Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu 2.0 TFSI BWA


CULTUS3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Passata B6 z silnikiem 2.0 TFSI BWA. Piszę na forum audi bo niestety wiedza o silnikach TFSI na forum passata kuleje. Teraz do sedna, mam problem z odpalaniem i mocą do 3000 obrotów i jak by wypadanie zapłonów na wolnych obrotach. Komputer nie odnotowuje wypadania zapłonu na żadnym cylindrze. Wymieniony został kompletny rozrząd razem z łańcuszkiem, wymienione świece, wyczyszczony nagar, podmienione wtryski i cewki, nowa odma i zawór odpowietrzający zbiornik. Mam wątpliwości co do poprawnego ustawienia wałka rozrządu po odczytaniu danych z bloku 91. Z tego co udało mi się wyszukać w sieci to zakres pracy jest do ok 28 KW a u mnie cały czas trzyma ok 45 KW (zdjecie). Co ciekawe w bloku 93 jest pusta rubryka po której można ocenić stan łańcuszka (zdjęcie). Błędów żadnych nie ma. 20180515_120435.jpg20180515_120442.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli fazator przed wymiana byl ok i n205 tez to COS POSZLO NIE TAK :song:

zakres pracy jest rozny. na wolnych obrotach ~28 do ok ~42 kata wychylenia pod obciazeniem.   no w kazdy razie TO SIE MUSI pokrywac (spec = actual)  wiec to nie sa watpliwosci tylko fakty. pozdrow mechanikow !

pomijajac fakt, ze rozrzad trzeba robic na blokadzie, ktora czasami tez nie jest super dokladna zeby bylo smieszniej (ta oryginalna vaga) to lanuch trzeba tez odpowiednio osadzic .

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. To teraz tak. Możliwe jest że wariator był założony nie zablokowany przez co nie ma możliwości żeby się ustawił pod wolne obroty? Sprawdzałem wczoraj zawór n205 pod akumulatorem, otwiera i zamyka. Ale jak nim potrząsnę to coś w nim grucha. Chyba kupie sobie blokady i sam sprawdzę poprawny montaż łańcuszka. I o jaki lanuch chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lancuch od napinacza... na zaworze sa 3 takie metalowe oringi  - ktore lubia sie posypac - moze one poszly. walki musza byc odpowiednio ustawione i dopiero zakladasz wariator potem lanuch i puszczasz napinacz.

jezeli na wolnych obrotach masz caly czas taki kat wychylenia i nie wali zadnymi bledami tzn ze zle ustawione i tyle , nie wiem jaki moze byc inny powod...

jak znasz ang to tu masz za***iście wytlumaczone jak to ma byc zrobione przez nigga prosto z LA :lol1:

 

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Nie skumałem o co Ci chodzi bo nie piszesz z polskimi znakami :).  Na tą chwilę najbardziej obstawiam N205. Elektrycznie jest sprawny, ale mechanicznie pewnie już nie do końca przez co nie wywala błędu ale nie wysterowuje wariatora. Niestety nie mam nikogo z tym silnikiem żebym mógł go podmienić. A błędu faz rozrządu pewnie też nie wywala bo mieści się w zakresie w jakim pracuje.  Co do metalowych oringów to też zostały wymienione. Kolejność jak to wszystko złożyć też już znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N205 w zamienniku ~190zł więc warto podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem zawór n205 i nic się nie zmieniło. Rozrząd też sprawdzony i jest ustawiony dobrze. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? 

Edytowane przez CULTUS3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cisnienie oleju sprawdzales ?

jesli cisnienie bedzie ok to mozliwe ze sam wariator sie konczy : >

ew. ktorys z czujnikow walu/walka jest padniety i udaje, ze dziala dobrze chociaz to malo prawdopodobne bo mialbys pewnie jakies objawy tego.

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniory którzy Ci robili rozrząd źle założyli łańcuch i masz przewalone o jeden ząb. Aby to poprawnie zrobić trzeba mieć blokadę wkręcaną miedzy wałki rozrządu, po zablokowaniu w pozycji GMP oby wałków jeden z nich ma wypsutke z boku naciąga się go w jedna stronę i nakłada łańcuch z wariatorem i skręca. W Elsie jest instrukcja jak to poprawnie zrobić.  Kolejna kwestia robiąc pasek też można sie "machnąć" bo nie ma blokad na zero jedynie kreski na obudowach. Przyprowadz to Ci zrobię :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jak pisałem wyżej rozrząd sprawdzony, byłem przy tym osobiście, nawet sam sprawdziłem na zasadzie liczenia ogniwek z filmiku co podał KubiaK. Przed wymiana rozrządu było identycznie. Ciśnienia oleju nie sprawdzałem. A przy gaszeniu warator nie powinien się zablokować w pozycji że tak powiem startowej? Bo z tego co wiem to wyrabia się w nich blokada, ale wtedy powinien wyskoczyć błąd synchronizacji. Ciekawi mnie jeszcze dlaczego nie mam nic w bloki 93 pozycji 3 gdzie można sprawdzić w jakim stanie jest łańcuszek czy napinacz?

Edytowane przez CULTUS3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając usterki stwierdziłem że oddziele gorsze odpalanie od braku mocy i szukałem jakiś nieszczelności. Turbo osiąga ciśnienie zadane dopiero przy ok3k obrotów. DV podmieniony, węże ok ale znalazłem małe pęknięcie na muszli gorącej od turbo. Jest możliwe że przez to pęknięcie ucieknie ciśnienie w dolnym zakresie obrotów? Nawet odłączyłem gruszkę od N75 co powinno skutkować przeładowaniem, ale efekt zostaje ten sam,czyli ciagnie dopiero od ok 3k obrotów. 20180726_174933.jpgNawet nie przeładowuję.20180726_174821.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, CULTUS3 napisał:

Szukając usterki stwierdziłem że oddziele gorsze odpalanie od braku mocy i szukałem jakiś nieszczelności. Turbo osiąga ciśnienie zadane dopiero przy ok3k obrotów. DV podmieniony, węże ok ale znalazłem małe pęknięcie na muszli gorącej od turbo. Jest możliwe że przez to pęknięcie ucieknie ciśnienie w dolnym zakresie obrotów? Nawet odłączyłem gruszkę od N75 co powinno skutkować przeładowaniem, ale efekt zostaje ten sam,czyli ciagnie dopiero od ok 3k obrotów. 20180726_174933.jpgNawet nie przeładowuję.20180726_174821.jpg

W jaki sposob sprawdzales czy wystepuje przeladowanie po odpieciu gruszki ?  To pekniecie ktore masz jest juz za klapka wastegate wiec nie powinno miec duzego wply ym. Bardziej przy seryjnym doladowaniu. Moze katalizator masz przypchany dlatego turbo ma ciezko zeby wstac. Sprawdzales uklad od turbo do przepustnicy czy tam niema nieszczelnosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlogowałem go z podpiętą gruszką jak i z odłączoną i specjalnych różnic nie było między jednym a drugim. Co do dolotu to sprawdzony oprócz samego IC bo nie za bardzo mam pomysł jak, reszta łatwo do wyciągnięcia. Żadnego uciekającego powietrza nie słychać pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CULTUS3 napisał:

Zlogowałem go z podpiętą gruszką jak i z odłączoną i specjalnych różnic nie było między jednym a drugim. Co do dolotu to sprawdzony oprócz samego IC bo nie za bardzo mam pomysł jak, reszta łatwo do wyciągnięcia. Żadnego uciekającego powietrza nie słychać pod obciążeniem.

Sprawdz sztange od wg, poruszaj nia zobacz czy jakiegos luzu niema. Pokaz w ogole logi 115 118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztanga żadnego luzu nie ma. Chodzi bez zacinania. Gruszka sprawna, sprawdzałem strzykawką.

Logi

http://vaglogi.pl/log-115_R9UB4.html

http://vaglogi.pl/log-118_s57XpE.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal Ci bledem zadnym nie wali ?

Dv podmieniony na jakas uzywana, nowa ? Te gumki potrafia sie podwijac lub peknac jakjak masz dvke starego typu. Na jakim paliwie jezdzisz ? To oslabienie do 3 tys obr od kiedy Ci sie objawia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dv kupiłem nowy nowego typu. Zresztą taki już był nawet założony. Paliwo albo 98 a jak niema takiego na stacji to Premium 95. Stacje też zmieniłałem bo też obstawiałem już paliwo. Zawsze lane do pełna. Auto mam od lutego i tak było od samego początku. Od tygodnia pojawia się błąd sondy 2 jak odpalam jak zimny tak raz na 3 dni.

Błąd  000313 P0139-004 sygnał za wolny

Błąd  004372 P1114-008 rezystancja wewnętrzną za duża 

 

Ja mam 2 katalizatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, CULTUS3 napisał:

Dv kupiłem nowy nowego typu. Zresztą taki już był nawet założony. Paliwo albo 98 a jak niema takiego na stacji to Premium 95. Stacje też zmieniłałem bo też obstawiałem już paliwo. Zawsze lane do pełna. Auto mam od lutego i tak było od samego początku. Od tygodnia pojawia się błąd sondy 2 jak odpalam jak zimny tak raz na 3 dni.

Błąd  000313 P0139-004 sygnał za wolny

Błąd  004372 P1114-008 rezystancja wewnętrzną za duża 

 

Ja mam 2 katalizatory?

Masz jeden katalizator i tak samo jak Ci wspomnialem wyzej moze to byc kwestia zapchanego kata przez co turbo ma problem ze wstawaniem, druga sonda sprawdza spaliny za katem czyli rowniez go diagnozuje. Jaki przebieg masz ? Bierze Ci olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie bierze. Leje motula. Przebieg 260k. Kat jest w tej małej puszce zaraz za turbo i sondą 1 czy w drugiej puszce zaraz przed sondą 2? Chyba zostaje mi zdemontować wydech i sprawdzić. Jak będzie wyglądał na zatkany to go wybije i zobaczę co będzie bo już nie mam pomysłu. Z tego co wyczytałem to sonda 2 tylko diagnozuje i nie ma wpływu na pracę silnika więc do czasu wymiany kata powinien jeździć normalnie pomimo błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje 2-gą sondę wyłącza się programowo to raz,po drugie zamiast bawić się w wybijanie kata to lepiej dp założyć lub sportowy katalizator o dużym przepływie.Tu masz temat i listę osób chętnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...