Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Praca silnika na przestawionym wałku rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uszkodzeniu uległ nastawnik wałka. Na wolnych obrotach i zaraz po odpaleniu dźwięk łańcucha walącego o pokrywę. 

Wymieniłem napinacz, łańcuch i wałki, ponieważ stare były już trochę zjechane przy uszczelniaczach i lekko sączył się olej. 

Kiedyś wymieniałem już nastawnik i ustawienie wałków na znakach i spasowanie tego z paskiem rozrządu i wałem nie było problemem.

Nowe wałki miały tak pokopane znaki, że nie dawało się tego spasować. Przy poprawnym założeniu łańcucha, znaki obydwu wałków były lekko na zewnątrz. Czyli jak koło pasowe na wydechowym było ustawione na znak, to znak na wałku ssącym był już sporo w prawo. 

Nowy napinacz po rozpięciu, nie napiął łańcucha. Pomagając mu ręką, znaki na wałkach zbliżały się do prawidłowych położeń. 

Zostawiłem więc tak. Auto odpala ładnie i nic złego się nie dzieje. Natomiast ma sporego muła. Vag com pokazuje błąd: 00515 - camshaft position (hall) sensor (g40) 30-00 - open or short to b+

Błąd napinacza (nastawnika) po skasowaniu i po wymianie, już się nie pokazał. Martwi mnie jednak błąd czujnika halla, bo przed naprawą, go nie było. 

Czy jest szansa, że mogłem założyć łańcuch źle o jeden ząb na wałku i silnik pracowałby prawidłowo? 

Jutro sprawdzę oscyloskopem ten czujnik dla pewności.

Opublikowano

Padł czujnik halla. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...