Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX ciśnienie oleju po wym. Uszczelki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Silnik bex . Przebieg 210tys

Pojechało autko na wymuszczelki zaworów bo się pocilo lewej strony.  Krucca wody z tyl silnika oraz termostatu bo była grzałka uszkodzona. Po naprawie i przejechaniu paru km zaczęła załapać się kontrolka ciśnienia oleju .Tylko na wyższych obrotach . I im bardziej rozgrzany silnik .mech zmierzył ciśnienie było ok. Na wysokich obrotach ok. 4bar. Wymienił czujnik na jakiś zamiennik. Jazda było lepiej rozgrzać się i znowu 5 tyś obr i zaswieca i gasnie.  No to wymieniliśmy na oryg z aso.  Nr części inna końcówka niż było oryg bo podobno producent zmienił 

No i jazda .wydaje się ok. Na drugi dzień trasa. Przejazd 20km i zaczyna świecić mrugać. Przy wysokich obr. Przy niskich gasnie . Wkoncu powrót do domu świec i cały czas . Wyłączenie silnika na minutę powoduje że gasnie i moza jechać do czasy podniesienia obrotów powyżej np. 3tys .i zaś gasnie . Silnik nie wydaje dziwnych dźwięków. Wydaje się pracować idealnie. 

Ktoś ma pomysł? Co moza sporrdzielic przy wymwyżej opisanych części?  A może przypadek i filtr oleju poszedł.  Mann robiony rok temu.  Smok? To chyba by świeciło na zimnym też?  2 czujniki trafione ? 

Opublikowano (edytowane)

Smok do czyszczenia. Ciśnienie może pokazywać w normie, a smok będzie zabity. Był taki udokumentowany przypadek na forum.

Z tego co pamiętam to przy 3 tys. powinno pokazywać 4-5bary

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

No tak ale np teraz jeździłem 15 min silnik się zagrzal. Jeździłem do obrotów max 2.5tys spokojnie. I nic. Dlaczego smok przestawal by przepuszczac gorący mocno rozgrzany olej? Rzadki a gesty zimny nie .? No i teraz pytanie .mech nasyfil przy wymianie uszczelki?  Czy totalny zbieg okoliczności. 

Przyznam że przeczytałem chyba wszystkie tematy o tym i zwykle było że na wolnych się kontrolka pali a po przygazowaniu gasla. Umnie na odwrót bardziej

Opublikowano (edytowane)

Zbieg okoliczności. U mnie jeden z przypadków po kupnie był taki, że jak się jeździło delikatnie to był spokój. Dwa razy mocniej depnąłem i już kontrolka i wycie.

Ponoć, że czujnik od ciśnienia działa powyżej 2 tys. Jak jest zabity smok to chyba logiczne, że im wyższe obroty tym te wartości będą za małe i będzie informować.

Czyszczenie smoka to standard w tych motorach, zwłaszcza sprowadzonych zza granicy, jeżdżonych w trybie LL.

Są jeszcze przypadki, że padnięty napinacz łańcuszka rozrządu może wydawać taki komunikat ale na Twoim miejscu zacząłbym od zrzucenia michy, zwłaszcza jak tego nigdy nie robiłeś. Możesz powtórzyć też pomiar ciśnienia na ciepłym silniku - wartości dla obrotów jałowych, 2,5 i 3 tys obr.

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Jutro powtorzymy pomiar.

Auto sprowadzone 2 lata temu . Olej wymieniany już 2 razy Max przy 10tys przebiegu .Silnik zdrowy .

cichutko chodzi nic nie wyje kiedy się świeci.  Jednak w przypadek nie wierzę. Nigdy nic nie świeciło  a po naprawie mruga. Ale widkcznie trzeba zaczac od smoka 

Opublikowano

Diagnoza mechanika po konsultacji z innym to, że ruszono rurki i przewody od dopalania spalin sai i resztki osadzone syfu trafiły do silnika co zapchalo już być może nieco zapchany smok. 

Czy to możliwe że od układu sai syf zapchal układ olejowy ?chcą go zdemontować (rurki sai)I czyścić. Plus smok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...