hower Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Witajcie, jak w temacie ujawniłem wyciek płynu chłodniczego właśnie z tego elementu rozumiem że to kruciec z czujnikiem temperatury? Czy wiecie jak go wyciągnąć, czy da się go naprawić czy kupić nowy, jeśli nowy to jakie jest jego oznaczenie? Z góry dziękuję. Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 To jest czujnik temperatury, uszczelnia go oring, który najprawdopodobniej masz do wymiany. Oring kupisz bez problemu w motoryzacyjnym, a żeby wyjąc czujnik musisz najpierw wysunąć zawleczkę, a później wyciągnąć czujnik do góry. Montaż w odwrotnej kolejności, łatwizna uważaj tylko aby zawleczka nie spadła na blok silnika bo jest później kłopot z odzyskaniem jej.
hower Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Dziękuję Majkel. Wydaję mi się że to gdzieś poniżej czujnika ale sprawdzę ten oring.
hower Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Problem rozwiązany. Niestety skończyło się na wymianie rury w której zamocowany jest czujnik wody (były na nim małe dziury przez które tryskał płyn chłodniczy). Aby wymienić tą niewinną rurę trzeba się sporo napracować. Należy zdemontować: -turbo - przewody paliwowe - kosz filtra oleju - EGR Najwięcej trudności sprawia demontaż kosza filtra oleju - dużo trudno dostępnych śrub (imbus 5 mm). Po wykręceniu kosza rura wody wychodzi bez problemu jednym ruchem w kierunku kabiny. Po zamontowaniu wszystkiego pamiętajcie o odpowietrzeniu układu paliwowego, ja odkręciłem przewody paliwowe i po chwili kręcenia rozrusznikiem gdy pojawiła się ropa przykręciłem przewody i odpalił bez problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się