zibi0310 Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 Cześć Koledzy mam pytanie. Przy zmianie biegów czuć i słychać stukniecie (mam wrazenie ze z okolic skrzyni biegów) Jadac wolno np na 2 biegu czuć jakby luz w układzie napedowym po odjęciu gazu no i po dodaniu jest jakby opóznienie i stuk Tak jakby tył sie chwilke pózniej dołączal Wczesniej starając się wyeliminować problem za namową mechanika wymieniłem dyfer (nic to nie dało a przynajmniej niewiele) Podpora wału cała, poduchy silnika nowe aso, caly zawias nowy, poduszka skrzyni nowa aso. Po przeczytaniu chyba wszystkich postów na ten temat stawiam na torsena Mam już do kupienia skrzynie GDU gdzie podobno torsen jest na 100% ok tylko zastanawia mnie jedna sprawa Jak po nocy wsiadam do auta to ten stuk jest minimalny i praktycznie wcale go nie ma, dopiero po przejechaniu kilkunastu km jak sie wszystko rozgrzewa luz i stuki narastaja Jazda w goracy dzien w korku to męczarnia Niby nauczylem się puszczac sprzeglo tak zeby unikac stukania ale czasem trzeba zredukowac i zmienic szybko pas no i stuka i wnerwia Czy zuzyty torsen wlasnie tak sie zachowuje ze jak jest zimny to mniej stuka niz rozgrzany? Olej w skrzyni wymieniony A może źle kombinuje i problem jest w innym miejscu ?Skrzynie moge mieć za 650zł a wymiane za 300zł tyle ze jak znowu to nic nie da to chyba szlag mnie trafi Help dobrzy ludzie ;)
Misieqq7 Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 jestem po wymianie skrzyni , ponieważ miałem drgania podczas startu na skręconych kołach, i problem z wstecznym. na zimnym skrzynia była w miarę ok jak się rozgrzał występowały drgania i i mocne stuki podczas zmiany biegów. było słychać jakiś dźwięk odpuszczając gaz. po zmianie skrzyni drgań nie ma . Stuków przy zmianie biegów jadąc na wprost tez nie ma, jedynie delikatnie czuć stuk podczas zmiany biegów jadać z góry. ale to minimalnie. chcę jeszcze olej wymienić na oryginalny tak na wszelki wypadek, niby polecają jak się coś zaczyna dziać w skrzyni ale najbardziej oryginalny.
MalyMichalek Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 (edytowane) Hej. Miałem dokładnie to samo w dwóch a4 B5 i B7. Stukanie przy zmianie biegów z dwójki na trójkę i z trójki na czwórkę. W B5 nikt nie wiedział o co chodzi a byłem u trzech mechaników. Każdy zwalał winę na dwumas. Problem w tym że działo się to tylko na rozgrzanym silniku (po kilkunastu minutach jazdy) lub w lato. Czyli na chłopski rozum musi być to coś gumowego. Sprzedałem b5 z tym defektem. Kupiłem b7 i podczas jazdy próbnej było ok. Natomiast po paru dniach ten sam problem. Pojechałem do jednego mechanika który stwierdził że w bagażniku mam jakieś klamoty i to one stukają (deb!l). W końcu trafiłem na dobry zakład mechaniczny który zdiagnozował usterkę i była to poduszka pod łapą silnika (ta z czujnikiem). Trzeba było wymienić i poduszkę i łapę, bo poduszka była już trochę rozwalona a na łapie były już mikropęknięcia. Koszt to 720 zł za poduszkę silnika i 232 zł za wspornik. Części kupione w ASO. Robocizna 150 zł. Od tamtej pory cisza, żadnego stukania. P.S. Radze szukać sieci warsztatów mechanicznych dlatego że oni podejmują się każdej roboty nawet tej bardzo nieopłacalnej. W moim przypadku trzymali mi auto przez 5 dni i wzieli za robotę 150 zł. Żaden "mały mechanik" nie będzie się brudził za takie grosze i woli spławić klienta. Na dole dodaje zdjęcie wymienionych części. Pozdrawiam. Edytowane 8 Września 2020 przez MalyMichalek dodałem informacje o usterce 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się