez żadnego checka. Na pierwszy strzał poszedł program. Zrobiłem backup i wgrałem serię. Czuć że auto jest znacznie słabsze, do serii też mu sporo brakuje, kumpla AWT z wirusem jedzie znacznie lepiej. Poniżej logi. Proszę o ocenę ? LOG 002-033 LOG 003-020 LOG 115-118 Logi robiłeś na PB czy LPG ? Przepływ dalej mizerny, turbo słabo, późno wstaje. Sonda wskazuje ubogą mieszankę. Sprawdź ciśnienie paliwa.
Skrabio02 Opublikowano 12 Lipca 2018 Autor Opublikowano 12 Lipca 2018 (edytowane) Wstawiłem logi na PB ale na LPG też zrobiłem. W tym przypadku lambda dochodziła do 20% ale gaz nie jest wyregulowany pod serie. Na dniach sprawdzę ciśnienie. Zauważyłem jeszcze że MAF na wirusie i ori sofcie jest identyczne, chociaż auto jest wyraźnie słabsze. Edytowane 12 Lipca 2018 przez Skrabio02
Skrabio02 Opublikowano 9 Września 2018 Autor Opublikowano 9 Września 2018 Ciśnienie paliwa w normie. Gaz ustawiłem na korekty, jest tylko trochę lepiej. Podczas eksploatacji padł mi czujnik położenia wałka. Po wymianie auto dostało lepsze doły, zaczął zbierać się od 2500 ale dalej mocy jak nie było tak nie ma. Zacząłem przerabiać sprawę z rozrządem, grupa 91: nastawnik faz przestawia się z OFF na ON podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1200 do 3000, w czwartej komórce widać zmianę z 0CF na 20CF. W grupie 093 w czwartej komórce mam wartość -16, jest ona stała. Czy może być to problem z nastawnikiem faz rozrządu?
przem8 Opublikowano 9 Września 2018 Opublikowano 9 Września 2018 36 minut temu, Skrabio02 napisał: W grupie 093 w czwartej komórce mam wartość -16, Masz przestawiony rozrząd o ząbek.
Skrabio02 Opublikowano 9 Września 2018 Autor Opublikowano 9 Września 2018 1 minutę temu, przem8 napisał: Masz przestawiony rozrząd o ząbek. Rozrząd wymieniałem 15 tyś km wcześniej. Przed i po wymianie auto miało moc, problemy zaczęły się znacznie później i auto od razu nie stało się mułowate tylko słabło przez jakiś czas. Możliwe że podczas eksploatacji coś się stało z rozrządem?
przem8 Opublikowano 9 Września 2018 Opublikowano 9 Września 2018 (edytowane) W gr.93 wartość powinna być jak najbliżej zera, a norma to -3 do +6. Jeśli faktycznie jest przestawiony o ząbek to będzie zamulony. Zmienne fazy działają, bo jak napisałeś zmieniają się w pewnym zakresie obrotów i działają tylko przy spokojniej jeździe, tak jak powinno być. Trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu na pasku i jeśli tu będzie ok to należy zajrzeć pod pokrywę do wałków jak tam jest ustawione. Jak to mówią, wszystko się może zdarzyć ? Edytowane 9 Września 2018 przez przem8
Skrabio02 Opublikowano 3 Października 2018 Autor Opublikowano 3 Października 2018 W dniu 9.09.2018 o 21:02, przem8 napisał: W gr.93 wartość powinna być jak najbliżej zera, a norma to -3 do +6. Jeśli faktycznie jest przestawiony o ząbek to będzie zamulony. Zmienne fazy działają, bo jak napisałeś zmieniają się w pewnym zakresie obrotów i działają tylko przy spokojniej jeździe, tak jak powinno być. Trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu na pasku i jeśli tu będzie ok to należy zajrzeć pod pokrywę do wałków jak tam jest ustawione. Jak to mówią, wszystko się może zdarzyć ? Rozrząd faktycznie był przestawiony. Poprawiłem go i przy okazji wymieniłem łańcuch rozrządu. Wartość w grupie 93 teraz wynosi 1. Niestety auto jedzie tak jak jechało. Nie zauważyłem poprawy. Jutro zaślepię pompę sai, jak to nie pomoże to wymienię kompa bo mam w szafie i zrobię kolejne logi. Macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić? Jutro i piątek mam urlop więc jest czas żeby szukać usterki, tylko gdzie...
przem8 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 6 godzin temu, Skrabio02 napisał: Jutro zaślepię pompę sai Raczej to nic nie da. Powtórz logi na benzynie po kasowaniu błędów 2+33 , 3+20 i 115+118
Łukasz13 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Zdejmij kata i sprawdz czy nie zatkany, obejrz przy okazji żeliwo turbiny, sprawdz kompresje.
Tom_ Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Zrób adaptację w kanale 00, wstaw 0 i zapisz. Zrób po tym adaptację przepustnicy
Skrabio02 Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 Kata już wcześniej sprawdzałem. Świeciłem lampką od dołu i światło przechodziło przez niego. Wydaje się być sprawny. Kompresji nie sprawdzałem, jak uda mi się załatwić miernik to jutro zobaczę. Zrobiłem co napisał Tom_, porobiłem logi. LOG-01-002-033 LOG-01-003-020 LOG-01-115-118 Widzę że lambda wysoka, więc ustawiłem LPG tak aby korekty były w okolicach zera. Nic to nie zmieniło. Przepływ dalej słaby, mocy brak. Jakieś pomysły? Jutro też mam cały dzień na grzebanie, tylko nie wiem co robić.
przem8 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 (edytowane) Logi robiłeś na lpg? Chcesz diagnozować instalacje lpg czy sprawność silnika na paliwie do którego jest stworzony? ? Dv sprawdzałeś? Edytowane 4 Października 2018 przez przem8
Skrabio02 Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 3 minuty temu, przem8 napisał: Logi robiłeś na lpg? Chcesz diagnozować instalacje lpg czy sprawność silnika na paliwie do którego jest stworzony? ? Dv sprawdzałeś? Te logi sa na PB98. Na lpg robiłem później i ich nie wgrywałem. Sprawdzałem DV jak problem z mocą się zaczął.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się