mateq741 Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 (edytowane) Witam panowie i panie. Jestem nowy na grupie i nowicjuszem audi a4 b6 w silniku 1.8t oznaczenie BFB. Kupilem nie dawno audi z rocznikiem 2002 i przebiegiem 300.000. Dalem auto do mechanika i od razu mi powiedzial ze mam do roboty uszczelke pod glowica. Takze mechanik mi to zrobi powiedziałem mu takze zeby zrobil mi w nim rozrzad i wyczyscil smoka. Mam takie do was pytanie bo zamierzam tarze zrobić plukanie silnika i nie wiem od czego mam zaczac. Jak to wszystsko wyglada ? normalnie ten preparat mam wlac do silnika z olejem i moge z tym jezdzic do nastepnej wymiany ? czy po dolaniu plukanki powinienem zmienic olej po okreslonej liczbie km ? jak to wyglada i co jeszcze najlepiej zrobic z silnikiem jesli jest po remoncie uszczelki pod glowica ? dzieki i pozdrawiam. Ps. jesli dodalem watek w zlym temacie to wybaczcei jestem tu nowy i za bardzo nie wiedzialem gdzie go mam dodac. Edytowane 2 Maja 2018 przez mateq741
przem8 Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 A co się dzieje, że głowicę trzeba robić? Jak ma drzeć głowicę i zwalać michę to płukanka w tym przypadku bez sensu. Przy okazji wymień przynajmniej łańcuszek napinacza jeśli siedzi jeszcze ori. Płukankę wlewa się do rozgrzanego oleju zaraz przed wymianą. Silnik chodzi na wolnych 15-20 minut, zlewasz wszystko dokładnie, nowy filtr z olejem i cała filozofia. Z resztą wszystko jest na opakowaniu napisane
KINIAM Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Lub też po spuszczeniu przepracowanego oleju zalać płukanką np. MITASU cały układ smarowania + nowy filtr. Potem świeży olej + filtr. Są też płukanki typu ADAPTIVE, które wlewamy do starego oleju przed wymianą i jeździmy nawet do 1000 km.
mateq741 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Mega się gotuje płyn od chłodnicy i duże ciśnienie siedzi na wężach, ale dzięki za informacje
ChrisFalcon Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Kiedy podjechałem do warsztatu GRM Northampton specjalizującego się w Audi to powiedzieli mi, że płukanka to strata pieniędzy i nie należy jej robić. Wiem, że dużo ludzi robi, ale skoro oni mi tak powiedzieli to ich słucham. Pozdrawiam
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Sorry ale serwis na wyspie to nie porozumienie... Serwis zaleca LL a potem tylko kasuja za wymiane turbo itc... Ciekawe czy jak serwis zaproponuje Ci wymiane skrzyni gdzie wystarczy np uszczelnic ja za pare pln to sie na to zgodzisz... Moim zdaniem plukanka powinna byc dawana co najmniej co 2 wymiane oleju jezeli jezdzimy na dobrym oleju. Na pewno w kazdym samochodzie zaraz po kupnie nalezy to zrobic. Do autora; Oddaj ten samochod jezeli zakupiles go nie dawno temu. Mechanik niech chodz sprawdzi cisnienie na cylindrach na zimnym silniku. Jak robisz juz glowice to wymien uszczelniacze zaworowe. Sprawdz tak jak pisza w jakim stanie jest lancuch.
mateq741 Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 Test CO, co to jest? Oddawac go juz nie dam rady ponieważ dogadalem się z sprzedajacym i pokrył mi część kosztów naprawy takze spoko. Rozrząd był w miarę stanie ale doszedlem do wniosku ze lepiej będzie zrobić świeży i mieć spokój na dłuższy czas bo zamierzam nim trochę posmigac.
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Badasz zawartosc dwutlenku wegla w plynie chlodzacym. Chodz te badanie jest malo wiarygodne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się