Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Nierówna praca. Dymi na szaro


Kamsz82

Rekomendowane odpowiedzi

A4 b7 1.9 tdi brb. 4 miesiace temu kupilem to auto. Na poczatku wystapil problem ze auto przechodzilo w tryb awaryjny kilka razy. I wyskakiwal błąd o przeladowaniu turbiny. Slysze ze cos szumi  gwiżdże przy przyspieszaniu od 1700 obr. Bylem u dwóch mechanikow popatrzyli sprawdzili przejechali sie twierdza ze turbo jest dobre. Lecz mi nie dawal spokoju teni szum. Teraz pojawilo sie dymienie z rury wydechowej na szaro. Zauwazylem ubytek oleju na bagnecie. Zdjalem wąż miedzy inter culerem a silnikiem. Waz jest w srodku brudny od oleju i troszke tego oleju tam bylo. Od oleju tez jest brudny waz idacy od odmy do rury filtra powietrza.  Dzis auto zaczelo jeszcze jakos dziwnie pracować. Dzwiek silnika jest taki jakby bardziej ,basowy, i takie tekotanie jak traktor troche. Slychac to gdy wcisne gaz np do 3 tys i schodzi z obrotów wyedy slychac ten dziwny dzwiek. Podsumowując slychac gwizd , ubytek oleju , dymi na szaro, slady oleju w dolocie, nie rowna praca.. co mu jest? Mam go kilka miesiecy a juz mam go dosc mimo ze fajne auto.?? a jeszcze gdy odkece korek oleju leci TaTdymki jasny dym lub para. Plynu chodniczego nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając Twój opis przyczyn może być kilka, albo równie dobrze może przewrażliwiony jesteś i nic mu nie jest :decayed:

To że dymi z pod korka wlewu oleju to ten typ tak ma .

Nagraj może jakiś filmik z pod maski i w czasie jazdy , do tego rurę wydechową jak dymi i wrzuć na YT:hi:

Albo podjedź na najbliższego spota niech ktoś to w realu obluka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może słynne szurani, chrobotanie po odpuszczeniu gazu ? Poczytaj czy nie podobny odgłos: 

https://a4-klub.pl/topic/299582-b6-awxavf-chrobotanie-po-odpuszczeniu-gazu/?page=1

Masz jak zrobić komplet logów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpuszczeniu gazu nie slychac za bardzo. słychać to przy przyspieszaniu takie szuranie gwizdanie podobne jak na filnie. Na postoju tefo nie slychac. Bardziej podczas jazdy i bardziej przy wiekszym obciazeniu. Dziwny dzwiek silnika jakby ustal zostalo szuranie gwizdanie. No i auto kopci na szaro po odpaleniu na zinnym na cieplym juz nie. Bardzo bym chcial ale nie mam jak. Kolega pisal cos o jakis spotach  jestwm z Włocławka gdzies w okolicy sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zalacza mi sie identyczny dzwiek jak tu na tym filmie co to takiego. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze lepiej slychac na tym filmie u mnie jest identycznie tylko chyba ciszej 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ze szczelnością dolotu , turbiną lub jej sterowaniem , trzeba szukać :whistling:

Jedną z możliwych przyczyn opisywałem tutaj:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 wymienilem na nowy.przegladalen caly dolot nie widac nigdzie nieszczelnosci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem luz na wirniku osiowego nie ma w ogole 

Ale czy to szumienie  nie oznacza konca sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie podobny dźwięk. Auto jak kupiłem mialo 105kkm i cały czas mi tak robi do tej pory a mam już 162kkm. Turbo bez luzów, dolot szczelny a filterek w n75 z ciekawości dzisiaj sprawdziłem i wyczyscilem.  Brudu bylo jak u kolegi co stworzył temat. Wyczyściłem i czuje, ze autko lepiej reaguje ale ten dźwięk dalej mam przy przygazowce. Jak trzymam dłużej gaz i odpuszczam to tego nie mam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony zostal egr, wtryski i sterowanie turbo, dpf za pomoca vag com poprzez robienie logow itp. Sprawdzal mi to gosc ktory robi chip tunig twierdzi  ze wszystko jest w jak najleprzym porzadku co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nagraj jak ten motor chodzi.

Zeby oleju w dolocie i w rurze idącej z pokrywy do złączki turbo nie było to musiałbyś zrobić catch tanka. Waż między intercoolerem a silnikiem będzie, można powiedzieć ze to tak zwana mgiełka olejowa. Wazne aby oleju nie było w intercooler’ze ;) 

ubytek oleju zawsze będzie. Dobrze, ze nie masz ponad miarę. Jak troszkę ubytku masz to może gdzieś coś puszcza i nie widzisz tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2018 o 21:47, Kamsz82 napisał:

 Podsumowując slychac gwizd , ubytek oleju , dymi na szaro, slady oleju w dolocie, nie rowna praca.. co mu jest? 

Tak jak u ludzi, SKS, czyli starość ku**a starość :grin:

Ślady oleju w dolocie to normalka w uturbionych dieslach, nierówna praca na biegu jałowym w PD-kach to też norma.:tongue4:

Te mankamenty występowały już zazwyczaj po opuszczeniu przez auto murów fabryki, pozostałe są efektem przejechanych kilometrów i mijających latek :whistling:

Jak nie bierze więcej oliwy niż 3l/15kkm to wcale sobie tym nie ma co głowy zawracać, w końcu auto ma lat 12 :D

Chyba że masz kasy tyle, że nie wiesz co z nią zrobić, to możesz go próbować remontować grata .

Tylko że sensu ekonomicznego to w tym nie będzie , musisz go po prosu mocno kochać by wytłumaczyć sobie opłacalność takiego przedsięwzięcia :grin::hi:

 

Jeździć i nie narzekać, nie szukać dziury w całym , bo dopiero się można w maliny wpakować, jak się zacznie w nim na siłę grzebać :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm starość? Jest tam PRAWDZIWE 200 tys to chyba na ten silnik malo nie?hmm niedawno to auto nabylem wiec chcialbym zeby jakos chodzilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kasa stoje slabo wiec staram sie nie robic nic w ciemno??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz to wierz, nie chcesz to nie wierz , ale PD-ki po 2004 roku do pięt nie dorastają tym wcześniejszym, jeżeli chodzi o trwałość i bezawaryjność :decayed:

Jak masz BRB po 200k przelotu, to tak jakbyś miał AWX-a po 300 albo nawet 400 k :whistling:

Z moich wieloletnich obserwacji wynika, że własnie w połowie pierwszego dziesięciolecia zmieniła się strategia grupy VW, trzeba było zacząć konkurować cenowo z resztą producentów ...:decayed:

Wypchnięto produkcję czego się dało do tanich regionów Europy,  a jakość zastąpiła ekonomia w produkcji :P

Moje BPW jest po 180 k przelotu ( przelot pewny , bo osobiście go brałem z salonu Audi w DE jako dwulatka o przebiegu 53 k ) , już po 105 kkm wymagał wymiany uszczelki pod głowicą.

Przy 140 okazało się że z wałka rozrządu zaczęły się  właśnie sypać wióry, pomimo że przy wymianie uszczelki pod czapką założono nowe hydropopychacze :tongue4:

Dzisiaj też ma lat dwanaście i jak się coś mocniej w nim wysypie , to go wywalam na śmietnik i montuję AVF-a  :whistling:

Wypadało by wspomnieć o jakości zabezpieczenia nadwozia auta przed korozją , już w zeszłym roku przybyła dziura w lewym przednim błotniku i purchle na tylnej klapie ...

Dla porównania braciak właśnie sprzedał na Ukrainę swoją B5 z 99 r, miała przelatane pewne 530 k . 

Purchle na tylnej klapie też się już zaczęły pojawiać ( wróć , to nie na samej klapie , tylko na listwie oświetlenia tablicy rejestracyjnej ) a dziury w niej nie było żadnej :naughty:

Co więcej jakiekolwiek ogniska korozji można było policzyć na palcach jednej ręki..... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta korozja to jakas tragedia podczas dokladnego czyszczenia zauwazylem delikatne naloty na rancie tylnej klapy na dolnych rantach drzwi tylnych leweych i prawych to udalo mi sie poczyscic i zakonserwowac bo nie widoczne miejsca ale nie wspomne o blotnikach s przodu widac juz pojawia sie delikatne plamki. A dzis ku mojemu zdziwieniu nawet na masce od wewnetrznej strony kolo wygluszenia to mnie najbardziej zdziwilo skad tam rdza.... takze to jakas paranoja... to na mojej poprzedniej corsie nie bylo ani plamki..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buczenie - to nie w tych silnikach jest problem z brokami od oleju przy rozrządzie ? że wypadały, i olej nie smarował dobrze wałka i robił sporo szkód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis znowu auto nagle zaczelo jakby gwizdac i przelaczylo sie w tryb awaryjny po zgaszeniu i odpaleniu wszystko ok. Na kompie wyskoczyl blad p0234 przeladowanie turbo. N75 wymieniony na nowy. Sztanga jak patrze rusza sie. Moje pytanie brzmi co jeszcze moze byc przyczyna przeladowania? Szczelnosc dolotu sprawdzalem i nie widze nic niby. A czy nieszczelnosc w ogole mogla by byc objawem przeladowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...