Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak reakcji na gaz po uruchomieniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moi drodzy 1.8T BFB seryjnie 163 KM od jakiegoś czasu z synem męczy nas taki problem że u niego prawie po każdym odpaleniu auta silnik ma około 600 obrotów chodzi w miarę równo ale nie ma reakcji na pedał gazu. Po zgaszeniu i kilku próbach odpalenia zaczyna chodzić normalnie. Błędów brak poza jednym związanym z doładowaniem TURBO BOOST CHARGER chyba związany z przeładowaniem nie pamiętam ale raczej nie mający wpływu na uruchamianie silnika. Program zmieniony moc podniesiona do 207 KM,

a u mnie seria 163 KM i też zaczynam mieć podobny problem z szarpaniem po odpaleniu oraz błędów związanych z zapłonem brak. Oba silniki potem chodzą normalnie nie ma turbo dziury czy wypadania zapłonu. U mnie rano odpalam silnik to wchodzi na 900 RPM i po 2 sekundach gaśnie i po kilku odpałach zaczyna chodzić normalnie chyba że nacisnę lekko pedał gazu co nie jest zdrowe na zimnym to wskoczy na 1200 RPM spadnie poszarpie i chodzi. Zaś u mojego syna sytuacja jest gorsza bo mimo równej pracy ale zbyt niskich obrotach reakcji na gaz nie ma żadnej przez czasem minutę lub dwie bez względu na ilość odpaleń i naciskania pedału gazu.

Mamy dwie identyczne sztuki tylko u niego program, możemy pozamieniać cewki i inne elementy ale za co się zabrać? Przepustnice się świecą wyczyszczone, olej mamy taki sam, syn nie ma katalizatora.

Opublikowano
29 minut temu, mbedi napisał:

U mnie rano odpalam silnik to wchodzi na 900 RPM i po 2 sekundach gaśnie i po kilku odpałach zaczyna chodzić normalnie chyba że nacisnę lekko pedał gazu co nie jest zdrowe na zimnym to wskoczy na 1200 RPM spadnie poszarpie i chodzi.

Ciśnienie paliwa sprawdź, może też kwestia czujnika temp.

U syna może to problem z potencjometrem gazu/uszkodzoną przepustnicą.

Opublikowano

To proste by zamienić przepustnice i potencjometry gazu, ciśnienie paliwa jakie powinno być na starcie? 4 BAR czy więcej?

Zamienimy może jutro i zobaczymy co będzie.

Opublikowano (edytowane)

Panowie sprawa wygląda tak. Wymieniona przepustnica, wymienione świece na nowe NGK, wymienione cewki, wszystko z mojego auta gdzie nie było problemu i dalej to samo. Dziś wymienię pedał gazu i pozostaje mi jeszcze sprawdzić czy czujnik temperatury nie oszukuje bo zaczyna mi to wyglądać jakby złe parametry mieszanki były podawane gdyż ten problem dzieje się tylko po zgaszeniu gorącego silnika i próbie odpalenia po kilku minutach. Nigdy na zimnym i nigdy od razu po zgaszeniu tylko jak chwilę stoi.

 

A u mnie będzie sprawdzone ciśnienie paliwa i profilaktycznie nowy filterek paliwa

Edytowane przez mbedi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...