Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kapitalka 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

prośba o pomoc gdzie mogę znaleźć temat dotyczący remontu kapitalnego silnika 1.8T AWT ( góra i dół silnika ) - lub może polecacie kogoś konkretnie w Poznaniu lub okolic kto się tym zajmuję....  

Opublikowano

i znalazłem

głowica do góry zobaczy co w trawie piszczy....

Opublikowano (edytowane)

mam pytanie do wszystkich za nim poszła czapa do góry zrobiłem jeszcze kompresje i miałem na 2 tłokach sprężanie 9,5 a na dwóch 11,5  - pytanie do was czy wał może być wygięty ?

Edytowane przez Gater
Opublikowano
2 minuty temu, Gater napisał:

mam pytanie do wszystkich za nim poszła czapa do góry zrobiłem jeszcze kompresje i miałem na 2 tłokach sprężanie 9,5 a na dwóch 11,5  - pytanie do was czy wał może być wygięty ?

ciekawi mnie jak na to wpadłeś? kompresja może być inna bo np. pierścienie nie trzymają. ale wygięty wał? chyba Cię poniosło troszeczkę...

Opublikowano

tak mi jeden znajomy mechanik powiedział... stąd moje pytanie... bo się zastanawiam czy nie zrobić odrazu dołu  ( w sumie mam już przejechane prawie 300 tyś z czego czego ja zrobiłem 90 tyś...

Opublikowano

Jak już rozkladasz silnik to dół warto przejrzeć chociaż żeby wiedzieć w jakiej kondycji jest A jeszcze lepiej oddać blok z wałem do dobrej firmy niech powiedzą sprawdza wszystko itp. Ale wiadomo za darmo nikt tego nie zrobi... więc zależy jaki masz budżet i wymagania.

Opublikowano

ale mi polecili mechanika :facepalm: ... brak słów 10 dzień auto na warsztacie i jeszcze głowicy nie ściągnął  porozkręcał wszystko i tak auto stoi.. budżet wysoki bo mogę wydać do 7 K... Rozumie że długi weekend był ale to jakaś porażka - i nie wiem co zrobić chyba mu każe zapłacić za złożenie zabieram auto i nie chce go widzieć więcej.. tylko do kogo ? bo jak dzwoniłem do nie których to kręcili nosem.. a to zwykła kapitalka -

Opublikowano

mechanik się ogarną i robi już jak należy... więc tak 3 tłoki nie utrzymały nafty 5 minut, tłoki czarne z przepalonego olejem.... tuleje jajka? zobaczymy dół leci do sprawdzenia głowica do naprawy.... turbo do sprawdzenia wstępnie zero luzów i sucha jak pieprz tylko obudowa gorąca mi się nie podoba ... chyba pęknięta... jutro zobacze jak sprzęgło i dwumasa... jeszcze takie pytanie do was czy ktoś wymieniał soczewki ? przyznam że robiłem regeneraje lamp 2 lata temu ale nie jestem jakoś specialnie zadowolony z tych światałem owszem kupiłem OSRAMy... ale zastanawiam się czy jak nie nie wymienić soczewki ale czy warto ? ktoś już robił taki zabieg?

Opublikowano

Głowica już gotowa, niestety turbo też puszczało olej po stronie wydechowej oraz obudowa żeliwna była pęknięta... :kwasny: sprzęgło też do wymiany... czekamy teraz na dół silnika...  

 

Opublikowano

prośba o pomoc ... niestety tuleje wymagają szlifu - jeśli szlif to tłoki nowe nad wymiarowe + pierścienie... proszę o pomoc w tym temacie - jakie polecacie tłoki ? jakiej firmy ? dodam że nie zamierzam podnosić mocy ma być seria i tyle.....

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Jak robiłem 4 lata temu, to brałem tloki motrex, panewki kolbenschmidt. Jak narazie zero jakiegokolwiek problemu (bylem kilka razy w Niemczech i na autostradzie buta nie zalowalem czasami do 220 dobijalem) do tego wymiana szklanek, szlif glowicy, bloku, walu. Całość mnie wyniosla ok 3tyś razem ze znajomym mechanikiem,który wszystko mi rozebrał i złożył za grosze i przysługę. 

Silnik w bardzo dobrej kondycji juz ok 100tys nalatane(zbliża się druga wymiana rozrządu) po remoncie na LPG i mapie 180km. Oleju nie bierze praktycznie w ogóle(przy 8.5tys od wymiany minimalnie zaczyna pobierać śladowe ilości jak mocno depne) 

 

Edytowane przez qenik
Opublikowano

 

W dniu 21.05.2018 o 14:08, qenik napisał:

Jak robiłem 4 lata temu, to brałem tloki motrex, panewki kolbenschmidt. Jak narazie zero jakiegokolwiek problemu (bylem kilka razy w Niemczech i na autostradzie buta nie zalowalem czasami do 220 dobijalem) do tego wymiana szklanek, szlif glowicy, bloku, walu. Całość mnie wyniosla ok 3tyś razem ze znajomym mechanikiem,który wszystko mi rozebrał i złożył za grosze i przysługę. 

Silnik w bardzo dobrej kondycji juz ok 100tys nalatane(zbliża się druga wymiana rozrządu) po remoncie na LPG i mapie 180km. Oleju nie bierze praktycznie w ogóle(przy 8.5tys od wymiany minimalnie zaczyna pobierać śladowe ilości jak mocno depne) 

 

dzięki kolego za cenne informację, zdecydowałem się na kolbenschmidt + pierścienie  ... Autem zamierzam jeszcze jeździć i jeździć - miałem dużo szczęścia wał cały i prosty. Przy rozbieraniu całego silnika znalazłem przyczynę tego remontu - po zakupie 3 lata temu byłą robiona głowica tylko czyli uszczelka i szlif - niestety mechanik który to zrobił okazał się zwykłym oszustem wszędzie był silikon żadnej uszczelki.... ? dalej nie trzeba pisać ani komentować...

Opublikowano

Bo jak dasz silikon to i szlifu nie trzeba bo się wszystko wypełni?

Opublikowano

tak wyglądał silnik po zdjęciu głowicy ?

fa.jpg

Opublikowano
W dniu 17.05.2018 o 20:30, Gater napisał:

Głowica już gotowa, niestety turbo też puszczało olej po stronie wydechowej oraz obudowa żeliwna była pęknięta... :kwasny: sprzęgło też do wymiany... czekamy teraz na dół silnika...  

 

Ile dałeś za regeneracje głowicy? Bo czeka mnie to samo ??

Opublikowano
11 godzin temu, dawowo napisał:

Ile dałeś za regeneracje głowicy? Bo czeka mnie to samo ??

PW

Opublikowano

kolektory już wypiaskowany...

audi.jpg

Opublikowano

nabiera wyglądu - reszta fotek wkrótce

tłoki.jpg

tłoki2.jpg

Opublikowano

aaaaaa.jpg

bbbb.jpg

warsztat.jpg

Opublikowano

12121.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...