Mk-Mateusz Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam. Kolega ma taki przypadek z A6 2001r 2.5TDI AKN, był kilka minut temu... Na pełna diagnostyke vagiem nie miałem dzis czasu, ale tak z przeglądniecia co sie stało. Auto stało 2tyg w garazu, odpala i zaczyna telepac, trzasc, silnikiem, tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. Za mna jak jade kłęby białego dymu, starszanie smierdzi spalinami. W VAG bład 0550(kasuje sie ale wraca), strasznie duze korekcjie na cylindrach ok 2-3jednostki. Tylko korekcje wg. VAG pomiedzy 1 a 2 cylinderm w normie bliskiej zera. Reszta maskarka, dochodzi do 4. Myslałem ze to kat wtrysku, ale sam by sie nie przestawił, pozatym pali od kopa:/
Piotruś Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Wygdybać można wszystko ... . Na przykład "przeskoczony" o ząbek rozrząd - co jakby koresponduje z błędem 550 i korekcjami poza zakresem wszelkiej tolerancji ... . Samo przestawienie kąta wtrysku - choćby okrutnie wielkie - nie spowoduje wzrostu korekcji tylko na jednej głowicy ... . Jeżeli rozrząd "nie przeskoczył" - to inną możliwością są "powypadane dźwignie zaworowe" (też prawdopodobne z uwagi na długi postój auta). Można by tak całe elaboraty z hipotezami wypisać lecz to nic nie da. Autkiem trzeba się bardzo starannie zaopiekować, skoro dwutygodniowy postój aż tak mu zaszkodził ... .
Mk-Mateusz Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 no wczesniej miał wymienianie, popychacze, wałki,dzwigienki itp co związane z padnieciem silnika V6...
Piotruś Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 W takim razie "pół biedy" ale rozrząd należy doregulować, a przede wszystkim i to bezzwłocznie - skontrolować naciąg paska zębatego !!! Korekcje na poziomie +/- 4mg/suw naprawdę nie biorą się z niczego ... . Tym bardziej szkoda silniczka, skoro pochłonął już taaakie inwestycje ... . W "normalnych" warunkach (czyli gdyby nie pojawiał się błąd 550) - typowałbym jedynie zatarty/"zastygnięty" wtryskiwacz. Jednak w przypadku, kiedy wraz z problemem pojawił się ten cholerny 550 - prawdopodobienstwo przestawionego rozrządu wzrasta niebotycznie i radzę z tym uważać, bo będzie buba/zonk ... .
Mk-Mateusz Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 gdzie znajde w 2.5tdi regulator poczatka kata wtrysku??? EDIT: po rozebraniu pokrywy... spadły krzywki... dlaczego do tego doszlo...??? dwie wypadły...
Piotruś Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 po rozebraniu pokrywy... spadły krzywki... dlaczego do tego doszlo...??? dwie wypadły... Jeżeli wałki z hydrauliką można uznać "jako nowe" - to znaczy, że serwis dokonujący "niedawnej" wymiany tych elementów nie zatroszczył się najważniejszy element/podpunkt takiej naprawy - czyli sprawdzenia i ewentualnej wymiany koniecznych elementów układu smarowania (najczęściej wymiany wymaga system olejowy i zaworki zwrotne, dużo rzadziej pompa olejowa). NIE JEST DOBRZE ... !!!
Mk-Mateusz Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 dzieki kolego za opinie... EDIT: mechanik stwierdził ze ktos odpalil auto i wdepnol gaz i to spowodowało powyzsze(smarownie jescze nie zdarzyło "dojsc")... i ze to czesty przypadek. nie znam sie, dla mnie to wygladało jak "pozbywanie sie winy" z siebie... włascieicel przyjol to do wiadomosci, rozebralismy auto i widac to co napsialem...
Piotruś Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Mk-Mateusz - jeżeli chcesz to wydrukuj mój "opis sytuacyjny" i podsuń go facetowi pod nos. Odczekaj aż przeczyta a potem tylko zapytaj czy masz się zwrócić do rzeczoznawcy o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej hipotezy ... . Zapewniam Cię, że wyjdziesz z tego zajścia "z tarczą" a nie "na tarczy". Aha - zapytaj go jakie zmierzył ciśnienie oleju tuż po naprawie wałków (bo jeśli nie mierzył, to znaczy że nie zachował procedury ... ) .
Mk-Mateusz Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 dzieki kolego... przekaze informacjie, dobrze ze to nie moje auto:) ale jak wszyscy wiemy ciezko o dobrego mechanika, idac dalej, jesli juz jest dobry to brakuje mi elementów mechatroniki samochodowej czyli poprostu wiedzy i umiejetnosci diagnostyki komputerowej... pozdrawiam i dzieki za opinie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się